• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Små barn og dyr

Melulu

Førstegangs mamma <3
Hei, er det noen av dere som har hatt hund/katt før dere fikk førstemann? Jeg lurer på hvordan dette gikk. Noen som har erfaring med det? :)

Hadde katt og det gikk veldig bra. Katten syntes lillegutt var litt skummel så holdte seg stortsett unna.

Vi hadde 5 katter å 1 marsvin når jeg kom hjem med jentene:eek: gikk heeelt fint:p

Vi har en liten hund. Han blir 2 år rett før jeg har termin. Veldig spent :P

Det går veldig bra hos de fleste :)

Vi har en hund og den har taklet en nye lillebror helt greit. Han var nok litt sjalu i begynnelsen, men nå har han slått seg til ro med det ;)

Hadde katt. Den var livredd babyen og flytta omtrent ned til naboen den første vinteren. Kom berre innom døra for å ete og gjekk ut igjen.

Då babyen var 9-10 mnd var det var sommar igjen og terrassedøra stod open mykje. Då kunne katten gå inn og ut heilt som han ville, og babyen sat på golvet og leikte meir og var visst ikkje såå skummel lenger, så då flytta katten heim igjen.

Andre gong gjekk det heilt fint (men andre baby skreik "aldri" heller, i motsetning til første).

No er eldste barn 9,5 år og katten 13,5 og dei deler seng kvar natt.

Last edited:
Hadde 3 hunder. De så ut som de hadde falt ned fra månen da vi kom hjem fra sykehuset med babyen, men de ble bort vant til den. Måtte passe på en god stund så de ikke slikket ham i ansiktet, og fortsatt prøver de seg når han har gulp eller matrester, men ellers bryr de seg ikke så mye om ham.
Fordelen vår var at det var tre hunder som var vant til å dele på oppmerksomheten. En enslig hund kan nok bli litt innpåsliten i forsøket på å fortsatt være babyen i huset, men de venner seg fort til det.

Hadde og har fortsatt katt da vi fikk eldste. Han er Innekatt og det gikk veldig bra.

Har en hund som var seks år gammel da jeg kom hjem med første babyen. Gikk kjempefint, men jeg merket at jeg brukte en stemme til babyen jeg tidligere bare hadde brukt til hunden - så han kom tuslende hver gang jeg snakket til babyen. Ikke fordi han var sjalu, men fordi han trodde jeg snakket til han. Sånn oppfattet jeg det iallefall. Kom hjem med nr to for et par uker siden, og det er ikke noe problem. Merker at han gjerne vil ha oppmerksomhet, men det ville han jo før det kom barn i huset også. :)

3 hunder :)

Går veldig fint, de er veldig forsiktige og rører ikke hennes "ting" og får snusse på henne og "susse" henne på hodet. I begynnelsen ville de vaske henne men de lærte fort at det får de ikke lov til :P

Han ene er dog skuffet over at hun aldri tar og kaster de lekene han legger for an henne..

Vi har en katt som vi hadde hatt i noen år før lillegutt kom til verden! Det fikk egentlig som forventer :p Pus brydde seg ikke så mye om den lille babyen! Etterhvert som lillegutt har blitt større så synes nok pus han er litt for bråkete og "brå", så han holder seg litt unna han! Men han aksepterer at lillegutt gir han en kos og klapper han litt innimellom :)

Hadde hund på 3 år og katt på 4 år når minstemann kom, gikk supert. :)

Hadde katt på 1 år når mellomste kom, gikk like fint :)

Vi arvet en hund mellom at vi fikk barna, men hun var baby til barn fra der hun kom også, så hun brydde seg ikke om at vi fikk en til.

Har katt! Hadde hatt han i to år før førstemann kom. Da vi kom hjem fra sykehuset etter fødsel lot vi pappa bære inn baby, og jeg koset ekstra mye med pus. Han var veldig nysgjerrig på den lille babyen, og ville gjerne ligge oppå henne, så vi måtte jo passe litt på. Babygråt tålte han ikke, så da var han rask med å komme seg unna. Nå, 2,5 år senere er de lekekamerater! Pus kan klore litt når snuppa blir for ivrig, men stort sett har de det veldig moro sammen.

Ja, vi hadde katt, både når vi fikk førstemann og nå denne gangen. Katten vi hadde når vi fikk førstemann, brydde seg ikke og levde videre som om ingenting hadde skjedd. Katten vi har nå er en smule sjalu, og vil nesten ikke opp til oss lenger. Han vil heller ut og er gjerne ute i timesvis før han kommer til døra og vil inn igjen.

Vi fikk vår pus en måned før eldste kom. Gikk helt fint her. Han var besatt av å snuse på ungen med en gang vi kom hjem. Gikk helt fint til han begynte å krabbe, da fant katta ut at avstand var en fin ting, hele.

Hat to små hunder og det går veldig bra, de holder seg stort sett unna både han og hans ting :)
Hun ene syns det er veldig stas og komme og gni seg inntil nå når han begynner å "klø" på henne, mens hu andre ikke vil være i nærheten en gang og er kanskje den som er mest sjalu :P

En hund og to katter. Det har gått kjempefint! Det var litt stress i forhold til at jeg ikke turte å gå fra vesla, jeg var redd kattene skulle legge seg på henne i vugga, eller at hunden skulle velte den (litt gira hund). Blir jo litt ekstra da i forhold til doturer og en tur i dusjen som ellers ikke ville vært noe problem når babyen sover, men utover det var det ikke noe problem. Vesla er snart to, og hun elsker dyrene! :)

Back
Topp