Smører dere magen?

Gutt2015Jente2016Lille2019

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberskatter 2016
Januar 2017
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Er dere begynt å smøre den voksende magen? Hva smører dere eventuelt med? Smører dere puppene og?

Her smører eg hver kveld med burt's bee sin krem som heter mama bee belly butter, bruker også denne på puppene :)

Nei. Kommer helt sikkert til å få strekkmerker uansett da eg har lett for å få det og alle damene i min familie er full av de. Liker at naturen kan ta sin gang, vil ikke at huden min skal bli avhengig av fuktighetskrem/oljer. :)

Nei og gjorde det heller ikke sist.

Smurte puppene regelmessig tidligere fordi jeg syns det klødde og jeg var tørr på brystvortene og under puppene, og da tok jeg gjerne magen i samme slengen. Smører vel hvis jeg først skal smøre noe ellers, men foreløpig ser det ikke ut som det blir noe veldig behov i forhold til stram hud og kløende strekkmerker sånn som sist. Har liksom posen på magen klar :p har ikke fått noen nye strekkmerker, og det hadde egentlig overrasket meg, for jeg tror ikke jeg har en ledig flekk noen relevante plasser, huden er strekt ut allerede, og foreløpig ligger jeg under med god margin i forhold til størrelse og vekt. :)

Nei. Kommer helt sikkert til å få strekkmerker uansett da eg har lett for å få det og alle damene i min familie er full av de. Liker at naturen kan ta sin gang, vil ikke at huden min skal bli avhengig av fuktighetskrem/oljer. :)

Ingen kremer/oljer vil påvirke om du får strekkmerker eller ikke, og huden blir ikke avhengig uansett om du så bruker det. ;)

Jeg har smurt meg med bio-oil en stund, gikk over til vanlig fuktighetskrem for et par uker siden. Smører hele kroppen, siden jeg fort blir tørr nå når det er så kaldt ute :)

Det har ikke noe for seg i forhold til strekkmerker.
Det er godt å smøre seg, og huden kan klø mindre og bli mindre tørr, men utover det har det ingen effekt. :)

Det har ikke noe for seg i forhold til strekkmerker.
Det er godt å smøre seg, og huden kan klø mindre og bli mindre tørr, men utover det har det ingen effekt. :)

Jeg pleier å bli så tørr på ryggen om vinteren, sånn at det klør mye når jeg skal legge meg. Synd at det er så umulig å smøre selv! :( :p

Jeg pleier å bli så tørr på ryggen om vinteren, sånn at det klør mye når jeg skal legge meg. Synd at det er så umulig å smøre selv! :( :p

Jeg er såpass myk at jeg får det til fint, men da jeg gikk gravid, og bekkenet og ryggen ikke samarbeidet, klinte jeg krem på et håndkle, og "tørket" ryggen med det. :P
Bedre enn ikke no'! ;)

Jeg er såpass myk at jeg får det til fint, men da jeg gikk gravid, og bekkenet og ryggen ikke samarbeidet, klinte jeg krem på et håndkle, og "tørket" ryggen med det. :P
Bedre enn ikke no'! ;)

Man har jo de der smøre-greiene man får kjøpt, ser ut som en sånn rygg-skrubb, bare med små kuler, som man kan fylle krem i. Syns det ser veldig grisete ut. :p har heldigvis mannen jeg kan spørre, er ikke så kult å nesten få krampe i skuldra fordi man prøver å nå den tørreste flekken midt mellom skulderbladene :D

Hver kveld :) Huden blir strukket såpass mye at jeg tror den har godt av ekstra med fukt. Forskning kan si hva den vil; det skader ikke å prøve ;) Bruker kremer og oljer fra Mama Mio. Lukter utrolig godt! Min lille luksus i hverdagen. Smører pupper, rumpe, lår og mage. Har gjort det siden jeg var rundt 4mnd på vei og kommer til å fortsette med det. Mamma har ikke strekkmerker så jeg håper det også vil hjelpe, men for all del - ikke verdens undergang med noen merker her og der ;)

Nei, føler ikke behov for det og ang strekkmerker tror jeg ikke å smøre seg har noe med det å gjøre :)

Jeg begynte med bio oil for et par dager siden.. har sikkert null effekt, men skader ikke å prøve tenker jeg :) tror jeg får MYE strekkmerker.. så gjør det jeg kan for å forhindre :)

Ingen kremer/oljer vil påvirke om du får strekkmerker eller ikke, og huden blir ikke avhengig uansett om du så bruker det. ;)
Si det til alle som er avhengig av å bruke fukt på hendene. Kjenner mange eg som har begynt Med kremer, så kan de ikke slutte for da blir det verre enn det var før de begynte..

Neh, den er så ødelagt av forrige svangerskap at jeg ikke har tenkt noe på det :p

Jeg har alltid vært litt avhengig av å smøre kroppen, så jeg smører hele kroppen hver gang jeg dusjer. Ikke fordi jeg tror det motvirker strekkmerker, men synes det er godt :)

Si det til alle som er avhengig av å bruke fukt på hendene. Kjenner mange eg som har begynt Med kremer, så kan de ikke slutte for da blir det verre enn det var før de begynte..
Mye mineralolje og parafin og parfyme og div andre ingredienser som desverre gjør huden avhengig av å fortsette å smøre seg, tørker ut om man ikke fortsetter.. anbefaler naturlige kremer og oljer med eteriske oljer som gir huden det den trenger:) smører meg med weleda sin graviditetsolje, og weleda sin baby body lotion, synes det gjør godt til den tørre huden når den strekkes:) strekkmerker har jeg allerede fra sist, men hjelper når det svir i huden av at den vokser og strekkes:) bruker og noe lavendelolje. Og absolutt ikke hver dag jeg smører:) gjør det som føles godt og bra! Mannen kan og få massere inn litt olje, fin mulighet til nærhet:)

Heller avhengig av krem enn tørre hender som klør og sprekker. Jeg tror smøring er en nødvendighet fordi vi vasker hendene med såpe så ofte som vi gjør. Men jeg smører ikke uten at jeg syns jeg trenger det, og jeg merker det blir mer av det når det er kaldt ute. Samme på leppene. Om sommeren er det sjelden stress med håndkrem og lipsyl. :)

Smører ikke, strekkmerker har jeg fra før så om det kommer 2 eller 10 til vil ikke endre på det

Back
Topp