ssilje
Betatt av forumet
Mener å huske det var fra uke 34. Det følger med bruksanvisning i den fra WeledaJeg er utroooolig dårlig på å forklare dessverre
37+2 nå og har smurt 3 gangwr *ups* hehe...
Åja, kjøpes denne på apotek?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mener å huske det var fra uke 34. Det følger med bruksanvisning i den fra WeledaJeg er utroooolig dårlig på å forklare dessverre
37+2 nå og har smurt 3 gangwr *ups* hehe...
De fleste apotek har den, evt kan den kjøpes på nett feks her https://www.komplettapotek.no/product/889831/hud-og-haar/kroppspleie/weleda-perineum-massage-oilÅja, kjøpes denne på apotek?![]()
Her i Spania er det mandelolje som gjelder
De fleste jordmødre virker til å ha stor tro på smøring de siste 3-4 ukene.
Smøring og tøying![]()
Ja det er jo hele poengetEeeh....? Tøying???![]()
Ja det er jo hele poenget![]()
Ingen spørsmål er dumme og jeg hadde aldri hørt om det før jordmor fortalte meg om detteJeg har virkelig ikke lest meg opp på dette.. føler meg litt teit som spør, men.. hvordan skal man tøye? :\
Ingen spørsmål er dumme og jeg hadde aldri hørt om det før jordmor fortalte meg om detteDu skal på en måte massere mellomkjøttet også ta tommelen langt inn og presse ned mot endetarmen ide du drar den ut. Jeg er utrooolig dårlig på å forklare, men det følger med en bruksanvisning på den Weleda oljen
![]()
Enig!! [emoji23]Takk for svar!![]()
Får lese meg opp på bruksanvisningen og prøve meg litt frem tror jeg [emoji14]
Kan ikke for det, men det er ett av de verste ordene jeg vet om tror jeg.. ugg... "mellomkjøttet" :| Urk!![]()
Ingen spørsmål er dumme og jeg hadde aldri hørt om det før jordmor fortalte meg om detteDu skal på en måte massere mellomkjøttet også ta tommelen langt inn og presse ned mot endetarmen ide du drar den ut. Jeg er utrooolig dårlig på å forklare, men det følger med en bruksanvisning på den Weleda oljen
![]()
Ja, nettopp!
Nesten som en slags massasje, men man skal bruke tommelen og presse og strekke litt bakover/nedover og litt mot sidene i min 5 minutter.
Jordmor sa til meg at det ikke bør gjøres "fremover", da det kan gjøre mer skade enn godt
Jeg har prøvd litt.
Må sette meg på huk i dusjen for å komme til. Syntes ikke det var noe behagelig denne tøyingen, så lot det være en stund.
Men jeg tenkte å ta det opp igjen de siste ukene nå.
Om ikke annet, så kanskje man blir litt herda??![]()
Hehe.. det blir jo rene gymnastikken dette her!tror jeg må begynne å låse baderomsdøra, ellers kommer sambo til å lure forferdelig på hva i alle dager jeg bedriver med! Hahahah!
![]()
Han kan jo hjelpe til!Men er vel ikke den mest sexy aktiviteten egentlig
![]()
Hahahahha!er der lov å si æsj til det??
Tror dette er noe som bør og skal gjøres alene! Hahaha! Fikk meg hvertfall en god latter nå bare ved tanken!![]()
På fødselsforbredende kurs med alle mennene til stede!Hva var det den oljen heter som man smører nedentil med for å utvide og forhindre rift? Googlet litt men fant ikke akkurat konkrete svar, og litt forskjellige svar [emoji14] kjøpte jordnøttolje idag men ble plutselig usikker på om det var riktig olje..