Små barn og bilseter

Luckie

Elsker forumet
Hvor gamle må barna være for å sitte på sånne puter i bilen?

Bhg skal på tur idag og ha med seg bilstoler....var akkurat og leverte gutten min på 2,5 og tok med acta graco stolen hans... Men de andre barna hadde kun med seg putestoler eller hva det heter....sånn pute man sitter på.... og noen hadde ikke med seg noe som helst [:-]

Dette er en avd fra 0-4 år.....eldste er 3 år....

http://www.brio.net/BRIO_NET/Data/imageviewer.aspx?id=9910&formatName=CMSlargebox

En slik pute...

min gutt er 6 år, han bruker beltestol. tror grensa går på 150 cm eller noe husker ikke helt. min er 128 cm og bruker stol. merklig

ORIGINAL: lona

min gutt er 6 år, han bruker beltestol. tror grensa går på 150 cm eller noe husker ikke helt. min er 128 cm og bruker stol. merklig
Ja, beltestol er jo greit....men dette var sånn uten rygg....kun en pute liksom....skal se om jeg finner bilde...

merklig at folk ikke gidder å sikkre ungen sin i bil?

ORIGINAL: lona

merklig at folk ikke gidder å sikkre ungen sin i bil?

Synes det var litt spesielt ja...[:-]

ORIGINAL: mamma050308

ORIGINAL: **Stjernen**

Ja men det var ingen BELTESTOL! Kun puta.....ingen rygg!

Gruppe 2: Vekt 15-25 kg Gruppe 3: Vekt 22 - 36 kg (4 - ca 11 år) .

I vektklasse 2 og 3 er både barnestol (også kalt generasjonsete) og kun bilpute godkjent sikringsutstyr. Trygg Trafikk anbefaler sterkt å bruke bilstol med rygg hele veien til barnet er 135 - 150 cm høyt, eller passerer vektgrensen på 36 kilo, og ikke lenger trenger spesielt sikringsutstyr.

Står her når bilpute er godkjent fra
Ok [:)] Men ingen der er 135 cm høye [&:]

vet ikke helt jeg. men her sitter elstegutt på slik pute. han er 9 år.

kan ikke skjønne att foreldrene ikke sikrer barna sine.. [>:][:o]

Back
Topp