Smaksprøver

Hanna C

Gift med forumet
Hva har barna deres smakt på? Her hos oss går det fortsatt bare i pupp, men tenkte at Nataniel skulle få smake på¨litt fruktpure etterhvert, men han er fornøyd med puppen foreløpig, så da drøyer vi litt.. Hva var det første de smakte på bortsett fra mm eller mme?

Mina spiser grøt til kvelds, og bittelitt på formiddagen. Hun trenger tydligvis mere mat, for hun er mye mere rolig etter jeg begynte med grøt.
Men det var først på tredje forsøk hun likte grøten. Prøvde først maisgrøt men den var fysj, så havregrøt, men ikke pokker om hun skulle ha den. Så nå spiser hun Hipp risgrøt og smiler når hun får mat[:D]

Så bra at det gikk på tredje forsøket da[:)] Så gøy! Gleder meg til vi skal begynne med grøt[:)]

Jonas her har fått smake en halv t-skje grøt to ganger....bare for morro skyld..[:)]
Han er godt fornøyd med bare puppen han! Sover godt om natta og er trillende rund...hehehe....
skal prøve å fullamme til han er 6mnd tenkte jeg....

ORIGINAL: Chill24

Jonas her har fått smake en halv t-skje grøt to ganger....bare for morro skyld..[:)]
Han er godt fornøyd med bare puppen han! Sover godt om natta og er trillende rund...hehehe....
skal prøve å fullamme til han er 6mnd tenkte jeg....

Mina var begynt å skulle ha mat hver 2 time før hun fikk grøt, nå kan hun sove 4 timer i strekk før hun skal ha mat. Litt mere utkvilt mamma da

Julian får grøt til kvelds og litt grøt til frokost.
Og så hender det at han får litt banan midt på dagen!

Nå sover han fra ca.20.00 til 03.30-06.00 får litt pupp da, og sover til ca.08.00.

Kjempedeilig!! [:D]

Synes det virker så vanskelig med overgangen fra pupp til fast føde jeg..redd for å gjøre noe feil..[8|]

Har fått grøt om kveldene men er ikke så kjempe fornøyd me det.
Men ellers går det i mm.
I varmen som har vært nå får hu vann me litt eplesaft fra 4 mnd.

Ellers har hu fått smakt på masse masse som vi har hatt.
Er ikke så nøyen på det vi [;)]
Men det er snakk om små mengder da hi hihi

JRjr har smakt på ganske mye, Sviskesaft falt i smak!! (som jeg fortalte om) [;)]
ellers har han blitt veldig glad i Pæremos/PærePuré og får litt av det på formiddagen.[:D]
Han får litt tynn (mais)grøt (blandet ut med Nan2) hver kveld..[:)]
Har smakt både potetmos med grønnsaker  (Nestlé) og Gulrotmos med potet (Hipp) Det var godt.[:)]
Men fruktmos (med forskjellige frukter i - både fra Nestlé og Hipp) var IKKE populært..[:'(]

Nå vil han ikke ha mat hos meg utpå dagen, bare frokosten (og noen ganger "Second Breakfast")..[8|]

så det blir jo endel MME..[8|]

Jonas får grøt til frokost og kvelds med mme, banan på formiddagen med mme.
Pærepure likte han veldig godt så det får han også. Middag er det litt verre med, når han får grønnsakspure skriker han i tre timer etterpå. Så den er det slutt på..
Lager middagen hans selv jeg, uten mais da går det bra. (Han likte ikke maisgrøten heller, skrek da også)

Har fått litt tynn grøt på kvelden nå i 5 dager ellers bare morsmelk. Nekter fortsatt å ta flaska!!! Regner med det blir direkte over til kopp etter hvert[:)].

ORIGINAL: homma

Vi har slitt litt med å få i Thea nok mme,så derfor har vi prøvd både middag,grøt og fruktpure.Til ingen nytte.Hun liker ikke noen av delene og nå har jeg prøvd nesten hver dag i 1 mnd.[&o]
Jeg har vært oppe om nettene også i det siste for hun trenger tydeligvis mere mat,men vil jo ikke ha noen ting.
Slitsomt syntes jeg.

Men regner med at plutselig så går det greit.Lever i håpet.[:)]

Har du prød å holde deg til en ting over lengre tid. F.eks bare en type fruktpure i en ukes tid. Helsesøsteren min (og hu er grei altså) mente det kunne være smart å gjøre, for at de skal bli vant til smaken for deretter å like smaken. Har nemlig slitt litt med jentene jeg også... spesielt Norah, og dette funker her.

Lykke til[:D]

Hva har jentene smakt...

Maisgrøt: Ikke noe smart, fikk kjempevondt i magen
Risgrøt fra Nestle: Kjempegodt, spesielt med et par spiseskjeer aprikos, fersken eller solskinnspuré i
Sviskesaft: nam, nam... men aller best hjemmelaget. Kan få litt vondt i magen hvis de får litt for mye.
All slags frukt er himmelrike, spesielt Norah er en søtmoms.
Gulrot og potetpuré: Var kjempegodt helt til de fikk smake noe søtt.
Nestlé sin lapskaus: Mathilde syns den er helt OK, Norah må tvinges til å spise. Holdt på i en uke nå, og det går bedre og bedre med Mathilde, Norah har fått la være når hun har vært syk.

Vi prøver nå med Nestlè Hvetegrøt med frukt for Alexander vil ikke ha noe annet. Har prøve over lengre tid med andre grøter, men denne ser det ut til at han vil ha noe av.
Ellers liker han potetmos og grønnsakspurè og grønnsakspurè fra nestlè. Nå har vi bare kjøpt inn grønnsakspurè for at han skal få det samme hele tiden. Når det er tomt kan vi jo prøve noe annet.
Ellers spiser han litt dessertglass, men kun noen få skjeer.

Ellers prøvde vi litt banan, men han rynket nesa.
Klemmer

Er grøt som har blitt smaksprøve ved siden av her...
Har nå blitt til grøt morgen og kveld![:)]

Back
Topp