Smøre nedentil

tingeling1990

Glad i forumet
Hva var det den oljen heter som man smører nedentil med for å utvide og forhindre rift? Googlet litt men fant ikke akkurat konkrete svar, og litt forskjellige svar [emoji14] kjøpte jordnøttolje idag men ble plutselig usikker på om det var riktig olje..

008f87ae4f3d02fd1027dc26033f5f68.jpg
denne har jeg:)

Jordmora æ går til har sagt man kan bruke ka som helst,vanlig babyolje omså, ho sier det bare e tull å bruke masse penga på dyre kremma da de gjør samme nytta uansett- bare tips :)

Har den fra Weleda, men har faktisk helt glemt å bruke den.. det er vel aldri for sent å begynne :P
Dere som bruker Weleda'en; trekker den inn i huden eller går dere rundt og er oljete og ekkel nedentil?

Okej :) kjøpte jordnøttolje på apoteket til 90 kr istad, men ble så usikker fordi hun i kassa tittet så rart på meg da jeg sa hva jeg skulle med olja [emoji14]

Har også denne olja (fikk av ei venninne som fikk smått for ikke så lenge siden)
Men har det noe for seg? Noen som har erfaring på dette fra før kanskje? :p
Syns det hele virker litt "spesielt" ut.. tror det har mye mer å si om hvordan kroppen til hver enkelt fungerer, og selvfølgelig størrelse på ungen, enn om du er flink å smøre der nede med olje.... :)

Har den fra Weleda, men har faktisk helt glemt å bruke den.. det er vel aldri for sent å begynne :p
Dere som bruker Weleda'en; trekker den inn i huden eller går dere rundt og er oljete og ekkel nedentil?
Har smørt meg før jeg har lagt meg, så har kanskje ikke rett følelse men har virkelig ikke følt at det er oljete eller ekkelt ihvertfall :) man bruker bare noen dråper også, så det er liksom ikke en hel smørje der nede ;p

Har den fra Weleda, men har faktisk helt glemt å bruke den.. det er vel aldri for sent å begynne :p
Føler ikke blir oljete eller ekkel nedentil, bruker ikke mye av gangen da velger å smøre oftere i uka og ikke for lenge. Synes 5-10 min virker for lenge å smøre hahahaha

Har også denne olja (fikk av ei venninne som fikk smått for ikke så lenge siden)
Men har det noe for seg? Noen som har erfaring på dette fra før kanskje? [emoji14]
Syns det hele virker litt "spesielt" ut.. tror det har mye mer å si om hvordan kroppen til hver enkelt fungerer, og selvfølgelig størrelse på ungen, enn om du er flink å smøre der nede med olje.... :)
Jordmoren min sa at hun hadde en som ikke så ut som hun hadde født og hun hadde vist vært veldig flink til å smøre :) Så hun anbefalte det på det sterkeste. Skader ikke å prøve.

Jeg har glemt å bruke det :o skulle begynt forrige uke.. Jeg må gjøre der i dag :) !

Jordmoren min sa at hun hadde en som ikke så ut som hun hadde født og hun hadde vist vært veldig flink til å smøre :) Så hun anbefalte det på det sterkeste. Skader ikke å prøve.

Hmm.. nei det er jo noe med det da! Det kan vertfall ikke skade! :) får finne frem å begynne da? Er jo bare fem uker igjen til termin :o

Når er det vanlig å begynne? Og hvordan skal man smøre?
Mener å huske det var fra uke 34. Det følger med bruksanvisning i den fra Weleda :) Jeg er utroooolig dårlig på å forklare dessverre :( 37+2 nå og har smurt 3 gangwr *ups* hehe...

Back
Topp