småbarnsavd....

~StolteMamman~

Forelsket i forumet
Noen som har barna på småbarnsavd. i barnehagen?
Hva synst dere?

Gutten min på 2 år er på småbarnsavd. og frem til nå så har det
vært veldig kjekt, men nå begynner jeg å se sider av han jeg ikke liker.
Han tar leker fra de små og det virker som om han føler seg overlegen, 
noe som ikke er så veldig unaturlig i en slik situasjon.
ser at de andre "store" barna også gjør det men det er bare jeg som har sagt ifra i barnehagen,
at jeg ikke liker det...

vil jo ikke at han skal bli en "bølle", og føler han passer bedre inn i en avd med barn i alle aldre,
slik at det blir en balanse.

Har bedt om å få flytte han over på en annen avd. men er ikke sikkert det er plass....

Flere som har opplevd dette? Er jo en kjempe søt og snill unge, men jeg er redd dette
kan utvikle seg om vi ikke tar tak i det....

Synspunkter takk!!! [:D]

Krev plass på den andre avd! Og begrunn hvorfor.

(synes det er rart de ikke irettesetter? Griper inn aktivt i situasjonen)

Det gjorde jeg... For de andre småtassene ble for små, for min Othilie.
Hun trengte mere å se opp til for å utvikle seg.
(i b.h hennes er det 3 avd)
Ba de se nøyere på situasjonen. 1 uke senere hadde de rokkert om[:)]

Tror det er slik alle små barn gjør. Og da er det viktig at de voksne sier ifra og lærer de hva som er rett..

Heisann!

Først av alt må jeg bare si at det du forteller er helt normalt. Det viser at han har "funnet sin plass" i ungeflokken. Altså, han har testet ut og funnet ut at han er den eldste og sterkeste. Det er positive tegne. Samtidig er jeg enig med deg i at det er uheldig om han får tillatelse til å gjøre sånn. Som ansatt i barnehage ville jeg ha holdt fast på at det ikke var lov å ta en leke fra en annen, -uansett alder! Synes fint dette kan taes opp med pedagogisk leder i barnehagen. Det er jo viktig at barn lærer seg å ta hensyn når det "finner plassen sin".

Videre synes jeg ikke du skal flytte barnet ditt til en annen avdeling. Ofte er det sånn at barnehager med avdelinger indelt etter alder har et bedre alderstilbasset tilbudd til barna på avdelingen, det gjelder bla. opplegg, opplæring og sosial kompetanse. (!) Vil nok også si at det kan være uheldig å flytte ham ut fra det miljøet han kjenner. Det kan bli vanskelig med tilpassning, og du vil dermed kunne støte på andre problemer... Det å flytte et barn er faktisk langt mer omfattende, og har flere konsekvener, enn man gjerne tror. Dessuten er det ikke sååå lenge til han er over i stor avdeling (og da følger det med noen han allerede kjenner og er trygg på).

Det var i vertfall mine synspunkter.

~Maja~

Gutten min er også en av de eldste i småbarnsavdelingen, men heldigvis er det 3 andre som også
er i samme alder. Har bursdag samme måned faktisk, slik at han leker kun med de på hans alder.
Hadde det ikke vært noen på hans alder der så hadde jeg nok søk om å få han flyttet til en større avdeling.
Men jeg synes du skal stå på ditt, du kjenner barnet ditt best

Tusen takk for svar!!

De har tatt tak i problemet der og, og de ansatte er kjempekoselige!!
Føler bare at han er klar til å være med litt større barn, noe han synst er kjempekjekt.
Tenkte uansett ikke å flytte ha før til høsten, da skal de han leker mest med
bytte avd. så jeg håper de flytter han med det samme...
skal levere inn endringsskjema i morgen....
Så håper det ordner seg da......[:D]

ORIGINAL: lystpåbaby
skal levere inn endringsskjema i morgen....

Hva slags endringsskjema tenker du på???

~Maja~

Et endringsskjema som alle i barnehagen får ang plass til høsten....[:)]

Back
Topp