anines
Elsker forumet
Etter å ha vært på 12 måneders kontroll i går, er jeg rimelig irritert på legen vi var hos. Mini er liten, og det har han alltid vært. Verken jeg eller samboer er heller store personer. Men legen mente at han MÅTTE opp på gjennomsnittet på percentilskjemaet, og først da var hun fornøyd. På måten hun snakket på følte jeg det nesten som at hun skulle melde oss til barnevernet eller noe, men siden hun mente han så tilsynelatende frisk ut ved første øyekast så gjorde hun ingenting med det nå. Kom med utsagn som at "dere er foreldrene, det er deres oppgave og gjøre ditt og datt" og gi han mat akkurat som at det var noe vi ikke visste. Satt med en følelse av at hun mente vi var dårlige foreldre, og det var ikke noe godt. Han spiser både mye, variert og ofte, så det er ikke det det står på. Han følger egen kurve, og jeg tror nok aldri han kommer til å havne på gjennomsnittet.
Anyways, fikk beskjed om at vi må "fete" han opp, og at vi må ha smør i alt vi gir han av varm mat og grøt. Har alltid hatt olje eller smør i middagene hans, men er det noe som er bedre en annet når det kommer til hvordan smør de skal ha?
Anyways, fikk beskjed om at vi må "fete" han opp, og at vi må ha smør i alt vi gir han av varm mat og grøt. Har alltid hatt olje eller smør i middagene hans, men er det noe som er bedre en annet når det kommer til hvordan smør de skal ha?