Smøre for å unngå strekkmerker

Lillemy93

Forelsket i forumet
Hei :) jeg skal ha mitt første barn, og lurer på om noen har erfaringer med kremer/oljer man kan smøre med for å unngå strekkmerker? jeg får lett strekkmerker, og vet at når min mor var gravid med meg fikk hun veldig mye strekkmerker som hun har hatt komplekser for resten av livet. Vet selvfølgelig at man ikke er garantert resultat, men skader da ikke å prøve :D og når bør man begynne med slike kremer? Setter pris på alle tips jeg får :)

Hei :) jeg skal ha mitt første barn, og lurer på om noen har erfaringer med kremer/oljer man kan smøre med for å unngå strekkmerker? jeg får lett strekkmerker, og vet at når min mor var gravid med meg fikk hun veldig mye strekkmerker som hun har hatt komplekser for resten av livet. Vet selvfølgelig at man ikke er garantert resultat, men skader da ikke å prøve :D og når bør man begynne med slike kremer? Setter pris på alle tips jeg får :)
Har tenkt på dette selv! Har hørt dr.greve har en strekkmerkekrem?!

Babyolje sier de vel skal virke.
Eg har en del strekkmerker fra sist,og bærer de med stolthet :) det viser bare at du er mamma :)

Du kan godt smøre, men ikke la deg lure av dyre kremer, det er bare sløseri og ingen virkning. Det er desverre genetisk. Bare bruk en vanlig god og fet krem eller dusjolje eller noe :)

Jeg fikk masse strekkmerker med frøkna, men var forberedt på det siden jeg hadde strekkmerker både fra da jeg fikk pupper og vektoppgang. Venninna mi hadde også strekkmerker fra før, men fikk ingen nye i graviditeten, så man må bare ta det man får. Heldigvis blir de jo hvite :)

Har hørt at det er arvelig, så dessverre om moren din hadde det og du får lett strekkmerker så vil du få det. Men , når det er sagt puppa mine vokste altfor kjapt i ung alder, å jeg husker jeg fant en krem fra biotherm som reduserte merkene masse, kanskje den også fungerer bra til forebygging?

Har hørt at cocos olje skal hjelpe :)
Så fikk jeg et tips i går om å ta tran! For da får man visst smørning innenfra! :) Verdt et forsøk tenker jeg :p

Jeg brukte bodybutter fra bodyshop sist og fikk lite, de jeg fikk er nå bleket og borte☺️ Om det var kremen eller jeg som er heldig vites da ikke. Men smøre skal jeg som fy denne gangen å☺️

Last edited:
Har hørt det er genetisk, men det skader ikke å prøve :) Jeg har brukt kremer fra Mama Mio siden uke 8/9. Smører hver kveld. De lukter utrolig digg! Fåes kjøpt på blush.no, coverbrands.no og vita (sikkert flere steder). Huden er uten tvil tørrere enn vanlig etter jeg ble gravid og puppene har vokst en str haha... Jeg har strekkmerker på lårene etter trening så jeg vet jeg kan få dem, selv om min mor ikke har noen.

Bruk bare en god lotion. Men min erfaring er at strekkmerker gjerne kommer likevel;). Mine vises ikke sååååå godt etter en stund. Blekner veldig.

Har hørt det er genetisk, men det skader ikke å prøve :) Jeg har brukt kremer fra Mama Mio siden uke 8/9. Smører hver kveld. De lukter utrolig digg! Fåes kjøpt på blush.no, coverbrands.no og vita (sikkert flere steder). Huden er uten tvil tørrere enn vanlig etter jeg ble gravid og puppene har vokst en str haha... Jeg har strekkmerker på lårene etter trening så jeg vet jeg kan få dem, selv om min mor ikke har noen.

Sant at det ikke skader å smøre, men jeg syns det er så provoserende når produsenter reklamerer med og selger kremer til det dobbelte av hva de er verdt, fordi de sier de kan hindre/redusere/forebygge strekkmerker. Håper ikke folk støtter opp om slikte produkter, bare av prinsippet.

Sant at det ikke skader å smøre, men jeg syns det er så provoserende når produsenter reklamerer med og selger kremer til det dobbelte av hva de er verdt, fordi de sier de kan hindre/redusere/forebygge strekkmerker. Håper ikke folk støtter opp om slikte produkter, bare av prinsippet.
Ser den, men personlig synes jeg det var litt stas å unne seg mammakremer til tross for at en fet krem sikkert hadde holdt i massevis ;) Veldig fornøyd med kremene så langt hvertfall.

Ser den, men personlig synes jeg det var litt stas å unne seg mammakremer til tross for at en fet krem sikkert hadde holdt i massevis ;) Veldig fornøyd med kremene så langt hvertfall.

Så lenge man bare koser seg med det og inne innbiller seg at de faktisk skal hjelpe, så. Er nok mange som blir veldig skuffa, og er redd for merkene. Er nok bare å forsone seg med at det blir som det blir.

Så lenge man bare koser seg med det og inne innbiller seg at de faktisk skal hjelpe, så. Er nok mange som blir veldig skuffa, og er redd for merkene. Er nok bare å forsone seg med at det blir som det blir.
Helt enig :) Blir det strekkmerker er det selvfølgelig helt ok. Gjør meg ingenting :) Men jeg har veldig tørr hud og har slitt med atopisk eksem så er spark i baken er helt topp for meg - og litt mer gøy med fancy kremer hehe..

Har hørt at bio-oil skal funke. Har ikke erfaring selv så her er det bare ryktene jeg har å forholde meg til, så ingen garanti selvfølgelig. Men den skal fåes kjøpt på vita vet jeg.

Brukte en olje fra Weleda (??) sist som er spesifikk mot strekkmerker, dyr men drøy i bruk. Fikk ingen strekerker, mens min mor og mine søstre fikk MASSE tigerstriper. Men om dette er tilfeldig aner jeg ikke. På min fars side får de ikke strekkmerker så kanskje slekter jeg mer på dem.

Men kommer til å smøre denne gangen også, starter nok snart. Starta i uke 12 forrige gang, men denne gangen har jeg jo litt ekstra hud å strekke tenker jeg, haha, så jeg starter ikke helt enda. Var uansett godt å smøre siden jeg klødde mye i huden når den strakk seg.

Back
Topp