Smørbrødgrill

Vi har et klassisk toastjern med plass til to stk som deles på skrå på midten av jernet.

En tidligere kollega hadde derimot en som er riflet hele, ikke oppdelt sånn som vår, som hun tok med på jobb for den ble ikke brukt hjemme. Den er god til både toast, du kan varme en baguett, visstnok steke kylling i den og mere til. Jeg sybes i alle fall den fungerer finfint og smelter osten og fungerer mer fleksibelt enn vår. Vi har vår, men skulle jeg byttet hadde jeg gått for en sånn.

Vi har et klassisk toastjern med plass til to stk som deles på skrå på midten av jernet.

En tidligere kollega hadde derimot en som er riflet hele, ikke oppdelt sånn som vår, som hun tok med på jobb for den ble ikke brukt hjemme. Den er god til både toast, du kan varme en baguett, visstnok steke kylling i den og mere til. Jeg sybes i alle fall den fungerer finfint og smelter osten og fungerer mer fleksibelt enn vår. Vi har vår, men skulle jeg byttet hadde jeg gått for en sånn.
Vet du hvilken det er?

Vi har en bordgrill fra OBH Nordica.
Fungerer utmerket til flere ting. Har stekt ostesmørbrød, pølser, Snitzler m.m på den. Ville aldri gått tilbake til et vanlig toastjern.

Tror vår er utgått, men finnes mange andre. Vår heter OBH Nordica 7101

Vet du hvilken det er?
Ikke på stående fot, men kunne nok trygt gått for en fra obh nordica, solid merke det tenker jeg. Bare den er en modell som kan "gape over nok" og sånn at det ikke er faste plasser til hvert smørbrød så tenke jeg det virket bedre enn den vi har

Vår er forresten en wilfa og fungerer finfint om man har firkantede skiver, men mye mer fleksibelt med en sånn annen

Vi har en fra jula og er veldig fornøyd med den; De hadde på salg i høst en gang, ellers vet jeg at Kitch`n har en ganske lik vår.

Vi har fra Modern house (kitchen), den rifflede typen, ikke den som er delt inn i 2 firkanter. Veldig fornøyd med vår, brukes flere ganger i uken, daglig nå i disse dager! Den funker til både klassisk toast, baguetter (de blir litt flate da), ciabatta og jeg varmer også opp karbonader, lunsjkaker eller rester av kalkun i den.

I dag varmet jeg kalkunrester mens jeg smurte skivene, slang alt sammen og tilbake i toastjernet til osten var smeltet og brødet crispy.

Jeg vil gjerne lage skikkelig gode ostesmørbrød. Hvor osten smeltes ordentlig og det er to lag med brød. Vi har hatt vanlig toastjern og jeg syns ikke det blir bra nok. Så vurderer å gå for noe annet noe. Noen forslag? Sett hovedsakelig på power da det er i nærheten.
Jeg bruker et vaffeljern, perfekt toast! :D

Back
Topp