Småbarnsmat!

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Er en stund til vi er der, men jeg tenker at når barnet begynner å kunne spise f.eks grøt, så må det da gå an å lage grøten selv? Det er vel også da billigere? Og når de skal ha mer middagsmat så er det vel ingenting i vegen med å mose kjøtt og grønnsaker sammen i en blender så det blir grøtaktig og servere det så lenge kjøttet ikke er saltet mer enn det er fra før av? Må da være billigere og ikke minst bedre det enn å spise ferdig kjøpt babygrøt hver dag? Hva tenker dere :)? Sier ikke det er noe galt med butikkgrøt osv, ålreit løsning det, men føler det blir litt som at jeg skulle spist fjordlands hver dag .. :p

Grøt kjøper jeg nok ferdig. Men middagsmat senere blir definitivt hjemmelaget.

Kommer nok til å kjøpe grøt og ha en blanding av kjøpe og egen most middag ;)
Blir greit å ha kjøpe mat i stellevesken for når en er ute :)

Grøt kommer jeg til å kjøpe, men håper på å lage mere middag selv. Sist ville vesla bare ha middag på glass:s.
Men dette styrer jeg ikke med nå. Hvis du googler hjemmelaget babymat, får du opp mange blogger med oppskrifter.

Jeg har veldig lyst på et alt-spisende barn, så da tror jeg hjemmelaget mat er lurt, en lett måte å introdusere henne for den type mat som vi liker og stor variasjon i smaker. Det virker ikke som om det finnes så mange smaksvarianter på glass ;)

Vi prøvde å lage grøt selv. Men hun ville ikke ha det. Ble til at grøt pulver ble kjøpt. All middag lagde jeg selv. Hi har vel fått ti middagsglass totalt i sitt liv

Tenker at middagsglass er veldig greit om man skal bort o.l, men ellers så ønsker jeg å kunne mose alt selv igrunn :p men det med å søke opp på nett var smart! Har og veldig lyst på den boken som heter "bare barnemat" eller noe, hørt mye bra om den :)
Selvfølgelig, liker ikke guttungen det han får skal han få noe annet altså, men prøve selv først tenker jeg ^^

Kommer til å kjøpe grøt i butikken. Mose mye frukt og grønt hjemme. Middags maten blir nok en fin blanding mellom hjemme laget og kjøpt:) Hvis jeg klarer å lage middagen på mandag og fryse ned for resten av uka så hadde det vært supert, men vet ikke hva jeg kan vente meg av tid så vi får se:p

Kommer til å kjøpe grøt i butikken. Mose mye frukt og grønt hjemme. Middags maten blir nok en fin blanding mellom hjemme laget og kjøpt:) Hvis jeg klarer å lage middagen på mandag og fryse ned for resten av uka så hadde det vært supert, men vet ikke hva jeg kan vente meg av tid så vi får se:p
Ja, det er sant! Tror ikke jeg kommer til å orke å lage så mye hjemmelaget mat hvis jeg får en kolikkunge

Med storebror så kjøpte jeg grøt, også fikk han hjemmelaget middagsmat. I begynnelsen var det bare noen enkle smaksprøver på avokado, kokte moste grønnsaker og most frukt. Etterhvert så spiste han det vi spiste til middag stortsett. Tok av mat før jeg hadde salt og krydder i, så moste jeg bare med gaffel eller stavmixer. Innimellom så laga jeg litt lapskaus ol. Som jeg frøs i posjonspakker. Har fått noen middagsglass innimellom når vi har vært på noe, men det har aldri vært noen slager her i huset :) synes det er viktig med rene råvarer til barna. Blir å gjøre det samme med nummer 2 :)

Med nr 1 brukte vi ferdig grøt men lagde all middag selv. Gjorde det samme med nr 2, men han ville ikke ha mammaen sin mat. Så da måtte vi kjøpe middagsglass. Så vi får se denne gangen hva det blir til.....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Dere som har tenkt å kjøpe grøt bør kjøpe fra Småfolk; nå har de kuttet ut palmeoljen i grøten sin! Superviktig og superbra, håper flere enn meg er opptatt av sånt :)

"Palmeoljen er verdens billigste matolje. Den brukes i produksjonen av bakervarer, sjokolade, snacks, babygrøt og en rekke andre matvarer. Den store ulempen er imidlertid at oljen er helse- og miljøskadelig: I Indonesia og Malaysia hugges regnskog i et enormt tempo for å gjøre plass til nye palmeoljeplantasjer. Det betyr at både unike dyre- og plantearter forsvinner i rekordfart."

http://www.framtiden.no/201402216380/aktuelt/mat/na-far-du-barnegrot-uten-palmeolje.html

Back
Topp