Småblødninger

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Å da mener jeg småblødninger, for det er ikke mye, men Gud jeg hater det, for jeg blir så skremt når det skjer!

De siste dagene har det stikki en del nederst i magen, rundt trusekanten og også i/oppi der, men jeg kjenner igjen noe av smerten fra starten i svangerskapet hvor jeg også hadde ofte småblødninger pga livmoren utvidet seg, så jeg tror det er mye av det samme nå, siden knerten har mindre plass og beveger seg mer.

Men blæ! Fremdeles surt! Spesielt når truseinnlegget er brunt! :mad:

Edit: er 32+3 på veg :)

Last edited:
Hvor langt er du på vei nå?

Vel, jeg har null erfaring med blødning i svangerskapet selv, så kan ikke si så mye om det. (Blødde i forrige svangerskap, tidlig, og mistet i uke 9...) men jeg tror da det er normalt ned litt småblødning nå mot slutten....? Noen andre kan sikkert si mer enn meg om akkurat dette. Men når du har kommet såpass langt som du har, så burde det ihvertfall ikke være noen krise om babyen skulle komme. Når skal du på kontroll neste gang? Jeg ville vel bare prøvd og tatt det rolig og ikke anstrenge meg altfor mye, og følge med på utviklingen. Hold øye med alle mulige andre tegn. Eller reis på en sjekk om du blir urolig. ;)

Jeg føler meg heldigvis ikke urolig, jeg blir bare bare lei av å plutselig ha rosa slim på papiret, så plutselig ikke no neste gang, man skvetter jo litt til...

Skal til JM til onsdag og er ikke lenge siden jeg var hos Gyn, og alt var bra, og har hatt litt smått her og der gjennom hele svangerskapet, så regner med at det bare er små rifter pga mye bevegelse :)

Er bare så leeeeei! Klage klage ;)

Jeg føler meg heldigvis ikke urolig, jeg blir bare bare lei av å plutselig ha rosa slim på papiret, så plutselig ikke no neste gang, man skvetter jo litt til...

Skal til JM til onsdag og er ikke lenge siden jeg var hos Gyn, og alt var bra, og har hatt litt smått her og der gjennom hele svangerskapet, så regner med at det bare er små rifter pga mye bevegelse :)

Ja, det kan jeg jo skjønne... Blir litt sånn ULV, ULV følelse kanskje? Skjer det noe nå? Nei... Nå? Nei...
Bare husk å nevne det på onsdag! Kan jo hende jordmor har noe konstruktivt å melde.

Hvis du har hatt litt småblødninger gjennom hele så er det nok det samme nå også. Jeg har også blødd noe, og det er ikke så mye som skal til før jeg blør litt. Bra du skal til jm snart da :) Snakkes det ikke om denne slimproppen da? Hvordan ser den ut?

Håper den slimproppen sitter litt til ;) den fornyer seg da heldigvis :) aner ikke hvordan den ser ut, og synd det kunne vert et annet navn as... :-P

Ja, er jo "vant" med det, har bare gått en tid uten, så jeg ble så unødvendig skremt, hadde det hjulpet, så hadde jeg kjefta på kroppen min :-P

Jeg blødde i 4 uker konstant fra uke 12 til og med uke 15.. Det var lite artig gitt.. Men det viste seg å være morkaken sin "skyld"..
Jeg fikk beskjed om å ringe føden med en gang om jeg skulle blø igjen, de vet at jeg (og hodet mitt) vil få det mye bedre etter en evt. kontroll/sjekk..
Hadde ringt jeg altså.. Jg blødde litt i begynnelsen av sist fødsel (samtidig som vannet gikk, noe jeg ikke visste riktignok.. )..
Vil ikke skremme eller noe altså, men jeg vet hvordan følelsen er!

Jeg kjenner følelsen, har skjedd meg tre ganger i løpet av de siste 2 mnd.. ;-) Finner ingen logisk grunn her, så det må være slimhinnene..

Huske godt da slimproppen gikk første gang..va slim å litt blod, å rett etterpå begynte det å verke så smått i rygg å ting. Så vente på de samme tegnan, men kan jo være annerledes no :)

Jeg blødde i 4 uker konstant fra uke 12 til og med uke 15.. Det var lite artig gitt.. Men det viste seg å være morkaken sin "skyld"..
Jeg fikk beskjed om å ringe føden med en gang om jeg skulle blø igjen, de vet at jeg (og hodet mitt) vil få det mye bedre etter en evt. kontroll/sjekk..
Hadde ringt jeg altså.. Jg blødde litt i begynnelsen av sist fødsel (samtidig som vannet gikk, noe jeg ikke visste riktignok.. )..
Vil ikke skremme eller noe altså, men jeg vet hvordan følelsen er!

Skal høre med JM i morra :) har gitt seg og er jo som sagt småblødninger, rosa på papiret. Sitter å skriver ned liste over hva jeg skal spørre henne om nå ;)

Skal høre med JM i morra :) har gitt seg og er jo som sagt småblødninger, rosa på papiret. Sitter å skriver ned liste over hva jeg skal spørre henne om nå ;)

Skjønner, det er jo ofte man ikke finner årsak. Men uansett er det jo ikke noe man ønsker.
Er så mye rart som skjer med kroppen nå ;)
Lykke til i mårra!!

Håper den slimproppen sitter litt til ;) den fornyer seg da heldigvis :) aner ikke hvordan den ser ut, og synd det kunne vert et annet navn as... :-P

Ja, er jo "vant" med det, har bare gått en tid uten, så jeg ble så unødvendig skremt, hadde det hjulpet, så hadde jeg kjefta på kroppen min :-P
Lykke til hos jm i morgen :) går nok fint i forhold til blødninger. Kanskje hun sender deg på sjekk :)

Man får jo beskjed om å kontakte føden om dette skjer. Har du gjort det.

Nei, jeg er dårlig på det. Og så er det veldig lite, det er orange/ rosa farge på papiret og noen ganger ingenting, så det er ikke en kontinuerlig blødning, så det er derfor jeg tror det kommer av livmoren som strekkes eller knøttes bevegelse som kommer borti no, for vi blør jo lett nå, en tannpuss og det er rødt i vasken lissom...

Men jeg vet jeg må bli bedre på sont! Ring en gang for mye enn for lite. Skal til JM nå, så skal spørre og grave om ting.

E ting jeg lurer på er hvor det er normalt å ja vondt nå, plager som kan overses uten at det blir no fare? For får de stikka i magen og skrittet som kjennes ut som knivstikk, men ser det er flere her inne som også har det, så det virker normalt, då jeg vil vite hva det normale er ;)

Nei, jeg er dårlig på det. Og så er det veldig lite, det er orange/ rosa farge på papiret og noen ganger ingenting, så det er ikke en kontinuerlig blødning, så det er derfor jeg tror det kommer av livmoren som strekkes eller knøttes bevegelse som kommer borti no, for vi blør jo lett nå, en tannpuss og det er rødt i vasken lissom...

Men jeg vet jeg må bli bedre på sont! Ring en gang for mye enn for lite. Skal til JM nå, så skal spørre og grave om ting.

E ting jeg lurer på er hvor det er normalt å ja vondt nå, plager som kan overses uten at det blir no fare? For får de stikka i magen og skrittet som kjennes ut som knivstikk, men ser det er flere her inne som også har det, så det virker normalt, då jeg vil vite hva det normale er ;)
Skal spørre jm om det selv i morgen, hva er normalt å ha av smerte. Jeg her ingen barn fra før så jeg aner virkelig ikke hva som er vanlig hehe

Hun sa at det var vanlig å kjenne nåler i skjeden og knivstikking i magen:wacky: og blødningen var vanlig også, med tanke på at en blør lettere nå, tannpuss er jo blitt en rosa opplevelse så ;) Fikk roet meg litt hos henne i dag :)
Det er bra du ble litt roligere :) angsten er ekstra stor for at ting skal gå galt når man har kommer så langt.. Og godt at alt sto bra til :)

Back
Topp