Slutter å ammer - MME

Nina 2barns mamma

Glad i forumet
Hei hei jenter[:D]
Har dere det bare bra?Nå, idag har jeg bestemt meg for å slutte å amme,ska amme morgen og kveld håper jeg.Føler ikke jeg har nok melk,sofie er aldri fornøyd etter hun har sugd på brystet,å nå vil hu heller ikke ligge inntil.Prøvde å gi henne idag i 4 tia,sudde litt å så hyl skrek hu,veldig urolig hele dag har hu vært,så varmet jeg opp 100ml mme å det slukte hun i seg å slokna etterpå,sover enda.Så nå tror jeg at jeg begynner på mme,er det er dumt valg,hva mener dere? collet eller nan?

nina

Man skal selvsagt ikke amme for enhver pris, men har du prøvd å pumpe deg imellom amminga for å øke produksjonen?
Selv ga jeg opp amminga etter to måneder akkurat fordi Ben aldri ble fornøyd og var meget stresset. Og når jeg gikk over til flaske så ble han for godt vant og ville ikke ta brystet til slutt. Prøvde å pumpe meg for å gi ham morsmelk fra flaske, men så begynte han å spytte den ut. Fryser ned morsmelka nå for å blande det i grøt/velling når den tid kommer.[;)]
Men jeg må si at jeg angrer på at jeg ikke tok noen intense dager for å få økt produksjonen. Hadde desverre null overskudd og tårene kom altfor lett, så da slang jeg inn teppet. Men morsmelk hadde vært best for nurket.............[:(]

Jeg begynte med Nan, og gikk så over til Collett da den har mer omega3 og er jernberiket. Men Ben gulpa så utrolig mye av den (vanesak?), så jeg gikk tilbake til Nan. Råder deg til å prøve Collett først jeg..[8|]

har dette foregått lenge? for thea emilie holdt på sånn i to dager at hun ikke ville ha puppen osv...var helt fortvilet jeg så jeg pumpet meg(til slutt da etter å ha prøvd all verdens til å få henne til å ta puppen)og ga henne morsmelka i flaska,og det tok hun med en gang...!! plutselig begynte hun å ta puppen igjen og det kan jo være også at produksjonen økte siden jeg pumpet meg..??!

Kjekt det ordnet seg for dere Ale82[:)]

Lykke til[:)] bra du tar egene valg[:)]

ORIGINAL: Irene30

ja det var utrolig greit,holdt på å gi opp hele amminga jeg... man kan ikke amme til enn verd pris...man blir sliten av å "stresse" sånn med den amminga hvis ikke den går...

ORIGINAL: ale82

ORIGINAL: Irene30

ja det var utrolig greit,holdt på å gi opp hele amminga jeg... man kan ikke amme til enn verd pris...man blir sliten av å "stresse" sånn med den amminga hvis ikke den går...

så sant så sant

jeg ammer heller ikke mye lenger. marcus ble aldri mett av puppen, kan ikke være mye melk der. la ikke på seg noe særlig før vi begynte med flaske. nå legger han på seg masse. skreik nok mye i begynnelsen fordi han var konstant sulten. nå får han flaske 3-4 ganger om dagen, og litt pupp innimellom, men det er nok mest for kosen.mye melk der når han får 5 om natta, da sovner han med en gang igjen etterpå. ikke noe dumt valg Nina22,mange som ikke har melk. lykke til[:)][:D]

vi begynte med nan, men gikk over til collet.. men fy *** det lukta tran av gulpen, og til slutt synes jeg den lukta var overalt. så gikk tilbake til nan. men som sagt dette er forskjellig.

takk for mange gode svar[:D]jeg har den siste månden gitt litt mme innimellom,og til tillegg på kvelden,akkurat som hun liker det bedre og bedre[8|]å pumpet meg har jeg gjort hele svangerskapet,spesielt nå i det siste for å prøve å øke det,og kjøpt amme te,men når jeg pumper meg kommer det nesten ingenting ut(før pumpet jeg glatt 180 på 10min.leide om sånn ei sykehuspumpe,men det økte kje det heller.snakket me mamma igår om dette,grein masse for jeg vil i grunnen amme henne,men når hun ikke vil og jeg har for lite melk til at hun blir fornøyd,så må jeg bare starte med mme.går fint m amminga kl 5-6 om morningen,så fint vis eg kan klare å opprettholde ammingen morgen og kveld.Irene har du prøvd å gi pupp nå etterpå du slutta?smart å pumpe for å frysened til grøten,skal jeg også.snakket me mitt søskenbarn igår kveld hun har ammet sine til de var 2 mnd,og så bare gitt mme,og hu syns det var mye mer lettvint,og i 4 mnd alderen så er det jo genialt me flaske for kanskje å begynne me litt velling,grøt oppi flaska[:D]
irene,jeg tror du gjorde det beste for deg,ben og hele situasjonen[:D]

jeg gleder meg masse til jeg skal begynne m grøt,noen av dere som har begynt?

HALLO ER DET NOEN HER?
Når og hvordan begynner dere med grøt?

hei nina.

vist du syns det er på tide å begynne med mme,syns jeg du skal det[:)]siden du har pumpet deg og vet du har lite må jo unger få spise seg mett[:)]jeg anbefaler colett.

syns det er en god ide at du vil amme morgen og kveld også...for kosen sin skyld liksom.

syns du tar riktige valg!selv har vi ikke begynt med grøt enda.men tenkte å begynne med velling om kvelden når hun er 3 mnd......en uke til bare[8|]jeg får se det ann[:D]

takk for det stardust,jeg skal det.håper jeg klarer å opprettholde melka for kun morning og kveld,evt netter vis hu våkner da.sofie våkner som regel i 5-6 tiden,da er det greit å bare legge henne inntil meg,å så rett oppi igjen.sleppe begge 2 å vokne for mye.hvordan gjør du med matingen så tidlig på morningen/nettene?nysgjerrig

jeg gir kun mme,så jeg springer i søvne å varmer flasker på natten[:)]

Det viktigste er å gjøre det du synes er riktig for deg. Støtter deg i valget ditt.[:)]

Back
Topp