smaksprøver

shokois

Blir kjent med forumet
Er det noen som har gitt smaksprøver som grøt, sviskemos og gulrotpure?? :))
Jeg har begynt så smått med litt smaksprøver til min lillegutt etter råd fra helsestasjon, Men jeg lurer på hvor mye jeg kan gi siden han er ikke 4 mnd enda. Han har ikke blitt hard i magen hvertfall for avføringen hans er veldig bra

Såpass! Jeg holdt på å få helsesøster sinna bare fordi jeg tulla med at jeg snart måtte tenke på mat (tulla er ei stor jente i øverste kurve for å si det slik).
Hva skal til for de foreslår mat? Er det i forhold til søvn eller noe slikt?

Åja såpass. Her var det helsesøster som foreslo det at vi kunne begynne å gi han litt smaksprøver hvis vi ønsket det. Jeg syns det var tidlig så jeg ventet litt, men så begynte lillemann å våkne på nettene for å spise så da tenkte jeg at kanskje det var på  tide å prøve litt hvertfall. Men nå ble jeg veldig usikker når du sa det hehe. Han har bare fått ett par ganger da så kanskje jeg burde høre en gang til for sikkerhetsskyld.
Han har fått mme siden han var 2 uker da. morsmelka kom aldri helt :(

Hvor gammel er babyen din da ? :)

Åja såpass. Her var det helsesøster som foreslo det at vi kunne begynne å gi han litt smaksprøver hvis vi ønsket det. Jeg syns det var tidlig så jeg ventet litt, men så begynte lillemann å våkne på nettene for å spise så da tenkte jeg at kanskje det var på  tide å prøve litt hvertfall. Men nå ble jeg veldig usikker på om jeg burde gi han når du sa det hehe. Han har bare fått ett par ganger da så kanskje jeg burde høre en gang til for sikkerhetsskyld.
Han har fått mme siden han var 2 uker da. morsmelka kom aldri helt :(

Hvor gammel er babyen din da ? :)

Oi, man kan få forskjellige råd fra helsestasjoner ja..
Nei, jeg kommer til å drøye det lengst mulig, han må hvertfall bli fire mnd før jeg begynner med litt og litt grøt. Noe annet enn det skjer ikke før han er 6mnd:)

Har ikke tenkt til å begynne med det før hun ihvertfall er 4 mnd. Blir grøt først og så middag og brød etter 6 mnd tenker jeg :) 

Hmm kanskje jeg skal prøve med velling, noen som vet åssen man lager det ? :P

Til meg sa de morsmelk frem til de er 4 mnd så kan du prøve med litt grøt, men anbefaler amming frem til barnet er 6 mnd. på disse 6 mnd kan babyen få slikke litt på forskjellige ting slik de blir kjente med smaker.
har jeg nok melk gidder ikke jeg styre med annen mat før han er blitt 6 mnd!

Back
Topp