Smører dere barna?

Momofmany

Forumet er livet
Er dere flinke å smøre barna med fuktighetskrem? Jeg er kjempedårlig på dette, men har grunnen ikke sett på det som et stort behov..?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Nei, er det noe vits da? har ikke sett behovet jeg heller :) men hvis han er litt tørr bruker jeg mye olje i dusjen da :)

Nei, man skal helst ikke bruke produkter unødig på barn. Kroppen fungerer fint av seg selv på den måten. Solkrem, selvfølgelig, men ikke fuktighetskrem. Huden skal puste, og ofte er det en del parfyme og parabener/alergener i fuktighetskrem, så det lar jeg være å bruke så langt det lar seg gjøre :)

Er veldig flink med 2010 jenta, da hun sliter med en del eksem.

Når jeg ser at hun har tørr hud ja. Spsielt etter bading i klor vann på vinterstid. Smør da med spenol.

Ta litt olje i vannet av og til. Smør henne med danatekt fikk den anbefalt av en barnelege. Det er viktig å ikke smøre for ofte, slik at huden etter vært kan produsere det naturlige fettet i huden som beskytter og forhindrer tørrhet :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg smører bare ved behov! Så bruker vi litt olje i badevannet. Om vi smører bruker vi miniderm, fikk anbefalt den på volvat siden den ikke inneholder parfyme og gir veldig god fuktighet :)

Du burde nesten utdype litt når du kommer med en slik kommentar..

Til ts, nei jeg smører ikke 3åringen utenom når hun er tørr :)

Jeg har hørt at spenol har motsatt effekt. Altså at den tørker ut huden. Merker det om jeg bruker den på egne hender. Hjelper med en gang, men blir knusktørr etter en halvtime.

Er nok ikke så flink til å smøre nei.. tar det bare når hun er tør..

Hu er ikke tørr. Så ser ikke hvorfor jeg skal smøre da.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Smører ved behov!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Smører ved behov.

Hun blir lett tørr i kinnene når det er kaldt ute eller blåser mye.

Back
Topp