Smaksprøver?

Begynte med grøt i går. Skulle bare prøve med et par skjeer, men han likte det så godt at det ble litt mer ;-) Merker nå at han trenger mer mat. Får mme, men blir sulten igjen før det har gått 3 timer. Er også mer urolig på natta. Skal få grøt til kvelds, så håper han sover bedre. Vi er jo litt bortskjemte siden han alltid har sovet så godt på natta :-D

Jeg har begynt å gi grøt på kvelden. Håper det skal føre til at han sover litt mer på natten. Ammer annen hver time døgnet rundt, og kunne virkelif trengt å sove litt mer sammenhengende.
Har tatt meg goood tid til å venne han til det da. Begynte med bare to skeier, og økte litt og litt. Har nå gidd i en uke, men gir enda ikke en full porsjon.
Han fikk også to skeier sviskemos i går. Det likte han ikke like godt som grøten. Haha!

Jeg fikk beskjed av helsesøster at det letteste var å venne dem til grøt først, og så ta andre smaksprøver senere. Dette pga. at om de får smake mye annet "godt" før grøten, så er det ofte vanskeligere å få dem til å spise grøt.

Min får både grønnsaker, frukt og grøt. Tror at hvis han hadde fått valget hadde han spist grøt hele tiden. Elsker den med mais og banan! :D

Han fekk søtpotet Og det digga han. Samme med avokado. Grøt går også veldig greit ;-) men hjelper ilkke på søvnen så eg håpa!

4 mnd i dag og begynte med banan og avokado på lørdag. Noen grimaser med engang, men nå prater og smiler han!:)

Har ikke gitt noe annet enn pupp :) Dere som har gitt smakprøver, blander dere mm i mosen?
Eg har ikkje lage mos av avokado og søtpotet. Har kokt søtpoteter og putta i sånn netting! Fungerer veldig bra og han er veldig glad i å bite på nettingen ;-) når han skal ete mer en bare smale blir det nokk å blande i mm i starten vertfall!

Back
Topp