Smale barneseter

Nocturne82

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Vi får nr 3 i november, og trenger tips til kombinasjon av 3 barneseter som får plass ved siden av hverandre i baksetet på en Honda crv 2014modell.

Barna er 4 1/2år, 1 1/2år og nyfødt, så vi ønsker et forovervendte og 2 bakovervendte seter.

Det er ikke så smalt, men det som kommer best ut i test, er Concord Reverso.
Det kan brukes fra nyfødt og opp til 23 kg, eller 105cm.
Vi er superfornøyde med vårt! :)
Hvis dere vil ha et sete som bare skal brukes de første månedene, anbefaler jeg Maxi Cosi. :)

Det er ikke så smalt, men det som kommer best ut i test, er Concord Reverso.
Det kan brukes fra nyfødt og opp til 23 kg, eller 105cm.
Vi er superfornøyde med vårt! :)
Hvis dere vil ha et sete som bare skal brukes de første månedene, anbefaler jeg Maxi Cosi. :)

Concord reverso er ganske smalt hvis du sammenligner med endel besafe seter, er et sete som generelt tar titen plass :)

Ellers mener jeg at britax Max way er ganske smalt, vi har Maxi cosi cabriofix som babysete og er veldig fornøyd! Hvis du ikke må bruke base eller velger å feste basen med belte så er det som regel bedre plass enn ved bruke av isofix da, isofixen gjør at man må plassere det etter festene og ikke kan skyve litt på setene :)

Concord reverso er ganske smalt hvis du sammenligner med endel besafe seter, er et sete som generelt tar titen plass :)

Ellers mener jeg at britax Max way er ganske smalt, vi har Maxi cosi cabriofix som babysete og er veldig fornøyd! Hvis du ikke må bruke base eller velger å feste basen med belte så er det som regel bedre plass enn ved bruke av isofix da, isofixen gjør at man må plassere det etter festene og ikke kan skyve litt på setene :)
Vi hadde bil uten isofix i begynnelsen, og festet Maxi Cosi Cabriofix-setet med "bare" bilbeltet.
Det funket veldig fint det, og vi fikk testet det i kollisjon (kjøpte nytt etterpå så klart), og det satt som støpt selv uten base.
Det er lettere å ta ut og inn med basen, og jeg er glad den nye bilen har isofix, men det går helt fint å bruke beltene også. :)

Setene vi har nå, er cybex sirona og cybex solution. Superfornøyd med disse setene, men det er ikke plass til Maxi cosy sete i tillegg (som vi også har).... Vi har også et Besafesete izi combi, som ikke er i bruk, men det tar enda mer plass. Problemet er bredden på setene. Det er nok setene til de eldste barna, som vi gjerne skulle hatt smalere.

Da må du ha seter uten isofix for å få plass :)
Britax maxway passer veldig bra i midten, maxicosi cabriofix på ene siden og britax Adventure er en smal beltestol på den andre siden :)

Britax maxway i midten, det går til 25 kg, så har lang brukstid.
Om dere ikke får plass til base til nyfødtsetet kan det fint festes med bare belter.

Back
Topp