Små babyer

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Flere med små babyer som må amme hver tredje time??
Vår frøken var nestn 2,7 ved fødsel å må derfor ammes hver tredje time, hun veide i går 2855,så har tatt igjen fødselsvekt for mange dager siden, er 12 dager i dag:)
Jeg må som regel vekke henne for å gi henne mat, synes det er så synd å vekke henne når hun sover så godt..

Hvor lenge måtte dere event vekke for å gi mat, her er det sagt til hun er ca 3kg.

Akkurat samme her!!!

Min var nesten samme vekt som din men hun var prematur og vi må vekke henne for å gi mat hver tredje time. Så holde vi som til hun var litt over 3kg.

Akkurat samme her!!!
Hvor lenge ammer du sånn ca for hver gang? Siste dagene har hun gulpet etter amming, gjorde inne det den først uken..blir så usikker om hun får nok da..

Me fekk beskjed om å vekka ho for mating på sjukehuset, ho va 3068 ved fødsel. Eg amme med skjold sio eg ikkje får te å amma vanlig.. Va derfor på ekstra vektkontroll, viste seg at ho har tatt igjen vekto og alt såg bra ut! :) men e fremdeles på mating kvar 3-4 time som på sjukehuset, men ikkje so stressa no so for eit par daga sio ( ho e 11 daga i dag)..

Ja, hun kan ligge alt fra 10 - 45 min hun da... Tror jeg skal pumpe meg de gangene hun ikke spiser så mye, prøver å ha 8 -12 måltider i døgnet, men ekstra vanskelig nå som hun har fått sopp i munnen og vi begge går på kur! Mye å Holde styr på!!!

Hadde fødselsvekt på 2950, men fikk beskjed om IKKE å vekke for mating.
Spiser ca hver tredje time av seg selv. Kan drøye det til hver fjerde time på nattestid.
Født uke 38, så fullbårent barn.

Forrige ble født uke 33. Da vekket vi hver tredje time på dagtid og hver fjerde på nattestid i ca 2,5 mnd.

Men e da berre opp te ei viss vekt dei bør vekkast for mat?
På barsel sa de at jeg måtte vekke henne hver tredje time til hun var tre kg, skal høre hva helsesøster sier når hun kommer på besøk torsdag:)

På barsel sa de at jeg måtte vekke henne hver tredje time til hun var tre kg, skal høre hva helsesøster sier når hun kommer på besøk torsdag:)

Ja, får høyra eg og på torsdag tenke eg! Eg får so vondt i hjerta av å vekka ho sånn og..

Jenta vår var født i uke 36+5, og veide 2490. Vi fikk med er skriv hvor det sto at barn med fødselsvekt under 2500 g måtte vekkes hver 3. time for mating dag/natt til barnet veide 3 kg, men at ved god vektoppgang kunne man i noen tilfeller slutte med å vekke tidligere. Vi var på kontroll på barselpoliklinikk 3 ganger etter utskrivelse (for å måle bilirubin pga gulrot, samt sjekke vekt) og fikk beskjed om at alt så så bra ut at hun mente vi kunne la henne styre måltidene på natten selv, men heller følge opp tett på dagtid. De første nettene våknet hun hver 3. time av seg selv. Nå kan hun sove 4 timer. Gir av og til så hyppig som hver 2. time på dagen, så antall måltider er omtrent det samme likevel. Hun er 19 dager nå, og veide 2770 g i går. Da hun var to uker hadde hun gått opp 200 g fra fødselsvekt. Hun tok igjen fødselsvekta da hun var en uke gammel.

Min hadde en fødselsvekt på 2745 og det når han var født 1 dag før termin. Han fikk mat hver 3je time på sykehuset hvor vi lå i 9 dager pga lavt blodsukker og litt varierende blodprøver. Nå ammer jeg han når han er sulten som kan variere til hver 3je/4je time til så ofte som hver time. Han liker seg veldig godt til brystet og ligger ofte der. Han er nå snart 1 måned og veide i forrige uke 3215gr. Skal veie igjen i morgen; -)

Opplever akkurat det samme her.
Jenta mi er idag 6 dager gammel, veide 2600gr og ble født to uker før termin.
Fikk beskjed om å mate hver tredje time. Men her er ikke det noe problem for hun vil gjerne ha mat oftere.
Hun er såppas liten i størrelse at hun sliter med å suge pupp ordentlig så her pumpes det for fullt enn så lenge.
føler at hun spiser veeldig mye jeg da, så er spent på når helsesøster kommer på hjemmebesøk til uken hvor mye hun har gått opp i vekt. Hun kan noen ganger ha lyst på mat hver time, og merker at jeg må øke dosen med mat.

Vekkes hver annen time når hun hadde gulsott, men nå vekker jeg henne ca hver 3 time :) Når hun passerer 3 kg så får hun styre selv :)

Snuppa (veide 2490 v/fødsel) passerte 3 kg da hun var tre uker ( på fredag), så nå kan vi endelig slappe litt mer av. Hun la på seg 240 gram fra mandag til fredag:D

Min var 2.3 og han har regulert matinntaket fra vi dro hjem fra sykehuset 15 feb, hadde akkurat tatt igjen fødselsvekta da. Spurte litt ang det fordi med eldste måtte vi vekke å da fikk jeg til Svar at når man måtte vekke barn på natta for å spise var de ikke klare til å reise hjem(?) Men sikkert veldig individuelt å. Ville gjort det jeg hadde fått beskjed om jeg

Last edited:
Legger bra på seg

Back
Topp