Små barn med krøllete hår! *Hjelp meg!*

Babyfacepsycho

Glad i forumet
Hjelpes altså. Minste jenta mi har begynt og få litt lenger hår nå, men langt i fra langt nok til strikk. Men hun har arvet krøllene som jeg hadde når jeg var liten, så håret hennes står jo alle veier, og så er det jo litt tynt enda så det ser jo så tufsete ut med en gang, bare etter en liten stund med lek.
Sånn skikkelig tover seg i bakhodet hennes jo.

Storesøster hadde aldri det problemet siden hun hadde enda tynnere hår og rett isteden for krøller, så det var liksom aldri noe problem før det ble så langt at det gikk og sette strikk i det.

Hva kan jeg gjøre med lillesøsters hår? Er det noe som kan hjelpe sånn at det ikke tover seg sammen så lett? Gleder meg virkelig til det blir litt lenger og vi kan bruke strikk kjenner jeg ja!

Har en gutt som har litt krøller i håret sett.
Tynt og floker seg lett.

Men eneste vi gjør er å børste det etter blundene hans og ellers hvis vi ska ut.

Mi jente har flokete babyhår enda hun bare har en minikorketrekker.
Jeg pleier å spraye sånn natusat balsam og gre det ut etterpå. Også setter jeg i en spenne.

Kan jo ikke gå rundt og børste håret hennes 10 ganger om dagen heller. Føler det trengs så ofte hvis jeg skal holde håret hennes pent nå.

Vet ikke om jeg har særlig lyst til og spraye masse balsam spray og sånn i håret hennes heller. Hvertfall ikke natusan sin, brukte den på dattera til ei venninne av meg for en stund siden (hun har skikkelig tykt krøllete hår) men likte den ikke, syntes det ble så fett av det på en måte.

Men finnes det noe annet og bruke som er bedre kanskje?

Spenne tror jeg ikke fungerer noe særlig heller, siden hun begynner og få langt hår i bakhodet men luggen er fortsatt så kort så blir nok litt vanskelig med spenne.

Vi bruker den gule balsamsprayen. Syns den er bra, og alva-emilie e fornøyd når ho får gredd håret med det i [:)]

Er sikkert babyhår, og da floker masse.
Har et tantebarn som hadde tykt krøllete babyhår.
Bei bedre da ho klipte det kort og det vokste ut på nytt.
Krøllan e der fremdeles, og nu e ho snart 19 år[:)]

ORIGINAL: Sofie.

Er sikkert babyhår, og da floker masse.
Har et tantebarn som hadde tykt krøllete babyhår.
Bei bedre da ho klipte det kort og det vokste ut på nytt.
Krøllan e der fremdeles, og nu e ho snart 19 år[:)]

Jeg er litt redd for og klippe det av noe særlig enda jeg da. For jeg hadde krøller som liten men har vokst det av meg og har bare litt fall på håret nå. (hadde mye heller hatt enten krøller eller helt rett, hater og ha litt fall på håret, blir jo aldri bra uten rette tanga. [:'(])
Så jeg er redd de søte krøllene blir borte og ikke kommer igjen hvis jeg klipper det nå. [&o]

ORIGINAL: Gollemor

Klipp håret..

Skrev akkurat hvorfor jeg ikke tørr det.
Men ikke bare derfor da, synes liksom det er litt for kort til og klippe enda også, er jo ikke så langt enda heller da.

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Klipp håret..

Men ikke bare derfor da, synes liksom det er litt for kort til og klippe enda også, er jo ikke så langt enda heller da.

Nettopp derfor det kan være greit å gjøre det nå. Ta maskina. Så få det vokse seg tykkere, og problemet med floker og toving forsvinner (kanskje)..

Vil tro det er bedre enn å strekke håret i strikk hele tiden.

Det er sikkert kjempesøtt...smelt

Klipp håret..

Nettopp derfor det kan være greit å gjøre det nå. Ta maskina. Så få det vokse seg tykkere, og problemet med floker og toving forsvinner (kanskje)..

Vil tro det er bedre enn å strekke håret i strikk hele tiden.

Jo men jeg tror ikke det kommer ut noe nye krøller da, siden jeg mistet mine, og synes jo hun er så herlig med de krøllene.

Bruker jo ikke strikk, for det er for kort til det. Er ikke så veldig langt egentlig, bare tovete. Men det jeg lurte på var vel egentlig om det er noe man kan bruke i håret for og få det til og ikke tove seg sånn. (noe annet enn den balsam sprayen til natusan da, for den liker jeg ikke.)

Vet jeg har sett noen har anbefalt noe annet tidligere, men husker ikke hva og finner ikke igjen noen av de trådene. Leste det dessverre før håret hennes begynte og bli sånn, er først nå som krøllene kommer ordentlig frem, så la derfor ikke på minnet hva det var for noe.

Jeg har samme problemet, men vesla har langt hår og nekter å bruke strikk og spenne + at hun har totalt fobi for børsten.. Jeg har klippet ca 20 cm av det, men det tover seg fortsatt.. Bruker en sånn balsamspray på to uker + kjempe masse kurer og balsam i dusjen.. Får ut tovene, men etter en søvn så er det pån igjen :p

Må nok bruke maskina om det skal bli bra, men klarer ikke det heller føler jeg... De lyse korketrekkerne hennes er jo på en måte en så stor del av henne..

ORIGINAL: fruktbar

Jeg har samme problemet, men vesla har langt hår og nekter å bruke strikk og spenne + at hun har totalt fobi for børsten.. Jeg har klippet ca 20 cm av det, men det tover seg fortsatt.. Bruker en sånn balsamspray på to uker + kjempe masse kurer og balsam i dusjen.. Får ut tovene, men etter en søvn så er det pån igjen :p

Må nok bruke maskina om det skal bli bra, men klarer ikke det heller føler jeg... De lyse korketrekkerne hennes er jo på en måte en så stor del av henne..

Ja de er jo så søte disse krøllene så kan jo ikke bare ta dem bort.
Men jeg vet jeg har lest noe bra tips før altså, så får håpe noen av dem som vet dette dukker opp som reddende engler og løser krølle problemene for oss. [:)]

Nå får det bli litt søvn her så får jeg håpe på noen bra svar til imorgen. [:)]

ORIGINAL: fruktbar

Ja de er jo så søte disse krøllene så kan jo ikke bare ta dem bort.
Men jeg vet jeg har lest noe bra tips før altså, så får håpe noen av dem som vet dette dukker opp som reddende engler og løser krølle problemene for oss. [:)]

Nå får det bli litt søvn her så får jeg håpe på noen bra svar til imorgen. [:)]

Jepp, vil veldig gjerne ha gode tips jeg også :) God natt [:)]

Frøkna har litt krøller, liksom i lengdene da, og har babyhår. Ikke lengre enn til litt nedenfor skuldrene, og har aldri vært klippet enda. Hun får lett "dreads" i bakhodet, vi bruker litt balsam av og til når vi vasker håret, det hjelper på.
Men nå har vi blitt aktive brukere av kids balsamspray, bruker det godt før vi grer, så får vi ut flokene. [:)]
Hun har også fobi mot hårstrikk og sånt. [8D]

Last edited:
Bruk friørprodukter på håret hennes når du vasker det, både shampo og en skikkelig balsam. Så finnes det vel både balsamspray og "leave in" balsam i gel form i frisørhyllene. Kjøp heller det enn natusan mener jeg [:)]

ORIGINAL: LilleLisska

Vi bruker den gule balsamsprayen. Syns den er bra, og alva-emilie e fornøyd når ho får gredd håret med det i [:)]

den har reddet oss og[:D][:D]

Venninna mi sin datter hadde akkurat samme problemet, men hun tok henne med til frisøren å klippet vekk alt babyhåret [:)]
Etter det ble håret mye bedre og finere! [;)] Også kan du bruke live-in balsam!

Spraybalsam eller babyolje hjelper her

Back
Topp