Smører dere magen?

Nei, fikk en fancy olje i gave. Den skulle vær så bra mot strekkmerker :p men jeg har hatt strekkmerker på magen siden tenårene. Så hva gjør vel noen til. Fikk ingen sist og ikke fått noen nye enda.

jeg har smurt meg hver morgen og kveld på mage og pupper nå i ca 3 måneder. bruker weleda sin stretch mark massage oil :) krysser fingrene for at jeg slipper strekkmerker!

Jeg smører ikke. Bruker ikke fuktighetskrem til vanlig, så ser ikke behovet for å begynne med det nå :p smørte ikke de to andre gangene heller

jeg har smurt meg hver morgen og kveld på mage og pupper nå i ca 3 måneder. bruker weleda sin stretch mark massage oil :) krysser fingrene for at jeg slipper strekkmerker!
Er tom for denne, så bruker en annen olje (massasje olje) jeg hadde liggende hjemme. Men syns ikke den er like bra (har begynt å klø litt og føler at den ikke fukter like mye) så må komme meg på apoteket og kjøpe ny av weleda sin. Jeg har smurt meg så og si daglig siden ca uke 13 :) Men vært litt dårlig de siste 3 ukene

Smurte magen i forrige svangerskap, mest fordi det klødde etterhvert som huden ble strukket og det føltes godt å smøre før jeg la meg. Brukte en bodylotion med sheasmør fra L'occitane en Provence. Fikk ingen strekkmerker, men man vet jo ikke om jeg hadde fått det uansett ...

Smurte magen i forrige svangerskap, mest fordi det klødde etterhvert som huden ble strukket og det føltes godt å smøre før jeg la meg. Brukte en bodylotion med sheasmør fra L'occitane en Provence. Fikk ingen strekkmerker, men man vet jo ikke om jeg hadde fått det uansett ...

Elsker at du sier det sånn, jeg vrir meg litt når folk sier "jeg smurte med ditten og datten, og det funket, for jeg fikk ingen strekkmerker". :p

Last edited:
Smører til vanlig hele kroppen etter dusjing :) ikke blitt verken mer eller mindre etter jeg ble gravid:)

Elsker at du sier det sånn, jeg vrir meg litt når folk sier "jeg smurte med ditten og datten, og det funket, for jeg fikk ingen strekkmerker". :p
Er jo lov å drømme da ;) Jeg er evig optimist på kremer hehehe... Har masse strekkmerker på rumpe og lår og de gjør meg ingenting altså ;)

Smørte meg med strekkmerke krem fra apoteket sist morgen og kveld hver dag fra 3. Mnd - fødsel, men det hjalp ikke. Fikk masse strekkmerker. Nå gidder jeg ikke, om jeg får fler får det bare være

Jeg smører med fet krem :) men det er fordi den er så strukket at den klør :p

Smører med Weleda sin gravidolje. Det har sikkert ingen effekt, men er ganske godt. Jeg får VELDIG stor mage så huden må strekkes godt og det klør mye. Takler ikke ull mot huden nå, det kløøøøør. Fikk ingen strekkmerker forrige svangerskap, men en side av familien er slik at de ikke får mens den andre side blir dekka i dem. Så jeg håper jeg er like heldig denne gangen og at jeg har arva den andre siden av familien.

Litt strekkmerker er jo ikke krise, har det på rompa som jeg fikk uavhengig av graviditet. Men så ekstremt som mange i min familie får håper jeg å slippe (det er ikke snakk om "bare" 10-20 merker), og jeg er villig til å forsøke produkter som ikke egentlig funker...

Jeg smører magen med en vanlig fuktighetskrem hver kveld, men det er mest pga at det lindrer kløingen :-) Har ikke fått noen strekkmerker ennå, så krysser fingrene for at jeg slipper!

Har kjøpt den oljen til Weleda, men lenge siden jeg har brukt den nå. Brukte den en del da magen gikk fra å være "valk" til "gravidmage" for da strammet det og klødde en del, og jeg syntes oljen lindret. Når jeg først var i gang tok jeg også på siden (love handles'ene ;) ), men gidder ikke rompe, lår og bryster.

Back
Topp