Sluttet å vokse?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har fått vite av min lege at jeg antakeligvis er noen uker kortere på vei enn anntatt, og at jeg nå er ca 15- 16 uker på vei. Jeg har hørt hjerteslagene nå to ganger (sist for 1 uke siden), men klarer ikke å slappe av ordentlig. Jeg har bare en bitteliten kul på magen,og legen bemerket sist jeg var der at jeg ikke hadde fått noe særlig mage. Ingen kan se på meg at jeg er gravid, og sier jeg at jeg er gravid så får folk "sjokk" når jeg sier hvor langt på vei jeg er[&:] Men han sa at hjerteslagene jo er et tegn på liv, så jeg skulle ikke bekymre meg. Allikevel har jeg en vond følelse innvendig. Er det mulig at babyen rett og slett har sluttet å vokse? At den er levende, men at den ikke vokser? Har aldri hørt om dette tidligere, men vil gjerne høre om noen andre har opplevd/hørt om dette? Jeg skal på UL i morgen, men vet ikke om de kan svare på dette spørsmålet der. Kanskje de bare sier at jeg er enda mindre på vei, og det er umulig ifølge mine beregninger.

Størrelsen på magen betyr ingenting, det vet jeg fra sist jeg var gravid! Jeg er liten og slank, 164 cm og ca 50 kg, så alle forventet liksom at magen skulle vise kjempe godt med meg, men når jeg var fem mnd på vei så måtte jeg stramme t skjorta over magen for å vise folk den lille kulen. Magen kom etterhvert slik at det viste godt at jeg var gravid de siste mnd, men jeg ble aldri veldig stor, det fikk jeg høre hele tiden, og gutten min var 3480g, og 50cm. Det har med hvordan barnet ligger og slike ting, som var nevnt her tidligere. Forresten så har jeg en god vennine som er 22 uker på vei, og der er det nettopp begynt å komme frem en gravid mage.

Mitt råd til deg er å ikke tenke på dette i det hele tatt, magen kommer tidsnok, og ta en prat med jordmor/lege hvis du ikke klarer å legge det helt fra deg! Alt er nok i skjønneste orden![:)][:)]

Jeg er også godt over halveis og ikke en eneste person har bemerket at jeg er gravid - jeg ser det selv, men det er kun fordi jeg vet det tror jeg! Så størrelsen på magen må du ikke tenke på![:)]

hmm, er ikke sikker..

men du må bare be dem om å følge deg opp å se om den vokser skikkelig, få flere ultralyder for å følge veksten.. da finner de ut etterhvert om alt er som det skal

det kan ikke være at du går ned i vekt? da vokser jo ikke magen like mye som før.. er nok ingenting galt siden hjertelyden er fin.. men godt å være trygg..

lykketil..

Back
Topp