Smøring

EtLiteGullTil

Forelsket i forumet
hei alle.
Noen som har begynt å smøre magen?
Og hva smører dere med?

Har ikke begynt å smøre enda, men har igjen denne oljen som jeg brukte når storesøster var i magen [emoji4]
1b26baa1fe6706620de43ffdc18d3c2e.jpg

Jeg syntes magen har vokst så mye den siste uken. Så begynte med kokos-sheabutter på tirsdag. Også kjøpte jeg meg Clarins tonic body treatment oil i dag.

Jeg smurte meg ved forrige svangerskap og er ganske sikker på at det hjalp.
Jeg fikk 3 små strekkmerker på magen, men de kom 8 dager på overtid da jeg ga opp alt, sluttet å smøre, begynte å spise godteri og strandet på sofaen.

Jeg har ikke det. Kommer ikke til å smøre noe spesielt heller, med mindre jeg føler huden blir tørr. Vanlig fuktighetskrem innimellom bare. Fikk ingen strekkmerker sist gang.

Jeg bruker to forskjellige ting, mamma har laget en olje til meg tilpasset gravide med eteriskeoljer. Også bruker jeg en bar som blir olje fra lush som er super deilig også tilpasset gravide. Begge rene produkter. Ingen i familien har fått strekkmerker, og bruker det mest fordi det er behagelig, men koster meg ingenting å bruke noe bra som også kan hindre strekkmerker [emoji4][emoji1305][emoji172]

Det er ikke noe poeng ift strekkmerker, det er det gener som avgjør. Men jeg syntes det var godt å smøre med olje eller feit krem sist, fordi det klør en del når huden strekkes.

Nei, var det jeg også tenkte. Strekkmerker får man vel uansett om man smører magen.
Men veldig greit om det hjelper på kløen!

Kommer til å bruke min vanlige bodylotion hvis jeg blir tørr å klø, men ifht strekkmerker er det ikke vits å smøre med noe [emoji4]

Ikkje vits i forhold til strekkmerker nei... Kanskje eg smører etter hvert hvis huden er tørr. Smøre for harde livet første sv.skap for å "hindre" strekkmerker. Hjalp ingenting. Fikk over hele magen, på innsiden av lårene helt ned til knærne! Smørte ikke med andre mann men fikk ikke så mange nye strekkmerker da, sikker pga magen var full av dem allerede. Eneste eg tror hjelper er å sole seg når ungene er ute. Så blekner de litt

når ungen er ute av magen* skulle det stå[emoji23]

De har vel ikke noe forskning eller noe bevis på at det hjelper mor strekkmerker da de dannes i underhuden. Men det hjelper jo i forhold til Evt kløe når magen vokser.

Aldri smurt, ikke fått noe strekkmerker, to tidligere svangerskap :)
Ene gikk jeg opp 18 kg og andre 13 kg :)

En tidligere kollega av meg fikk veldig mange strekkmerker, og mange år etter fødsel (da sønnen var 10 år eller noe), begynte hun på et kollagen-tilskudd som heter Marine Matrix. Strekkmerkene bleknet betydelig, og de som var bulkete glattet seg ut! Det var store forskjeller, og jeg hadde aldri trodd på det om jeg ikke selv har sett det! Det hjalp også på hårveksten hennes.
Så jeg har litt mer troen på tiltak etterpå dersom man får strekkmerker, enn å forebygge med kremer eller oljer. Slike ting vil man aldri kunne dokumentere 100%, da det er altfor mange tilfeldigheter som kan spille inn.

Men det er deilig å smøre seg med en god lotion eller olje da[emoji4][emoji4]

Jeg smører meg ikke og som nevnt av flere her så ser jeg ikke vitsen med det heller. Men ved kløe så kan det sikkert være lindrende ja :) Jeg var heldig og fikk ikke et eneste strekkmerke sist, brukte aldri kremer eller oljer den gangen heller.

Back
Topp