Smøreteåden.

Frozar

Elsker forumet
Novembergull 2017
Marshmallows 2022
Tenkte å ha en liten tråd som handler litt om smøring av mage ol.:)

Har dere begynt å smøre mage? Hvor viktig er det egentlig? Jeg har også hørt om å smøre mellomkjøttet for å unngå revning under fødsel,noen som har erfaring med det?

Dere som har går igjennom dette før,kom gjerne med tips til oljer og kremer som dere vet er bra:) Og generelle tips som gjelder dette temaet:p

Oi,jeg får ikke til å rette opp skrivefeilen i overskriften:wtf:

Jeg smører magen! Vet jo at strekkmerker gjerne er genetisk betinget, og at all verdens smøring ikke kan forhindre at de kommer om de gjør.. Men det føles godt, og det kan jo ikke skade [emoji6] ikke har jeg et eneste strekkmerke fra de to foregående svangerskapene heller [emoji846] Smører med Mama Mio tummy rub oil [emoji846]

Mellomkjøttet smurte jeg med førstemann, men glemte med andremann 10 år etter. Resultatet var det samme-2 sting etter hver [emoji6]

Smøring for å unngå strekkmerker har ingen hensikt. Strekkmerker er dels genetisk og dels hormonelt betinget, og det er ingen ting man smøre på for å forebygge. Å smøre med en god krem kan så klart gjøre en del for velværefølelsen, da, blant annet kan det lindre kløe og ubehag når huden strekkes. [emoji4]

Når det gjelder smøring for å unngå revning er det tydeligvis noen jordmødre som mener det har noe for seg, og andre ikke. Jeg leste litt om det første gangen jeg var gravid, men fant vel ut at det i beste fall kan ha en helt minimal effekt. Og det er vel først og fremst massasjen som er poenget, ikke det man smører på. Det aller viktigste for å unngå revning er å gjøre som jordmor sier under fødselen. [emoji6]

Jeg smører magen! Vet jo at strekkmerker gjerne er genetisk betinget, og at all verdens smøring ikke kan forhindre at de kommer om de gjør.. Men det føles godt, og det kan jo ikke skade [emoji6] ikke har jeg et eneste strekkmerke fra de to foregående svangerskapene heller [emoji846] Smører med Mama Mio tummy rub oil [emoji846]

Mellomkjøttet smurte jeg med førstemann, men glemte med andremann 10 år etter. Resultatet var det samme-2 sting etter hver [emoji6]
Brukte du samme type olje på mellomkjøttet også? Tror kanskje jeg blir å smøre der jeg kan,bare for å tro at jeg ikke kommer til å revne:p

Brukte du samme type olje på mellomkjøttet også? Tror kanskje jeg blir å smøre der jeg kan,bare for å tro at jeg ikke kommer til å revne:p

Husker ikke hva jeg brukte-men lurer på om det kan ha vært peanøttolje. Kjøpte på helsekosten [emoji846]

Smører ikke nå, og gjorde det ikke forrige gang. Fikk ikke et eneste strekkmerke da.

Har ei venninne som smøret hver dag, hun er full av strekkmerker..

Jeg fikk utrolig mange strekkmerker i puberteten, så jeg er veldig forberedt på at de skal komme tilbake. Greit å vite at smøring ikke har noe for seg. Er vel bare en av de uheldige, men det er ikke så farlig :)

Jeg smurte med Burts Bees Mama Bee Belly Butter! Smurte magen med den hver dag og den lindret kløen og ubehaget helt himmelsk! Fikk ingen strekkmerker, men tør ikke påstå at kremen har æren... jeg hadde i grunn forventet masse strekkmerker, for jeg har hoftene full etter puberteten. Men graviditeten ga meg heldigvis ingen nye. Håper jeg er like heldig denne gangen [emoji4]

Jeg har ikke begynt med noe smøring, men etter å ha sett denne tråden har jeg nå bestilt mama mio pregnancy starter kit på blush. Føler at jeg er tørrere på brystene enn på magen, noen andre som er det?

Jeg har fått mange strekkmerker allerede (spessielt lår) av vektoppgang :o vil hvertfall ikke ha flere enda :o

Jeg smurte litt med både første og andre. Fikk ingen i første svangerskap og siden det skal være genetisk trodde jeg at jeg skulle slippe unna andre gangen også, men den gang ei. Fikk en del på magen dessverre [emoji853]

Burts Bees Mama Bee morgen og kveld. Anbefaler den, blander den ut 50/50 med mandelolje. Masse Evitaminer... Null strekkmerker.

Tidligere har jeg smurt magen med fuktighetskrem fordi den har blitt tørr og klødd etterhvert som den ble større. Har ikke tro på at det kan begrense strekkmerker ;-)

Jeg har aldri smurt magen annet enn dersom jeg har vært tørr i huden.. jeg fikk strekkmerker i det første svangerskapet mitt, men ingen nye i de to andre. Håper det holder seg slik denne gangen også [emoji4]

Aldri smurt, smurte ikke med første heller[emoji5] fikk værken strekkmerker eller revnet[emoji5]

Back
Topp