Smak og lukt

dagosi

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberbarna 19
Dette høres nok ut som en covid tråd. Så det må jeg få frem at det ikke er. Første gangene jeg opplevde dette var for ca 5 år siden.

Jeg lurer veldig på om noen andre har opplevd det samme og kanskje har litt mer svar på hva det kan være enn det jeg har pr i dag.

Det jeg merker selv er at jeg får en innvendig lukt og smak som jeg ikke klarer å se årsaken til. Den første gang jeg er sikker på at jeg hadde dette, var en gang jeg spiste et finsk godteri. Trodde det var godteriet som gjorde at jeg fikk denne smaken og sluttet å spise det igjen. Så gikk det 1-2 uker kanskje og smaken og lukte ble igjen normal. Og det gikk omtrent et år kanskje før jeg opplevde dette igjen. Denne gangen var jeg tidlig gravid med min snipp, og spiste cognac kuler så det suste etter. Viste ikke at jeg var gravid. Da smaken og lukta kom tilbake så sluttet jeg igjen med inntaket av dette. Tok ca 1-2 uker igjen og smaken og lukta ble normal igjen. Så nå tenkte jeg egentlig at det måtte være sukkerinntak. Og dette kan det kanskje ennå være men ikke funnet en grunn til hvorfor man skal lukte og smake rart innvendig av sukker. Så gikk det igjen ca et år, og igjen så plutselig kom den rare smaken og lukta tilbake, denne gangen klarte jeg ikke å bite meg i hva jeg spiste eller hva som var årsaken til dette, men tror varigheten var noe kortere, altså bare opp mot en uke før den igjen forsvant. Nå har det gått ca et halvt år siden sist gang. Og nå fikk jeg plutselig denne rare smaken og lukta tilbake. Den er ikke like sterk som tidligere men har vart allerede en uke. Det jeg har oppdaget denne gangen, er at det blir sterkere utover dagen. Jeg spiste heller ikke noe unormalt mye sukker disse dagene. Og har prøvd å drikke kakao for å se om det ble sterkere, det gjorde det ikke. Min mann kjenner ikke lukta like godt denne gangen som de tidligere gangene. Men det lukter fremdeles av ånden min og urinen, også litt av svetten. Men har tidligere også luktet veldig av hele kroppen, altså bare ut av huden.

Noen som har vært borti dette her? Er på en måte som å ha spist hvitløk bare at jeg kjenner lukta og smaken best selv, mens når man spiser hvitløk kjenner de rundt deg lukta mest. Har prøvd å google, men får bare opp bukspyttkjertelen og uten at det direkte samsvarer med det jeg føler jeg opplever.
 
Back
Topp