Små barn og brødskive

SnoopyCat

Glad i forumet
Når kan man begynne og gi de små brødskive med leverpostei??
Har en gutt på 4 1/2 mnd som ikke er særlig glad i grøt.

Mener og huske at det er fra ca 6 mnd??

Min va 8 mnd då han fekk det fysste gang..

hadde nok aldri gitt min baby på 4 mnd, brødskiver..men di har jo middags glass fra 4 mnd[:)] 

Jenta mi likte ikke grøt, gjør det ikke nå heller. Ga brødskive fra 4,5 - 5 mnd alder da hun måtte ha mer mat! Gikk kjempegodt! Ga også vanlig middag da hun nektet middagsglass også!  [;)]

(ammet ikke og klarte seg ikke med bare mme..)

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

Er grøt noe han MÅ ha i en alder av 4,5 mnd, da?
Jeg kritiserer deg overhodet ikke altså, jeg bare spør! For hvis han klarer seg fint på MM eller MME, og ikke har behov for fastere føde foreløpig, så kan du jo vente og se om han liker smaken når han blir litt større[:)]!
Ellers er det jo greit å prøve ALLE typene 4-mnds grøt, og blande med fruktmos som nevnt over her. Prøv ut forskjellige muligheter. Her var Hipp sin 4-månedersgrøt med frukt den eneste Oliver likte i flere mnd! Nestlé fikk han brekninger av! [:D]

Ja, han må nok ha mere mat enn mme. Gutten er snart 9 kg, og blir ikke mett bare av mme.
Han spiser noen sorter grøt greit innimellom, spiser ekstra når han får litt sviskemos blandet sammen med grøten.
Helsesøster anbefalte grøt da gutten var litt over 3 mnd, pga mengde mme, og liten metthetsfølelse!

Back
Topp