Småfolk majspuffar?

tonje08

Andre møte med forumet
Noen som vet hvorfor disse majapuffene fra småfolk ikke anbefales for barn under 1 år? Om det er pga store biter eller ingredienser? Snuppa her fikk en og syns virkelig det var godt.. Løste seg bra opp i munnen så liten sjans for å sette den i halsen tror j..

Hmm, vet dessverre ikke :s Er det mye salt i de da?

Hm nei ser ikke ut som at det er salt i de. Er mais, solsikkeolje, cheddarostpulver, skummetmelkpulver, persille og vitamin B1

Jeg vet dessverre ikke, men håper noen andre kan svare deg :)

Pga melka som er i de kanskje? Jeg vet ikke jeg..så dytter for deg..

Aner ikke.

Jeg har faktisk gitt de til Angelica noen ganger så lurer jeg også (har ikke sett at de ikke anbefales barn under 1 år).

Har sett det står på kjeksene og. Vet ikke hvorfor. Lurer egentlig på det samme.

Står nederst på baksiden av posen. Så det ikke før etter jeg hadde kjøpt de, men tror ikke det er noen fare.
ORIGINAL: FrøkenH

Aner ikke.

Jeg har faktisk gitt de til Angelica noen ganger så lurer jeg også (har ikke sett at de ikke anbefales barn under 1 år).

ORIGINAL: tonje08

Står nederst på baksiden av posen. Så det ikke før etter jeg hadde kjøpt de, men tror ikke det er noen fare.
ORIGINAL: FrøkenH

Aner ikke.

Gikk og så nå, ser at det står det.

Angelica har ihvertfall ikke reagert på de, og de løser seg veldig fint opp i munnen.

ORIGINAL: Neah

Pga melka som er i de kanskje? Jeg vet ikke jeg..så dytter for deg..

Hm, mulig, men er så lite melkepulver (er mer i morsmelkerstatning)..

Kan nok være at det kan løsne av store biter... Står det samme på "gulrot stix" (som det pussigt nok er mest potet i) Men de elsker jenta her[;)]

Jeg fant jeg fant (ble på svensk, men det går for det samme:

Varför är de för barn över 1 år? Alltsa av vilken anledning. Min son är s n a rt 1 år, kan han äta dem ändå? TAcksam för snabbt svar.

* besvara

Skrivet av Anonymous den ons, 2010-08-04 13:52.
Hej! Tack för att du hörde av dig, och jag är ledsen att svaret dröjt så länge. Den åldersrekommendation vi ger på samtliga Småfolksprodukter beror på att vissa av produkterna i serien kan vara skadliga eller fasta i halsen och därför att mellanmål och snacks inte lika ofta är nödvändiga. Inga av produkterna skadliga för mindre barn, men det är viktigt att du som förälder håller uppsikt i de fall det finns risker och själv bedömmer vad ditt barn kan och ska äta.

Årsak: De kan være skadelig eller settes i halsen, og de har ikke behov for å spise det. Derfor frarådes det, men de er ikke skadelig som så dan, og man skal som forelder bedømme om barnet skal få eller ikke.

Takk for tilbakemeldinger [:)]

Da kan hun nok kose seg med en sånn innimellom [:)] Veldig moro å få spise selv

Back
Topp