smøring

Mariemor1

Elsker forumet
har dere planer om å smøre magene deres i håp om mindre strekkmerker? når skal dere begynne eller hvor langt på vei var du når du begynte? hva slags krem bruker du?

Jeg skal!
Skal begynne med det samme jeg,liker å være i forkant. Smurte meg to ganger om dagen sist jeg var gravid. Byttet på mellom en Mamma Mio krem og en olje fra Weleda.
Jeg vet det sies at det ikke har noen effekt,men det skader jo heller ikke [:)]

smører meg med bodybutter fra bodyshop for tiden, mulig jeg går over til noe annet etterhvert[:)]

Jeg tenkte å smøre litt etterhvert med olje. Har hørt at jordnøttolje er bra så mulig det blir den. Håper det funker[:D]

sies jo at det ikke funker, men å holde magen myk kan jo ikke skade uansett, den skal jo bli ganske stor og rundt, så jeg bruke alovera gel

for at det skal "virke" må dere ha en krem som inn i lærhuden (underste delen av huden) Det er den som strekker seg og ikke overhuden. Og bruke en vanlig krem går bra til overhuden, som er døde hudceller som ikke har noen innvirkning på strekkmerkene. shea-butter (vet ikke hvordan det skrives rett) det er noe som går inn å lærhuden [:)]

jeg kjøpte en fett krem fra loco base på apoteket... de sa at det viktigste var at kremen var fet..

begynt å smøre allerede jeg. smører etter dusjing.

en fet krem vil ikke gjøre at den går inn i lærhuden. Den har bare ekstra med fuktighet i seg. Jeg bruker selv en krem fra Body Shop, ikke noe shea butter...men det vil ikke hjelpe uansett siden det ikke er overhuden som strekker seg. Kun det innerste laget. Akkuratt som en minicolor i håret, Den går ikke inn i håret, den ligger seg bare utenpå skjellaget (hårstrukturen), For at den skal gå inn i håret må det mer til en bare en "vanlig krem". akkuratt som huden

jeg smurte meg med bodybutter fra the body shop etter dusjing hele det forrige svangerskapet...  Jeg fikk ingen strekkmerker enda jeg gikk opp 30 (!) kg! Såååå det gjør jeg denne gangen også! [;)]

Jeg smører med vanlig fuktighets krem eller baby olje hver gang jeg dusjer...
Men er ganske sikker på at smøring hjelper lite, enten får du det, eller så får du det ikke...
ofte er det arvelig, så har din mor masse er det større kjangs for at du får det også[:'(]

Hadde en vennine som brukte maaaange tusen på kremer gjennom hele graviditeten og hun er full i strekkmerker...
Jeg har ingen fra sist, og håper og tror jeg slipper unna det denne ganger også, hvis ikke jeg blir kjempe stor[8D]
Mamma har heller ingen strekkmerker etter 4 barn..

ORIGINAL: mokkenikke88

Men er ganske sikker på at smøring hjelper lite, enten får du det, eller så får du det ikke...
ofte er det arvelig, så har din mor masse er det større kjangs for at du får det også[:'(]

Hadde en vennine som brukte maaaange tusen på kremer gjennom hele graviditeten og hun er full i strekkmerker...
Jeg har ingen fra sist, og håper og tror jeg slipper unna det denne ganger også, hvis ikke jeg blir kjempe stor[8D]

Arvelighet satser jeg på også [:)]
Mamma har fått fire barn og har ingen strekkmerker.Fikk ingen sist jeg heller,men smører meg uansett jeg.
Det er jo uansett godt for huden [:)]

ORIGINAL: *englefjes*

ORIGINAL: mokkenikke88

Arvelighet satser jeg på også [:)]
Mamma har fått fire barn og har ingen strekkmerker.Fikk ingen sist jeg heller,men smører meg uansett jeg.
Det er jo uansett godt for huden [:)]

Ja det gjør jeg også[:)] smører meg alltid om jeg er gravid eller ikke[:D]

kommer ikke til å smøre for å motvirke strekkmerker, kommer de så kommer de.
men for å beskytte huden mot sol, og for å gi fuktighet til huden, det kommer jeg heller til å smøre for.

En kan smøre til en blir blå, men har du anlegg for strekkmerker så får du det uansett. Min mor og søster har fått strekkmerker så jeg rekner med jeg får, men smører meg som vanligt etter jeg har dusjet, må jo tilføre huden fuktighet. Har blitt opplært at det er være ting i livet å få enn strekkmerker og min mor har aldri vært flau over strekkmerkene sine [:)]

Har jeg ingen tro på at funker[;)]
Forrige svangerskap gjorde jeg ingenting anderledes enn når jeg ikke er gravid, og fikk ikke et eneste strekkmerke...
De kommer uansett hvor mye en smører tror jeg...
Drikk masse vann, så smører du huden fra innsiden[:D]

om det er noen hjelp i å smøre det vet eg ikke.. tror det kommer litt ann på person til person.. noen får bare strekkmerker uansett ka de gjør, og noen får ikke ett eneste ett, enten de smører seg eller ikke. Eg fekk ikke ett eneste strekkmerke forrige gang. Smørte meg da først med en avent krem på apoteket som er for å forebygge strekkmerker, men den var dyr... så når den var tom gjekk eg over til en helt vanlig fuktighetskrem kjøpt på matvarebutikk. Kommer nok til å smøre meg denne gangen også, men eg ligger nok ikke i så masse penger på dyr krem, for eg tror ikke de er noe bedre enn en vanlig en.. Det viktigeste er å holde huden fuktig, slik at den ikke tørker ut [:)]

selv om det ikke virker noe særlig er det bedre å gjøre noe.. for da har man hvertfall prøvd.. så slipper man å lure på om det kunne ha hjulpet

Back
Topp