små fluer, lure tips?

arleen

Glad i forumet
er veldig plaget med små fluer er det noen som har noen godt tips til å bli kvitt de?

Ha litt salmiakk i vannet når du vanner plantene dine [:)]

radar e tingen.. tror det e det det hete.

øl syns vi er det beste.....

hell øl i et glass, ta over plastfolie og fest godt rundt kanten. lag et lite hull. slike små bananfluer tiltrekkes av lukta av øl, og flyr da inn i hulet og koser seg, men finner da ikke veien ut igjen.

ORIGINAL: *Lilla Gumman*

Bananfluer har vi her hjemme.. kjøper bare etpar om gangen.. usj[:'(] hater fluer..[:@][:@] 
Ha en kopp med eddikk, salo og eplejuice.. det rådet leste jeg et sted...skal prøve det hvis invasjonen blir større[:D]

Hihi, hvor får en kjøpt bananfluer?? [8D]

Mitt tips: ei lita skål med vann, noen dråper Zalo og masse sukker som røres ut.
Etter en dag eller to så finner du drukna fluer oppi skålen [:)]

ORIGINAL: Gunn_Else

øl syns vi er det beste.....

hell øl i et glass, ta over plastfolie og fest godt rundt kanten. lag et lite hull. slike små bananfluer tiltrekkes av lukta av øl, og flyr da inn i hulet og koser seg, men finner da ikke veien ut igjen.

ØØØØHH!! Det holder bra med å drikke ølet til du ikke ser dem[:D]

ORIGINAL: arleen

er veldig plaget med små fluer er det noen som har noen godt tips til å bli kvitt de?

Tips fra mannen: Vinflaske med litt vin i, da fanger du dem.
De klekker i slukene, så skyll godt hver 7 dag. Det gjorde en kompis av oss og det hjalp.

ORIGINAL: MammaOkt

ORIGINAL: *Lilla Gumman*

Bananfluer har vi her hjemme.. kjøper bare etpar om gangen.. usj[:'(] hater fluer..[:@][:@] 
Ha en kopp med eddikk, salo og eplejuice.. det rådet leste jeg et sted...skal prøve det hvis invasjonen blir større[:D]

Hihi, hvor får en kjøpt bananfluer?? [8D]

Mitt tips: ei lita skål med vann, noen dråper Zalo og masse sukker som røres ut.
Etter en dag eller to så finner du drukna fluer oppi skålen [:)]

Dette har jeg prøvd,å det funka ikke hos oss..

ORIGINAL: arleen

Legg et hvitloksfedd der de er (paa kjokkenbenken, i soppelbotta, i blomsterpotta etc)...

Fuker som bare det her ;o)

Back
Topp