Småfrustrert over dagsovingen..

MaSt

Forelsket i forumet
Julibarna2014
Lillemor er en powernapper. Mao, det er skjelden hun sover lenger enn 40 min på en dupp. Sover 2, maks 3 dupper i løpet av dagen. På grunn av dette er hun veldig urolig på kvelden frem til første nattpupp. Da får hun ligge resten av natten med meg og sover da rolig. Jeg vet hun kan kline til med lengre dupper da hun kan finne på å sove 2 t eller mer, men det tilhører skjeldenheten. Kjenner jeg blir utrolig sliten av en konstant trett og grinete baby og mye uro med dagsovivgen og aldri særlig fred å få på kvelden heller.. noen tips til å få henne til å sove litt lenger??

Du får gjøre som oss andre med powernap kids. Ligge sammen med puppen klar :p forsøke det?

Du får gjøre som oss andre med powernap kids. Ligge sammen med puppen klar :p forsøke det?
Sier du det? Er det vanlig assa? Nå ble jeg letta. Trodde jeg var helt alene om den løsningen he he. Vet ikke hvordan jeg skal endre på det etterhvert da men..

Sent from my iPhone using BV Forum

Min er og sånn, men kan sove flere ganger 30. I dag sov han 1t på første dupp inntil meg. Men de andre duppene har vært under 30 min i dag! :( kanskje jeg skal prøve å holde han våken lenger i morgen i mellom.

Her sover hun 30 min på morgenen. Rundt elleve skal hun sove igjen og da må jeg løpe bort til henne og gi pupp for at hun skal sove mer enn 30 min. Jeg må som oftest ha henne sovende oppå meg med puppen i munnen :p

Min sover kun lenge og jeg ligger sammen med han i sengen og gir smokk/pupp når han begynner å bli urolig :) da kan han sove ca 2 timer. Sover han alene er det maks 30 min. Så det blir noen timer i sengen på dagtid :p

Siden vi er så mange m samme problem .. Kan det være aldern?

Her forandret søvnen seg veldig ved 3mnd, og det har ikke blitt bedre. Håper på en bedring når leap 4 er over (utviklingssprang) om 2 dager!

En annen ting jeg synes er rart er st det ikke er mer info om det når det er flere som opplever det samme. Eller, jeg- finner hvertfall lite info..

Lillemor er en powernapper. Mao, det er skjelden hun sover lenger enn 40 min på en dupp. Sover 2, maks 3 dupper i løpet av dagen. På grunn av dette er hun veldig urolig på kvelden frem til første nattpupp. Da får hun ligge resten av natten med meg og sover da rolig. Jeg vet hun kan kline til med lengre dupper da hun kan finne på å sove 2 t eller mer, men det tilhører skjeldenheten. Kjenner jeg blir utrolig sliten av en konstant trett og grinete baby og mye uro med dagsovivgen og aldri særlig fred å få på kvelden heller.. noen tips til å få henne til å sove litt lenger??
Hvor/ hvordan sover hun på dagen? Hvor gammel er hun nå?
Min lillemann har søvnsyklus på ca. 45 min./en time, da våkner/styrer han. Har som regel mistet smokken, om jeg er kjapp og gir han den pleier han å sove greit videre.
Jeg har svøpet han siden han var nyfødt, har gått over til nattpose nå. :) Dagsoving har vært på stua frem til han var ca. 4 mnd, nå sover han på soverommet vårt i egen seng. Hadde alltid litt lyd på (tv/ radio) når han sov i stua.

Her forandret søvnen seg veldig ved 3mnd, og det har ikke blitt bedre. Håper på en bedring når leap 4 er over (utviklingssprang) om 2 dager!

En annen ting jeg synes er rart er st det ikke er mer info om det når det er flere som opplever det samme. Eller, jeg- finner hvertfall lite info..
Her ble også søvnen til lille endret rundt 3/ 3 1/2 mnd. Merker tydelig bedring nå, etter overstått leap 4 :)

Siden vi er så mange m samme problem .. Kan det være aldern?

Tror det er noe i det ja. Storesøster sov godt som baby, med unntak av en periode rundt 3 mndr alder :p

Hun sover ute i vogn. Holdt på i mange uker på å venne henne på vogna, for hun sov kun på meg i starten. 2 dager før leap 4 var over sov hun 2+ timer to ganger om dagen i to dager, men det endra seg når leap 4 var over... prøvde å få henne til å sove i senga vår i formiddag med å bruke puppen,en det funka ikke. La henne i vogna og gikk ut døra, men hun sovna før vi kom oss ned oppkjørselen:p bruker som regel å ta lenger tid, men hun var stup trøtt. Sove i senga vår ville hun iallefall ikke:p
Hun er 5 mnd den 28 nov:)

Takk, dette gav meg litt håp!! :) :) mini sov veldig godt før m kun 2 amminger om natta. Savner det, var jo uthvilt på morgenen. :)
Bare hyggelig, håper det bedres for dere snart også :) Hadde omtrent samme rytme som dere vi da, og nå er vi nesten der igjen.

Mini skulle vært ferdig med leap 4 for en uke siden. Enda ikke bedre søvn.... Håper det endrer seg snart. Kan visstnok være en uke Xtra. Idag har han utelukkende sovi 30 minutters dupper.

Hun sover ute i vogn. Holdt på i mange uker på å venne henne på vogna, for hun sov kun på meg i starten. 2 dager før leap 4 var over sov hun 2+ timer to ganger om dagen i to dager, men det endra seg når leap 4 var over... prøvde å få henne til å sove i senga vår i formiddag med å bruke puppen,en det funka ikke. La henne i vogna og gikk ut døra, men hun sovna før vi kom oss ned oppkjørselen:p bruker som regel å ta lenger tid, men hun var stup trøtt. Sove i senga vår ville hun iallefall ikke:p
Hun er 5 mnd den 28 nov:)
Hvor lenge sov hun?

Mini skulle vært ferdig med leap 4 for en uke siden. Enda ikke bedre søvn.... Håper det endrer seg snart. Kan visstnok være en uke Xtra. Idag har han utelukkende sovi 30 minutters dupper.
Hva var termindatoen din? Det er jo en ca. angivelse, vil tro det kan variere litt hvor godt det stemmer på dager/ uker. Tenker på dere, håper veldig at gutten din "finner" søvnen sin snart! :)

Back
Topp