Småspist 2-åring..

x1x~Marihøna~

Blir kjent med forumet
Begynner å bli bekymra for yngstejenta mi jeg..Hun er så kresen og småspist!!
Plukker såvidt i skiva, tar kanskje 2 skjeer av middagen og svarer alltid at hun ikke er sulten..[:(]
Utenom det sliter hun mye med magen..Sier hun har vondt i magen og MYE hard i magen. Hun holder igjen på bæsjingen helt
til hun ikke klarer lenger. Dette kan ta en hel dag..Når bleia er gjort stråler hun etterpå.

Jeg har tenkt at dette er vanlig i den alderen, men nå har dette vart i over et år. Synes synd på lille gullet som sliter..

Andre med lignende erfaringer??

Tips anyone???[8|][8|]

FÅr hu nå for å få igang fordøyelsen?? Hainn te oss spise dårligar hvis magen e træg..virke som det e litt "foillt" da på en måte...
Hær e det bare familiebrødet te goman som hold fordøyelsen i sjakk[;)] Men vi tenkt å prøv ut biola også no.. det funke jo på samme måte te mange![:)]

ORIGINAL: tuppa86

FÅr hu nå for å få igang fordøyelsen?? Hainn te oss spise dårligar hvis magen e træg..virke som det e litt "foillt" da på en måte...
Hær e det bare familiebrødet te goman som hold fordøyelsen i sjakk[;)] Men vi tenkt å prøv ut biola også no.. det funke jo på samme måte te mange![:)]

Ja vi merker også fort når det begynner å bli fullt. Da spiser hun nesten ikke en hel dag[8|]
Hun er veldig glad i biola her også, så det får hun. Ellers får ikke noe spesielt for magen...

ORIGINAL: ~Marihøna~

Ja vi merker også fort når det begynner å bli fullt. Da spiser hun nesten ikke en hel dag[8|]
Hun er veldig glad i biola her også, så det får hun. Ellers får ikke noe spesielt for magen...

prøvd me grovar brød me my fiber da?

hun kan ikke reagere på melk eller noe da? 

Nei jeg har ikke det. Det kan jeg jo prøve. Jeg føler hun er kommet inn i en ond sirkel som er vanskelig å få hun utav...

Se på tv 4 nå!!

Jeg hadde nok kuttet ut melk en periode for å se om det kunne ha en effekt (hadde fortsatt med biola).

Ellers er det viktig at du ikke blir fristet til å gi kjeks eller bolle eller noe annet mer "appetittvennlig" fordi du er redd hun ikke skal få i seg nok mat. Når de spiser så dårlig er det ekstra viktig at det lille de får i seg er riktig og næringsrik mat.

Nei jeg har ikke det. Det kan jeg jo prøve. Jeg føler hun er kommet inn i en ond sirkel som er vanskelig å få hun utav...

Prøv ihvertfaill!!MEn hvis du føle det e ett skikkeli problem så har d gått ett program på tv om spiseforstyrrelsa hos barn no nylig, og det syns æ va vældi bra... e eindel forklaringa på koffer ænkelte unga ikke spis, og endel tips! Utifra innlegget ditt så e det jo vanseklig å vit akkurat KORR stort problemet e..

ORIGINAL: nussnøff

hun kan ikke reagere på melk eller noe da? 

Er i de baner jeg selv har begynt å tenke på...Altså allergi..men kjenner så lite til symptomer ol..Føler at når jeg leser om allergier og sykdommer så stemmer symptomene somregel..synes det er litt skummelt å lese seg til slik.

ORIGINAL: Lena Levegg

Se på tv 4 nå!!

Jeg så faktisk slutten på denne dokumentaren nå[:)] Men føler ikke at jeg kom så mye lenger egentlig.

ORIGINAL: Tøsa

her har vi hatt en periode der eldste nesten ikke åt, kjenner også ei på samme alder som knapt rører maten.
men alltid fått høre at de spiser hvis de er sultne, og så lenge de ikke blir sløve og slappe eller går ned i vekt, så er det ingen fare.

Er det sambo og sier. At vi må ikke presse maten i hun hvis hun ikke er sulten. Men jeg er så redd at magen er så hard pga maten hun spiser. Vet ikke hvilket problem som lager hvilket hvis du skjønner[:D] Maten påvirker magen, eller at hun sliter så med magen at hun ikke spiser...

Sørg iallefall for at hun får i seg mye drikke. Om hun får i seg for lite drikke vil dette føre til at hun blir hardere i magen.

ORIGINAL: Inmari

Jeg hadde nok kuttet ut melk en periode for å se om det kunne ha en effekt (hadde fortsatt med biola).

Ellers er det viktig at du ikke blir fristet til å gi kjeks eller bolle eller noe annet mer "appetittvennlig" fordi du er redd hun ikke skal få i seg nok mat. Når de spiser så dårlig er det ekstra viktig at det lille de får i seg er riktig og næringsrik mat.

Nei man har ingenting å tape på å prøve på kutte melken. Men hun drikker nesten aldri ren melk da..Biola eller vann eller juice somregel.
Nå e sommerferien har det jo sklidd ut med bollespising og godteri, men nå er det bom slutt! Nå er det kun faste måltider og sunn mat..

Nei man har ingenting å tape på å prøve på kutte melken. Men hun drikker nesten aldri ren melk da..Biola eller vann eller juice somregel.
Nå e sommerferien har det jo sklidd ut med bollespising og godteri, men nå er det bom slutt! Nå er det kun faste måltider og sunn mat..

Sklir ut i sommerferien? Dårlig opplegg. Det gjorde det ikke her.....[8D] Hehe, men nå som dere er back on track, kan det hende at det går seg til. Vær obs på at banan også kan virke forstoppende btw[;)]

Har slitt litt med det samme med snuppa, men nå går det bedre. Tror hun synes det er ubehagelig å bæsje i bleien også, for nå går hun ivrig på do hver dag mot 2 ggr i uken før.

Se på tv 4 nå!!

Jeg så faktisk slutten på denne dokumentaren nå[:)] Men føler ikke at jeg kom så mye lenger egentlig.

Nei skjønner det, men hovedpoenget var : ikke mas og stress ungene med det!! La de få matro, ikke se på de engang når de spiser..hehe
Bare snakk vanlig, og når hun sier takk for maten, så ta den vekk.
MEEN, er det snakk om allergi er jo saken en helt annen!!!

Sønnen min er 10 år, spiser ekstremt lite, og var helt klart i denne kategorien, barn
med matangst. Han har hatt store problemer med magen hele livet, i fjor ble det av en eller annen grunn helt bra [8|] Tror det har sammenheng
med at han drikker veldig mye etter han turte å smake på oboy [:D]
Han har fått pursenid og klyx opptil flere ganger, og jeg likte det dårlig, men det ga ingen varige men ihvertfall.

Lykke til [:)]

Sklir ut i sommerferien? Dårlig opplegg. Det gjorde det ikke her.....[8D] Hehe, men nå som dere er back on track, kan det hende at det går seg til. Vær obs på at banan også kan virke forstoppende btw[;)]

Har slitt litt med det samme med snuppa, men nå går det bedre. Tror hun synes det er ubehagelig å bæsje i bleien også, for nå går hun ivrig på do hver dag mot 2 ggr i uken før.

Hehe..rart med den ferien altså[8D]

Snuppa spiser ikke frukt og ikke grønnsaker..Dvs hvis vi knør dem i sausen av og til. Skikkelig kresepinne dette her!! Spiser KUN baconost på skiva...Sliter skikkelig på dette området!

Se på tv 4 nå!!

Nei skjønner det, men hovedpoenget var : ikke mas og stress ungene med det!! La de få matro, ikke se på de engang når de spiser..hehe
Bare snakk vanlig, og når hun sier takk for maten, så ta den vekk.
MEEN, er det snakk om allergi er jo saken en helt annen!!!

Sønnen min er 10 år, spiser ekstremt lite, og var helt klart i denne kategorien, barn
med matangst. Han har hatt store problemer med magen hele livet, i fjor ble det av en eller annen grunn helt bra [8|] Tror det har sammenheng
med at han drikker veldig mye etter han turte å smake på oboy [:D]
Han har fått pursenid og klyx opptil flere ganger, og jeg likte det dårlig, men det ga ingen varige men ihvertfall.

Lykke til [:)]

Nei det er nok best å ikke presse noe på de..Men jammen ikke enkelt![:D][>:]
Har lurt på om vi bare skal si at det er greit når hun ikke vil ha mat og ta den bort, og se hvor lenge hun går. Hun må vel komme
og be om mat selv etterhvert?[8|] Er det jeg frykter hun ikke gjør[:o]

Oboy altså. Men drikker han hvor mye han vil med dette daglig da?
Hva er pursenid?

Vil absolutt ikke anbefale oboy. Iallefall ikke til en 2-åring.

Det jeg føler har funket best her er å være fokusert på ikke å fokusere på mat. Så lenge de ikke går ned i vekt og har normalt med energi, er det ikke farlig. Jeg nøder aldri snuppa til å spise "en bit til". Og ting går bedre og bedre.

Mamma har derimot vært veldig frustrert over spisingen hennes og når hun har hatt henne på overnatting, har hun foret henne med grøt i badekaret. Da er hun distrahert og tenker ikke over at hun spiser og har faktisk spist en hel posjon noen ganger. Greit nok når hun er hos mormor en sjelden gang, men det er ikke noe jeg praktiserer til vanlig.

Back
Topp