små røyking.

frøkenvin

Blir kjent med forumet
hei alle sammen.

jeg trenger virkelig hjelp nå, jeg driver fortsatt å små røyker litt nå som jeg er gravid og jeg vil så gjerne slutte helt. men dette er jo så vanskelig, selv om det burde vært en goood motivasjon nå.
er det noen som er i samme situasjon som meg.
å til di som har lyst til å skrive masse dritt : la være, jeg veit hvor dum å egoistisk jeg er.  [&o]

slik det er nå om dagen er jeg nå 20 uker på vei og jeg røyker 1-2 sigaretter sånn ca annenhver dag.   men hvor farlig kan det være ?
har hatt 2 UL som viser att barnet mitt har det helt fint og vokser som bare det.
vær så snill å skriv tilbake om det er flere som er i samme situasjon  [:(]

jeg vet det ikke er lett - jeg røyka litt helt fram til uke 30 selv.. og da kjefta venninna mi meg huden full - og ramsa opp den leksa som står inne på helsedirektoratets nettsider.. og da slutta jeg.. for det var det jeg trengte. Hadde ikke tenkt over at det faktisk kunne være SÅ farlig.

Det handler kun om viljestyrke, DU klarer det du vil klare[:)]
Det er bare å la vær å røyke!
Jeg vet hva jeg snakker om, har røyket i mange år. Men slutta 2 mnd før jeg ble gravid[:)]

Alle vet jo at det ikke er bra å røyke. De over her er jo ikke helt på jordet i det de har skrevet[;)].
Men om du røyker 20 om dagen kan du få den friskeste ungen på 3,8-4 kg til termin.

Du kan være sunn og frisk/ikke røyker og føde 3 mnd før termin[&o] og få en unge med masse problemer. Dette er jo noe vi ikke vet før ungen kommer, derfor er det veldig enkelt å si: slutt å røyke.

Men 1-2 annen hver dag, den er jo ganske bra i forhold til mange andre som røyker en 20 pakning dagelig.

Lykke til, håper du klarer det. Ikke noe deilig for en baby og ligge på mammas bryst som lukter askebeger heller.

Merker når samboern kommer inn etter en røyk, så stinker det askebeger[:'(] babyene har jo og luktesans, men de kan ikke løpe vekk.

og hvis du får lyst på en om et par timer, så lager du en tråd her - og så snakker vi deg fra det [;)]

Har ingen råd til deg, for jeg har aldri røkt...
Men du har tatt en bra avgjørelse for både deg selv og babyen!
Ønsker deg lykke til med røykeslutten[:)]

Stå på dette klarer du[:)]
Virker som du er veldig villig til det selv også.
Jeg klarte ikke slutte å vi har et kronisk sykt barn.
Jeg kommer aldri til å vite om det kom av at jeg røykte mens jeg gikk gravid,men hadde jeg ikke røykt hadde jeg jo slippet å tenkt slikt...

Lykke til[:)]

ORIGINAL: KineS

JEG SKAL KLARE DET =)  tusen takk alle sammen ... røyken går rett i søppla!!![:D]

Jammen godt å høre[:D] stå på [:)]

jeg er sånn fest røyker selv, alltid hvert å klarer å styre meg, så er veldig heldig der. du er jammen meg flink som sier at du skal klare det. samboern vil ikke prøve en gang[&:]

lykke til. også penge du bruker på røyk putter du på sparegrisen til lille gullet du venter[;)]

Var ei til her inne som ville slutte, husker ikke hva hun heter. Gravid hun også.

Synes du skal klappe for deg selv jeg, at du har sagt til deg selv at nok er nok, og du skal slutte. Da har du kommet langt

Lykke til ihvertfall[:D]

Synes de som prøver, og gjør noe med det skal ha ros jeg!!

Og jeg har aldri prøvd å røyke, og er anti røyk, desverre så fungerer som regel ikke skremselpropaganda. Da hadde nok ikke så mange røyka.

Kan skrive under på at det er mulig å slutte. Har selv røyka i nesten 25 år, minst 20 til dagen, og trodde vel aldri jeg kom til å slutte. Så jeg røyka selvsagt når jeg oppdaga at jeg hadde en liten en i magen. Jeg trengte en uke på å nullstille meg iforhold til baby og røyking, visste at jeg skulle slutte uansett men ikke helt hvordan. Bestemte meg for at neste dag var siste dag med røyk.Når jeg la meg dagen etter visste jeg at jeg hadde slutta, dette er snart 14 uker siden. Ingen abstinens, ingen store matkick\etegilder som substitutt, og hver gang jeg ser på røykpakken til mannen min tenker jeg på hvor mye bedre junior har det uten en mamma som røyker. Han prøver forresten å slutte nå også [:)]

Det som facinerte meg er at jeg har slutta\forsøkt å slutte mange ganger før men aldri helt fått det til, plutselig var det "enkelt".

Masse lykke til! Ikke fokuser på hva du "gir opp", men tenk på alle fordelene for både deg og junior så skal du se det går bra!

ORIGINAL: KineS

JEG SKAL KLARE DET =)  tusen takk alle sammen ... røyken går rett i søppla!!![:D]

Stå på! Dette klarer du[;)]

godt å lese litt her. ja det er fryktelig vanskelig dette her.. var på butikken i går å kjøpte med røyk til naboen som hun skulle ha, den ligger jo her enda selvsagt å jeg har tatt noen =(   skal bort å lever den etterpå så jeg skal ta en siste røyk. å håpe å klare å holde meg til det. for å si det sånn... jeg skal klare det >=)  men problemet mitt er besøk hos familie for di røyker å jeg blir så fort dratt med i dragsuget =( får kanskje bar slutte å besøke folk hehe. er eneste måten å holde meg unna trur jeg. for nåe jeg sitte hjemme å ikke har røyk, så går det jo kjempe fint... tenker ikke på røyken engang.
er lissom den lille tingen siden av te eller kaffe når jeg er borte...
men nå får det være stopp. jeg MÅ slutte

jada jeg er veldig fornøyd jeg =) fra 20 til 1-2. men ikke bra nok =(  men det skal gå så bra. for den angsten jeg har om dagen er slettes ikke god, jeg sliter fryktelig.  men hele greia er vel att jeg forstår det ikke helt enda att vi er så heldige som skal ha små.  vi har prøvd lenge å det har ikke gått, men plutselig så var lillemann i magen =)  [:D]
men hvis jeg sitter litt her å snakker å leser i røyke boka mi så skal dette gå. fra å med i dag skal jeg være røykfri =) det er banna bein.
jeg vil ikke skade min lille sønn som er i magen. jeg har vært dum nok lenge nå.

men takker veldig alle for att dere har satt litt vett i hode på meg.

Back
Topp