små frustrert mor (det ble langt....)

jas

Forumet er livet
uff, denne helga her har vært tung..
Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne..-håper dere ikke tror jeg er helt på bærtur om dagen, og at jeg syter masse..
Jeg er overlykkelig for at jeg har gutten min, og vi stor koser oss, men i det siste har han slitt med luft i magen (tror jeg..- det virker jo slik...) og det spesielt på morgenen..
Vi begynte med minifom på fredagskvelden, etter å ha kuttet ut ulike typer mat, og det virker som det hjelper, han får ihvertfall bæsjet innimellom..-men han trykker fortsatt..
Og i går kveld skulle jeg amme han, han spiste, men plutselig satte han i å hylgrine mens han hadde puppen i munn..-det var super frustrerende, for tydeligvis ville han ha mat, men grein og dro i puppen..Han grein ikke hele tiden, men innimellom satte han i gang..
Så nå i dag sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal gjøre, det er kjedelig at det er helg, for vil så gjerne snakke med en helsesøster..

Vi har vurdert å ringe legevakta, men jeg tror ikke det er noe galt med han..-og på legevakta føler jeg at jeg ikke møter forståelse og slikt. Er litt negative til at de kan hjelpe meg..-jeg trenger jo egentlig bare gode råd for å ta godt vare på gutten min..
Føler at en helsesøster kan mer om hvordan og hvorfor han er akkurat slik han er..-men fortsetter dette i morgen, så ringer jeg lege..-da har han fått minifom i tre dager også, så da...

Det virker jo egentlig ikke som han har det noe særlig vondt heller, han ligger for det meste å trykker uten å lage noe særlig lyd, og han sover også stort sett når han ligger å trykker på morgenen...Så jeg er for øyeblikket helt rådvill, og føler meg som en elendig mor, som ikke kjenner behovene til sønnen min engang [:(]

Beklager, dette ble langt, men måtte bare få det ut..-sitter her med tusen spm som jeg ikke vet hvor jeg skal henvende meg for å få svar..-og samboeren er på jobb, det har han vært hele uka nå, så får ikke hjelp av han heller utenom på kvelden når han er hjemme, og han føler seg minst like rådvill som meg...

Unnskyld, dere er vel egentlig lei av dette gnålet mitt nå, så får håpe gutten min snart får det bedre, så skal jeg være mindre sytete også..

Takk for at du leste ihvertfall [:)]

hei[;)] jeg har sliti med det samme.. grusomt å se lillegutt ha det vondt mens han spiser... men jeg har nå kuttet ut brus og prøver å spise lite godterier.. og drikker mye vann.. og det har hjulpet[:D] så nå krysser jeg fingrene for at det går bra. Lykke til!!

men, jeg har kuttet ut alt han kan reagere på, tror jeg..
det enste jeg har spist i to dager er brødskive med kokt skinke eller hamburgerrygg, og så har jeg spist poteter og løvbiff en dag, og egg og karbonader i går..-det jeg har drukket er vann....

På ingen måte lei vennen!!
Kian gråter på puppen når maten kommer for tregt.
Han koser seg i begynnelsen, så etter hvert gråter han med puppen i munn.
Når jeg da gir han tillegg, så suger han som besatt. Så jeg tror at maten kommer for sent og at de må jobbe for mye for å få den ut.
Babyer er noen latsabber, liker ikke jobbe for maten.

Vet ikke om dette var til hjelp..
Håper det ordner seg snart i allefall!!

Kjære vennen da!
Det er klart du er rådvill og frustrert...
Det er ikke noe verre enn å føle seg så hjelpesløs,
og ikke "vite" hva barnet sitt trenger...
Men noen elendig mor er du ikke! Det er bare du som kan gi gutten din akkurat hva det trenger!
Du er jo mamman hans!
Jeg har ikke noen gode råd å gi deg, sliter litt med at gutten min ligger og trykker selv,
kommer med noen voldsomme vræl innimellom, men det virker ikke som det er altfor ille heller, det går fort over.
Men virker som han sliter litt med å få ut luft/ bæsj innimellom.
Er jo helt vanlig at så små babyer har vondt i magen. (men det er så vondt å ikke få gjort noe med det...[:(])
Håper det går bedre for dere snart,
og ring helsesøster på mandag, så kan de nok hjelpe deg!!
Klem![:)]

Vil bare si hender Juliana også får akutt magevondt med puppesuging...hun hyler til midt i sugingen..frustrernede. Men istedet for gi henne mer da løfpter jeg henne for rap og så får hun mer. Hun begynner nemlig hyle og så lager hun sinte søkereflekser som viser hun vil ha mer men hun vil ikke ta den...hun dytter meg lissom unna men vil ha.... Ta dere en pause og se om det hjelper...kanskje en rap...eller skifte bleie midt i....

Men ikke alltid dette hjelper heller,,,da får hun smokk...og gå vugge med henne til hun roer seg og får mer melk...

Klems

takk for svar, søte, snille damer [:D]

Jeg har bestemt meg for at hvis han fortsatt trykke i morgen tidlig, så skal jeg ringe legen.Da får det være nok for lille gutten min, om legen ikke finner ut noe, så trenger JEG å høre at dette er normalt eller noe i den duren..JEG må snart få et svar på hva JEG skal gjøre [;)] Så da tar vi kvelden og natta først, så får vi se..

Nå har jeg pumpet meg for å se hvor mye han spiser..-syns han har ligget lite ved puppen i forhold til det han pleier, så nå skal jeg sjekke hvor mye han får i seg..
(Kan hende han får i seg det han trenger han, for når jeg pumpet meg på den ene siden, kom det 50 ml i oppsamleren på andre siden på bare 10 min, så det kan hende melka renner fort, og at han da blir fort ferdig med måltidet sitt.. [;)]

Må bare tilføye at Kian har trykket forferdelig mye i 3 uker. Døgnet rundt, til og med mens han sov. Det gikk over til slutt altså. Disse små tarmene er ikke ferdig utviklet enda. Vi ble anbefalt kiropraktor av både lege og hs, men det ga seg da jeg sluttet med malt. Nå kan jeg gi malt av og til uten at han tryklker. Så jeg tror tarmene hans er bedre nå en for en uke siden.

ORIGINAL: FirstTime
 Hun begynner nemlig hyle og så lager hun sinte søkereflekser som viser hun vil ha mer men hun vil ikke ta den...hun dytter meg lissom unna men vil ha....

Akkurat sånn gjør Casper også...
Små raringene assa! De er så nyyyydelige! Stakkars, er ikke lett å være så liten!

Som Monicus skriver, tarmene er ikke utviklet enda. Og det de reagerer på i dag, trenger de ikke reagere på neste uke. Det er jo stadig noe nytt i denne, for dem, nye verden.
Så lenge de ikke hyler, utrøstelig, skal dere ikke bekymre dere. Luft gjør vondt, men det går over. Og om noen uker/månder har dere harmoniske glade unger. Da har de funnet sin rytme, tåler maten bedre og klarer å kommunisere mer!
Ta det med ro, jenter. Denne første tiden er slitsom. Etterhvert blir det roligere. Fortsatt slitsomt, men på en annen mer kontrolert måte.

Back
Topp