Smøre for å unngå strekkmerker

Tror ikke på slike kremer. Skal litt vel mye til for at det skal endre på hvordan huden forandrer seg. Jeg skal bruke en god fuktighetskrem. Det er det magen trenger.

Greia er jo at man sprekker i underhuden, og ingen krem rekker ned dit. Men som du sier, bare å smøre magen med en krem fordi, så er ytterhuden smidig i alle fall.

Hei :) jeg skal ha mitt første barn, og lurer på om noen har erfaringer med kremer/oljer man kan smøre med for å unngå strekkmerker? jeg får lett strekkmerker, og vet at når min mor var gravid med meg fikk hun veldig mye strekkmerker som hun har hatt komplekser for resten av livet. Vet selvfølgelig at man ikke er garantert resultat, men skader da ikke å prøve :D og når bør man begynne med slike kremer? Setter pris på alle tips jeg får :)
Strekkmerker er nok genetisk. Jeg har ikke mange strekkmerkene etter puberteten så trudde jeg kom til å slippe unna i svangerskapet også.. Mamma og mormor har heller ikke strekkmerker.. Men jeg fikk plutselig 2-3 uker før termin endel av dem. Jeg har smurt meg med all slags kremer som skal motvirke strekkmerker, men de kom alikevel. Men jeg smurte meg med bio oil etter at de dukket opp, og jeg er egentlig ikke så veldig plaget over de. De er ganske så bleke, å synes bare fra enkelte vinkler..

Har ikke troa på sånt så jeg gidder ikke å styre med det :p

Back
Topp