Smøre nedentil

Hmmm aldri hørt om :)

Her i Spania er det mandelolje som gjelder :)
De fleste jordmødre virker til å ha stor tro på smøring de siste 3-4 ukene.
Smøring og tøying:eek:

Det står på fleste sider at det ikke er dokumentert effekt, men det virker å være så mange som har hatt god effekt av det og jordmødre som anbefaler det.. så jeg tenkte at det skader iallefall ikke å gjøre det :) blir det rift så blir det rift, men da har jeg prøvd mitt iallefall :)

Jeg har virkelig ikke lest meg opp på dette.. føler meg litt teit som spør, men.. hvordan skal man tøye? :\
Ingen spørsmål er dumme og jeg hadde aldri hørt om det før jordmor fortalte meg om dette :) Du skal på en måte massere mellomkjøttet også ta tommelen langt inn og presse ned mot endetarmen ide du drar den ut. Jeg er utrooolig dårlig på å forklare, men det følger med en bruksanvisning på den Weleda oljen :)

Ingen spørsmål er dumme og jeg hadde aldri hørt om det før jordmor fortalte meg om dette :) Du skal på en måte massere mellomkjøttet også ta tommelen langt inn og presse ned mot endetarmen ide du drar den ut. Jeg er utrooolig dårlig på å forklare, men det følger med en bruksanvisning på den Weleda oljen :)

Takk for svar! :)
Får lese meg opp på bruksanvisningen og prøve meg litt frem tror jeg :p

Kan ikke for det, men det er ett av de verste ordene jeg vet om tror jeg.. ugg... "mellomkjøttet" :| Urk! :p

Ja, nettopp!
Nesten som en slags massasje, men man skal bruke tommelen og presse og strekke litt bakover/nedover og litt mot sidene i min 5 minutter.
Jordmor sa til meg at det ikke bør gjøres "fremover", da det kan gjøre mer skade enn godto_O

Jeg har prøvd litt.
Må sette meg på huk i dusjen for å komme til. Syntes ikke det var noe behagelig denne tøyingen, så lot det være en stund.
Men jeg tenkte å ta det opp igjen de siste ukene nå.

Om ikke annet, så kanskje man blir litt herda?? :cool:

Ja, nettopp!
Nesten som en slags massasje, men man skal bruke tommelen og presse og strekke litt bakover/nedover og litt mot sidene i min 5 minutter.
Jordmor sa til meg at det ikke bør gjøres "fremover", da det kan gjøre mer skade enn godto_O

Jeg har prøvd litt.
Må sette meg på huk i dusjen for å komme til. Syntes ikke det var noe behagelig denne tøyingen, så lot det være en stund.
Men jeg tenkte å ta det opp igjen de siste ukene nå.

Om ikke annet, så kanskje man blir litt herda?? :cool:

Hehe.. det blir jo rene gymnastikken dette her! :p tror jeg må begynne å låse baderomsdøra, ellers kommer sambo til å lure forferdelig på hva i alle dager jeg bedriver med! Hahahah! :D

Han kan jo hjelpe til! :p:D Men er vel ikke den mest sexy aktiviteten egentlig:confused:

Hahahahha! :p er der lov å si æsj til det?? :D
Tror dette er noe som bør og skal gjøres alene! Hahaha! Fikk meg hvertfall en god latter nå bare ved tanken! :)

Hahahahha! :p er der lov å si æsj til det?? :D
Tror dette er noe som bør og skal gjøres alene! Hahaha! Fikk meg hvertfall en god latter nå bare ved tanken! :)

Var jordmor som foreslo det her! :hilarious: På fødselsforbredende kurs med alle mennene til stede!

Kommer ikke til å involvere min mann i det i alle fall. Er nok kjipe, kroppslige ting ved graviditet og fødsel som han må forholde seg til, om ikke kan skal måtte ta på seg oppgaven som "tøyer" også:p

Hva var det den oljen heter som man smører nedentil med for å utvide og forhindre rift? Googlet litt men fant ikke akkurat konkrete svar, og litt forskjellige svar [emoji14] kjøpte jordnøttolje idag men ble plutselig usikker på om det var riktig olje..

Forskjellige oljer funker. Har selv kjøpt jordnøttolje,etter at apotekdama søkte opp på skjermen sin:)

I tillegg har jeg smurt med mandelolje på mage og bryst for å "unngå" strekkmerker.
Selv tror jeg det med strekkmerker er mer genetisk eller hormonelt, men jeg har ikke fått noen da.

Tvilsomt om det er pga oljen, men man vet jo aldri :)

Back
Topp