Smøring?

£ille£en

Forelsket i forumet
Er det mange som smører magen for å forhindre strekkmerker og underliv for å forebygge rifter?

Smører magen, men har allikevel fått noen strekkmerker, men de klør, og derfor smører jeg ;)

Jeg smører magen med babyolje når jeg dusjer, eller boddybutter fra body shop. Vet ikke om det hjelper mot strekkmerker, men har i hvertfall ingen. (er i uke 29).
Smøre underlivet? Med hva da?

Jeg har dessverre ikke noe tro på det. Jeg har strekkmerker på lårene, men fikk aldri noe på magen i første svangerskap til tross for at jeg var  ganske stor. Er nå 6 mnd på vei med tvillinger og har ennå ingen tegn til merker på magen denne gangen heller så jeg smører ikke nå heller.

Prøver å smøre når jeg husker det :) Det sies jo at det ikke hjelper å smøre for å forhindre strekkmerker, men her tør jeg ikke å ta sjansen og la være :p Underlivet smører jeg ikke, vet ikke hva man burde smøre med?

Jeg smører med bodybutter fra bodyshop på magen når jeg husker/gidder. 
Sist svangerskap smurte jeg underlivet med sånn fødselsforbredende olje, kjøpt på helsekost. Fikk kun et pyntesting og klarte meg bra der nede, vet ikke om det var derfor. Har ikke begynt med noe sånt nå..

Smører magen med milk & honey bodylotion fra Oriflame hver dag etter dusj:)

Jeg har brukt babyolje i dusjen nesten hver gang fra uke 22 ca...
Og, smørt meg jevnlig med bodybutter fra Bodyshop.. Vært flinkere etter uke 22, og smørt meg både morgen og kveld..
Men, har dukket opp strekkmerker på magen forde, rundt uke 28..

Strekkmerker er jo underhuden som "sprekker".. En kan smøre på så mye krem og olje en vil, strekkmerkene kommer uansett.. :-S Men det er godt å smøre inn huden siden de kan klø. :)

Smører meg på magen med body butter fra body shop. Vet ikke om den hjelper, men den luktervså utrolig godt så jeg må smøre meg etter jeg dysjer ! :):)

Jeg smørermagen med olje fra weleda, den er super. Kan ikke unngå strekkmerker, bare bremse, pga magen er myye større enn sist svangerskap allerede. Har ennå noen uker igjen. Nedentil har jeg ikke begynt å smøre, men vurderer sterkt.

Jeg smører meg med Dr Greve strekkmerkekrem hver dag, men vet ikke om det har så mye virkning, strekkmerker er jo bl.a hormonelt har jeg lest. Men tenker at det skader ikke å prøve å forebygge litt iallfall:)

Har allerede strekkmerker fra forrige svangerskap (2009) ... jeg var veldig sløv med å smøre da... , men de har faktisk blitt adskillig mindre synlig ettersom tiden har gått :) ! Nå bruker jeg pregnancy oil fra Estelle & Thild serien. 

Back
Topp