Smøring

Nei, ser ikke noe poeng i å smøre magen.

Jeg smører meg med body shop sin Body Butter. Dette er fordi jeg ikke klarer parfyme, men gjerne har lyst til å lukte litt godt. Det er altså mer for velvære enn noe annet. Jeg har ikke troen på at det finnes kremer som kan hindre strekkmerker. Det er nok en måte å tjene gode penger på for kosmetikkindustrien heller....

Jeg fikk strekkmerker som ung da kroppen min gikk fra å være en spinkel jentekropp til en mer formfull kvinnekropp, så tror ikke jeg er en av de som slipper unna nå i graviditeten dessverre. Bare håper det ikke blir så ille og at jeg kan få slippe å få det på brystene mine.

Jeg kan skjønne at noen ønsker å smøre seg for sikkerhetsskyld, men kast nå for all del ikke bort hundrevis av kroner på en dyr krem til de pengehaiene ( prøv spenol feks).

Det er sikkert flere som vil si at de smurte seg i hele forrige svangerskap og ikke fikk et strekkmerke, men dette har neppe noe med krem å gjøre ;)

Jeg bruker en olje som jeg smører inn kroppen med, men det er helst pga jeg sliter med veldig tør og sprukken hud når vinteren kommer.

Jeg også var en av de "heldige" som fikk strekkmerker npr jeg gikk i fra en jentekropp til damekropp! Så får nok litt uønska strekkmerker uansett! :-)

Hadde strekkmerker før eg ble gravid sist og ser ut som et verdenskart nå.Det er ikke pent og eg sjemmes av de men eg tviler på at noen oljer i verden kunne ha stoppa noen fra og få strekkmerker.Det er hormonbetinget og det har med hudtypen og gjøre :)
Eg har en "sprø" hud som ikke er tøylig og da slo den sprikker når den vokste både her og der

Jeg smører, men bare fordi jeg rett og slett klør mye i huden når den strekker seg. Fikk noen strekkmerker på overtid med første, men har pent lite av dem, og tror ikke det har noe med smøringen å gjøre. Tenker likevel det er godt for huden med litt ekstra fuktighet når den strekker seg så mye - skade gjør det i allefall ikke :)

Jeg smurte med antistrekkmerke-krem anbefalt av jm hver kveld sist, men bare de to siste månedene før fødsel. Slapp helt unna strekkmerker da, så har vel litt troen på at det hjelper og tenker å kjøpe den samme kremen og bruke fra og med januar kanskje :)

Når jeg husker det fordi det klør smører jeg med propolis fra Forever Living :)

Jeg smurte med antistrekkmerke-krem anbefalt av jm hver kveld sist, men bare de to siste månedene før fødsel. Slapp helt unna strekkmerker da, så har vel litt troen på at det hjelper og tenker å kjøpe den samme kremen og bruke fra og med januar kanskje :)

Hvilken merke er det ? :)

Jeg har helt panikk for strekkmerker!! Har lest at det hjelper å smøre, og at det ikke hjelper å smøre. Men jeg smører alikavel;-) kan jo ikke skade. Jeg bruker MamaMio sin tummyrub og vanlig babyolje 1-2 ganger til dagen. Smører også lårene:-) Etter dusj så smører jeg olje på våt hud og lar det lufttørke, leste en plass at det skulle være veldig bra:-) krysser fingrene for at det funker:-)

Jeg smører med body lotion og noen ganger med lavendelolje. Dette er jo for å opprettholde elastisiteten i huden, som igjen gjør huden sterkere :)

Tror forresten ikke på at smøring hjelper noe særlig på strekkmerker, men har atopisk hud, og da må jeg smøre meg mye når kulda kommer. Har ikke et eneste strekkmerke sålangt, og håper såklart jeg slipper unna, men synest heller ikke det er noen skam i å ha det. En liten suvenir fra gullet mitt i magen dersom det dukker opp ;)

Jeg har noen strekkmerker allerede. Smører fordi det umulig kan gjøre det værre, og fordi masseringen av magen er en koselig stund mellom meg og mini, hvor kan ofte gir tilbakemelding i form av spark ☺

Smører meg med aderma på hele kroppen etter dusj :p har gjort det hele tiden, før jeg ble gravid å... Så er ikke noe nytt for ikke å få strekk merker akkurat, men veldig god krem :D er mitt 3 svangerskap og ingen strekk merker;) trur d er individuelt og kommer ann på huden og hormoner uansett smøring, men kan jo ikke bli verre om man smører seg;)

Har atopisk eksem, så smører meg med Aderma Exomega. Fikk ingen strekkmerker i forrige svangerskap, men det hadde nok ingen sammenheng med smøring. Jeg ble ikke så kjempestor, og så har jeg elastisk hud :)

Jeg fikk anbefalt en fra Loccitane fra en venninne. Om det hjelper vet jeg ikke, men den lukter godt og gir mye fukt. Bruker den etter dusj.

Back
Topp