Smører dere magen?

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
For å unngår/minske strekkmerker?
Sist var jeg flink til å smøre hver dag og fikk ikke ett eneste strekkmerke, men om det er kremen eller andre ting er jeg usikker på :P
Brukte et bodybutter fra Bodyshop som er kjent for å forebygge det, tror det er cocoa eller noe, husker ikke helt :P

Har helt glemt det denne gangen, tenker å skaffe meg den til helgen..

Jeg begynte sist, men etter kort tid ble jeg dårlig av lukta på alle kremer så jeg slutta.. fikk ingen strekkmerker likevel da:) kommer ikke til å smøre spesielt nå heller, kanskje mer når det begynner å klø fordi magen vokser:)

Har ikke begynt enda, men begynt vel ikke før enn etter uke 12 sist heller.
Kjøpte en olje hos anneshudpleie-"for voksende mager".

Smørte med en krem som tilåmed var bevist at skulle holde strekk merker borte! Kostet over 200 kr på apoteket å jeg smurte å smurte som bare det! Strekk merkene som litt etter litt uansett! Er visst bevist at jenter med lyd hud har rimelig stor sjangser for å få strekkmerker,så denne gangen gidder jeg ikke bruke en formue på noe som ikke funker! Kommer til å holde magen fuktig men ikke like desperat forsøk som forrige gang! Tar hver å en strekkmerke med glede :)

Har ikke begynt hvertfall, men kommer sikkert til å gjøre det etterhvert. Nå har jeg ingen strekkmerker fra før, så vet ikke om jeg får det noe særlig lett uansett. Men får fort tørr hud og har hørt mange klør pga det, så må vel smøre :)

Jeg smører med en fet krem fra Nivea (den i mørkeblå boks, hvis noen lurer). Det har jeg forsåvidt alltid gjort. Har tenkt å kjøpe den fra The Body Shop og, men har ikke fått gjort det enda :)

Strekkmerker er vel hormonelt?
Jeg smurte ingenting spesielt sist jeg var gravid og fikk ingen strekkmerker. Satser på at jeg slipper denne gangen også.:)

Jeg smurte ikke nevneverdig sist, fikk endel strekkmerker og det klødde noe innfor******! Idag ser jeg på strekkmerkene som min tattoo :p Kommer til å smøre denne gangen, men det er i håp om å slippe kløe som gikk utover det lille jeg fikk av søvn sist :) så får strekkmerkene komme hvis de kommer :)

Jeg tenkte kanskje å smøre, selvom jeg har hørt av mange inkl leger at det er veldig bortkastet penger, da det ligger i genene dine om du får lett strekkmerker eller ikke. Men en glatt og deilig mage er jo uansett ikke feil :)

Jeg smører med Bio oil :)
Fikk nemlig en prøve fra selger når den kom i butikken. Nå får jeg endelig brukt den;) Tenker om det ikke hjelper mot strekkmerker, er det verdt å ha en myk og deilig hud. Tørr hud= kløe, uansett!

Smører jo med body lotion, men ikke for og unngå strekkmerker. Blir nok flere av de nå :p
Fikk 4 stk med nr 1 og litt flere med nr 2 ;)
Er ikke så nøye på det jeg :D

Berga sist, men tenkte å kjøpe bio-oil denne gangen. Helt ren og fri for allskens tull. Hører at sterkmerker dannes i underhuden og dit når ikke oljer og kremer uansett, men det skader jo ikke å gjøre det allikevel ☺️

Brukte bodybutter fra bodyshop under forrige graviditet, fikk strekkmerker. Men tenker at huden har sikkert godt av fuktigheten som kremen/oljen gir, så vil smøre nå også..

Smører med vanlig bodylotion som ellers, for ikke å bli tørr i huden. Men for strekkmerkene sin del, kan man glemme å smøre. De oppstår i underhuden, så det kan man ikke gjøre noe med.
Har ikke fått noen i de to forrige svangerskapene, så regner ikke med de kommer nå :)

De sier at det hjelper ikke noe særlig å smøre seg, det kommer helt an på hvilken hudtype du har. Men jeg kommer nok til å smøre her og der uansett :) Det kan ikke skade :)

Nope :p
Første mann sprakk hele magen. Fikk bare to nye med tuppa.
Å etter å ha veid 50+ kilo mere så er den ikke akkurat så veldi vakker :p hehe så det gidder jeg ikke :)

Ingen smøring sist, fikk ingen strekkmerker, kommer ikke til å smøre nå og håper å unngå strekkmerker denne gangen og (men kommer de så kommer de...)

Back
Topp