Småbarn som deler rom

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har to jenter med 1,5år aldersforskjell som har hvert sitt rom pdd. Det ene der storesøster bor er ganske stort og har en del store leker som klatrestativ og tipi som egentlig er beregnet på dem begge når lillesøster blir stor nok mens det andre rommet er normal størrelse med god plass det og.

Har begynt å tenke litt på om det store rommet etterhvert kan være lekerommet til begge, mens det noe mindre rommet kanskje kan være felles soverom om de er gode venner. Ser for meg at det både kan være en trygghet å dele rom, samtidig som det kanskje kan bli mye bråk og sprell. De er for små nå så må eventuelt bli når de for eksempel er 2 og 3,5 år. Avhenger jo av om de går godt overens og er greie å legge også selvfølgelig.

Noen med erfaring som vil dele for og imot? Eller som har noen tanker?

Har to jenter med 1,5år aldersforskjell som har hvert sitt rom pdd. Det ene der storesøster bor er ganske stort og har en del store leker som klatrestativ og tipi som egentlig er beregnet på dem begge når lillesøster blir stor nok mens det andre rommet er normal størrelse med god plass det og.

Har begynt å tenke litt på om det store rommet etterhvert kan være lekerommet til begge, mens det noe mindre rommet kanskje kan være felles soverom om de er gode venner. Ser for meg at det både kan være en trygghet å dele rom, samtidig som det kanskje kan bli mye bråk og sprell. De er for små nå så må eventuelt bli når de for eksempel er 2 og 3,5 år. Avhenger jo av om de går godt overens og er greie å legge også selvfølgelig.

Noen med erfaring som vil dele for og imot? Eller som har noen tanker?
Mine jenter har delt rom fra de var 1år og 2,5. Gått over all forventning,å i de siste 6mnd har de innimellom sovet sammen på madrassen til minste, de er nå 2 og snart 4 år:) de sover gjennom hverandre sine oppvåkninger også :)

Har tvillinger som har delt rom siden de bodde i magen :wacky: De er 16 mnd og storkoser seg sammen. Mye latter før de sovner :) Forstyrrer ikke hverandre om natten.
De kommer til å dele rom til eldstemann flytter ut (han er 8 år eldre enn tvillingene).
Har også et barn som er 1,5 år eldre enn tvillingene, ser ikke for meg at å dele rom med noen hadde funket slik det er pr nå (akkurat blitt 3 år).

Delte selv rom med min bror som er 15 mnd eldre til han startet på skolen. Ingenting negativt i det.

Bare å prøve å se. Kan jo alltids skifte tilbake om det blir krise, siden dere har nok rom i huset. De fleste barn liker å dele rom. Mye koseligere enn å sove aleine. Rene overnattingsfesten hver kveld før de sovner :hilarious::happy:

Mine jenter har delt rom fra de var 1år og 2,5. Gått over all forventning,å i de siste 6mnd har de innimellom sovet sammen på madrassen til minste, de er nå 2 og snart 4 år:) de sover gjennom hverandre sine oppvåkninger også :)
Det hørtes koselig ut☺️

Har tvillinger som har delt rom siden de bodde i magen :wacky: De er 16 mnd og storkoser seg sammen. Mye latter før de sovner :) Forstyrrer ikke hverandre om natten.
De kommer til å dele rom til eldstemann flytter ut (han er 8 år eldre enn tvillingene).
Har også et barn som er 1,5 år eldre enn tvillingene, ser ikke for meg at å dele rom med noen hadde funket slik det er pr nå (akkurat blitt 3 år).

Delte selv rom med min bror som er 15 mnd eldre til han startet på skolen. Ingenting negativt i det.

Bare å prøve å se. Kan jo alltids skifte tilbake om det blir krise, siden dere har nok rom i huset. De fleste barn liker å dele rom. Mye koseligere enn å sove aleine. Rene overnattingsfesten hver kveld før de sovner :hilarious::happy:
Ja, syntes det høres så koselig ut for dem (hvis de går overens da, ikke alle søsken gjør det). Og ja er jo ikke verre enn å prøve og eventuelt flytte de på hvert sitt rom om det ikke går☺️

Vi har jente og gutt som deler (blir 6 og 3 år i juni). Det går veldig fint.

En venninne sine gutter på 4 og 2 år deler rom. De har ingen problemer. Begge legges greit og sover gjennom natten.
Eldste ble mye bedre på soving etter at lillebror kom inn på rommet.

Våre på 3 og 5 deler rom, det har gått strålende! De vekker hverandre om morgenen da, og det hender vel at vi skjønner at den ene godt kunne sovet lengre. Men de har god trygghet i hverandre, og den ene som ofte var redd på rom alene, har sluttet å gråte og rope på oss for det.. :-). De to eldste delte rom i 3.5 år, det gikk litt opp og ned. Eldste skjønte at hvis hn bråkete, fikk hn oppmerksomhet og tilstedeværelse, var mye at og frem. Men de to er ikke veldig like hverandre, mens 2 og 3 har god kjemi. Tror det har mye å si! Og jeg tenker at det faktisk er lurt å begynne tidlig, da venner de seg lettere til å sove sammen!

Jeg har søsken som delte rom fram til de var ganske store, og de syns det var supert.

Planen er å flytte mine to inn på samme rom iløpet av våren. Nå sover yngstemann natta gjennom stort sett, og har begynt å drøye oppvåkning til kl 6 iallefall. Det er 1,5 år mellom dem, og de er nå 1 og 2,5.

Jentene våre har delt rom fra de var 1 og 3 år. Nå er de snart 4 og 6. Det har gått kjempefint! De finner trygghet i hverandre. De er så vant til hverandre at de som regel ikke våkner av at den ene gråter, går på do eller står opp. :)

Mine 2 første er det 18 mnd mellom. Hun eldste fikk stor seng når hun var 22 mnd da sov hun på eget rom fra 10 mnd til ca 24 mnd tror jeg, bror lå i vigge på vårt rom for vi samsov pgr amming , da flyttet bror inn i sprinkelseng kort tid etter når jeg mistet melken . La han 15-30 min før søsteren. De var sovegriser, så vekket aldri hverandre. Sov til 9-11 om de fikk lov haha... De lekte godt på rommet. De fikk eget rom når de var 3 og 4år. De fortsatte da å sove hos hverandre veldig ofte hehe... Det gikk over ved skole alder..

Back
Topp