småspirenes fedre

TrineR

Glad i forumet
jeg lurer litt på om hvordan småspirenes fedre takler det at dere er gravide.?
Dette med graviditet kan jo ofte være en utfordring til oss kvinner når det kommer til støtte og forståelse fra dem.
Har det gått opp for deres barnefar enda? hvordan støtter de dere? hva er deres synspunkt om at mennene fester mens dere er gravide osv.. dette synes jeg er viktige tema som vi kan diskutere hær, fordi jeg av erfaring vet at det hjelper og høre om flere tilfeller=)

her er vel barnefaren i sjokk, å vet ikke helt hv han ska gjøre, i å med at d ikke var planlagt:P
mye å tenke på ang hus, bil å penger....
men heldivis så er han ferdi me denne drikkingen.....regner me d blir noen turer på byen men d kal nok gå bra:) man skal jo ikke spærre seg inne heller fordi om man ikke kan drikke selv:)

men den siste mnd før termin er d drikkenekt:)

min sambo ville vel egentlig ikke ha barn enda, vi var jo ikke prøvere før det skjedde, men vi var ikke akkurat forsiktige heller[8D][8D]
Han blei kjempeglad når det var et faktum, og er veldig stolt! Han klarer vel ikke helt å ta en dag om gangen tror jeg[8D][8D]
Han er kjempesnill og søt om dagen. Bærer alt av poser og tunge ting. Hvordan ting blir etterhvert aner jeg ikke, men fortsetter det sånn så blir han verdens beste mann og pappa

Jeg har jo vært gravid før, med samme barnefar. Er derfor litt overrasket over hvor lite forståelsesfull han kan være. Altså, jeg er mye trøtt, og føler at jeg trenger å slappe av og sove, f.eks om ettermiddagen etter jobb, eller på formiddagen når jeg har fri, når som helst egentlig. Sånn var det sist også, men da var det jo bare oss. Nå har vi en gutt på 1,5 år som krever en del. Men så har sambo tusen prosjekter han holder på med, ute i hagen, tur med hunden, treninger bla bla.. som jeg ikke akkurat er så begeistret over bestandig, når jeg er trøtt og sliten er det veldig tungt å være alene med gutten vår [X(] Så her er en del frustrasjon ute og går kan man si... Menn skulle fått kjent på kroppen hvordan det er å være gravid i alle fall noen dager! [>:] Såh, dagens utblåsning fra meg [8D]

ORIGINAL: ma 84

her er vel barnefaren i sjokk, å vet ikke helt hv han ska gjøre, i å med at d ikke var planlagt:P
mye å tenke på ang hus, bil å penger....

ja det samme her også.. men vi har jo ei i fra før. men pga krakk i økonomien bor vi fortiden i kjelleren til svigermor(egene soverom + stue) men nå får vi hastverk med å finne noe vi kan leve med

han var i sjokk... vi har forsøkt i over et år nå... og tok oss en pause fra prøvingen... og då smalt det til...

Fortell du også Trine[:)] Hvordan er mannen din oppi dette?[:)]

Ja, her har det vel egentlig ikke gått opp helt for noen av oss[:)] Vi så for oss å prøve i hvertfall 2-3 måneder, men da ble vi gravide med en gang så var det en ganske stor overraskelse[:)] Jeg har en mann som er utrolig flink[:)] Han har latt meg sove nå når jeg har hatt ferie, er flink å hjelpe til med barna og i huset. Men det er han alltid så jeg merker ikke noen stor forskjell enda[:)] Men nå i helgen har han vært veldig flink til å ta hensyn til meg når vi har hatt mat jeg skal holde meg borte fra eller alkohol som jeg ikke kan drikke[:)] Har klart og fått meg utav et par situasjoner så han er bare helt topp[:)] Ellers så er dette vår 3. så jeg tror nok at han er litt inni tralten og vet vel egentlig hva han bør gjøre og ikke bør gjøre[:D][:D] Jeg kan være ganske så hormonell til tider[:D]

ORIGINAL: prøverpånummer3

Ja, her har det vel egentlig ikke gått opp helt for noen av oss[:)] Vi så for oss å prøve i hvertfall 2-3 måneder, men da ble vi gravide med en gang så var det en ganske stor overraskelse[:)] Jeg har en mann som er utrolig flink[:)] Han har latt meg sove nå når jeg har hatt ferie, er flink å hjelpe til med barna og i huset. Men det er han alltid så jeg merker ikke noen stor forskjell enda[:)] Men nå i helgen har han vært veldig flink til å ta hensyn til meg når vi har hatt mat jeg skal holde meg borte fra eller alkohol som jeg ikke kan drikke[:)] Har klart og fått meg utav et par situasjoner så han er bare helt topp[:)] Ellers så er dette vår 3. så jeg tror nok at han er litt inni tralten og vet vel egentlig hva han bør gjøre og ikke bør gjøre[:D][:D] Jeg kan være ganske så hormonell til tider[:D]

Wow, så heldig du er!! [:)]

Jeg tror han gleder seg, men siden vi mistet i uke 12 sist holder han litt tilbake før ting er mer sikkert. Jeg tror i alle fall han ønsker seg en gutt som han kan bygge Lego med... selv om jeg husker at jeg hadde tonnevis av lego! :)

jo min har så langt vært positiv. men viser at han ikke forstår det enda.. vi har jo vist om dette bare få dager.. men han var veldig lite hjelpsom og tilstede sist gang.. dette var både før vi fikk henne og 4 mnd etter(hun hadde kolikk) så jeg håååper at han lærte litt sist. vi har til tider hatt det vanskelig etter også. mest fordi han ikke har vært "dær" for oss. men han innrømmer det! det synes jeg er modig og håper han viser det for meg nå! sist fikk han panikk og forsvann i store prosjekter og andre ting som var et stykke unna virkeligheten..

ORIGINAL: maltesers

min sambo ville vel egentlig ikke ha barn enda, vi var jo ikke prøvere før det skjedde, men vi var ikke akkurat forsiktige heller[8D][8D]
Han blei kjempeglad når det var et faktum, og er veldig stolt! Han klarer vel ikke helt å ta en dag om gangen tror jeg[8D][8D]
Han er kjempesnill og søt om dagen. Bærer alt av poser og tunge ting. Hvordan ting blir etterhvert aner jeg ikke, men fortsetter det sånn så blir han verdens beste mann og pappa

sånn var/er det her også [:D] Han er kjempe søt.. her om kvelden skulle han kose og lytte på magen min og han gleder seg så mye til den vokser [:D] han sa at han kom til og bli imposliten på magen min og at det måtte jeg bare respektere.. haha syntes det er så koselig jeg [:D] han er veldig flink til og ta seg av minste mann, men det har han altid vært

ORIGINAL: Gullvinge

ingenting å klage på her så langt, men så har vi jo akkurat fått vite at det er en liten på vei igjenn også da[:)] har ingen partyløvemann så jeg frykter ikke så mange turer på byen. jeg må jo jage han avgårde om det skal skje[:D]

da får vi jage i kor om det skal skje:)

ORIGINAL: mariak

ORIGINAL: prøverpånummer3

Wow, så heldig du er!! [:)]

Hehe.... takk[:)] Ja, nei, jeg har en utrolig god mann på alle måter[:)] Som bare ikke kan roses nok så jeg regner med at dette vil gå helt fint[:)][:)]

Her er han kjempeglad for at jeg har blitt gravid[:)] Jeg har ikke så store behov enda, så ting er som regel som normalt her foreløpig. Eller, han er kjempeflink til å hindre meg i å sprekke når det gjelder snussuget![8D] Han nekter plent å la meg ta en siste snus, og sier at han blir kjempeskuffa om jeg gjør det i skjul, så det har jeg IKKE tenkt å gjøre.
Han sier at han gleder seg til magen blir større, og det hele blir mer reelt, sånn at han kan snakke med barnet inni der, handle inn ting, finne ut kjønn osv[:)]

Han er ikke så god på å skille mellom hormoner og vanlig sinne/skuffelse/glede, så noen ganger når jeg er sint på orntlig, tar han det ikke så hardt, for han regner med det er hormoner, men når det faktisk ER hormoner, ja da er det ramaskrik[:D]
Vi er kortsinte begge to da, så etter 5-10 min stillhet er vi normale igjen![8D]

dette er andre gangen for han og meg da. Selvfølgelig er han gla, men vi holder nok litt igjen både eg og han intill vi har passert 12 uker og vi føler oss sikrere på at alt er som det skal vere. Men mest av alt så jobber han alt han kan med å få ferdig huset vår som han holder på å bygge. Må jo få det ferdig nå :)

Her viser han ingen interesse, han har ikke nevnt det siden vi fant det ut, og han rett og slett glemmer at jeg er gravid. Så dette kan bli spennende....[>:]

Her er vi veldig glade begge to, men sambo synes og det er litt skummelt[:)] Vi er begge glade i en fest og om jeg orker kommer jeg fortsatt til å være med til venner på middag\fest osv men kjøre bil. Nekter ikke sambo å kose seg selv om jeg er gravid, men det skal seff være en gylden middelvei mellom å være ute og hjemme. Vi koser oss mye hjemme sammen bare vi to også vi. På fredag drakk han rødvin til maten og jeg brus - det gjør meg ingenting[:)][:)]

jeg er nok utrolig heldig, har en mann som steller og ordner med meg. Og er i samme lykkerus som meg.

her er mannen minst like glad som meg=)
Vi fester nesten aldri... (utenom arrangerte sommerfester/firmafester/julebord osv) Så fest blir ikke noe problem! Holder på å flytte nå, så mannen bærer og bærer, mens jeg ikke gjør annet enn å rydde ut av eskene=)
Han passer på meg hele tiden, og spør alltid om alt er bra=)

Verdens beste mann=)

Her har vi en fra før.
Men han ble veldig glad, for vi ville jo ha flere[:D]

Men om han blir såå mye mer flinkere til å hjelpe til når det er en til på vei, det kan jo diskuteres[8D]

Back
Topp