Slutter å amme

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg bestemte meg idag for å slutte å amme. Tenker å pumpe fram til 6 mnd. Grunnen til det er at jeg sliter med ammeteknikken. Har gjort det siden fødselen. Får kun til å amme med masse puter bygget opp rundt meg. Nå går det mot jul og travle tider. Vi har ei jente på 3 år som krever sitt. Så jeg har funnet ut at det er mer fleksibelt med flaske. Men det sitter langt inne å slutte å gi morsmelk. Så da blir det pumping. Jeg fullpumpet storesøster i 4 mnd og delpumpet til 6 mnd. Så det har fungert før :) Er det noen av dere som pumper istedenfor å amme?

Jeg pumpet i fire uker før jeg sluttet. Da begynte samboeren i ny jobb og jeg var alene så godt som hele døgnet så da orket jeg ikke mer. Fikk aldri til å amme ordentlig jeg heller, derfor jeg pumpet og holdt på med det så lenge jeg klarte. Ville pumpe lengre, men mistet melken.

Nå pumper jeg mye, lille har bare ikke tid til å ligge på puppen. Skal sitte og se rundt seg, i tillegg til tenner som gnager. Jeg ser at pumping er tidkrevende med tre små, men da vet jeg hvertfall hva hun får i seg. Syns du har vært kjempeflink jeg! Gjør det som er best for deg og dine!

Jeg pumpet i fire uker før jeg sluttet. Da begynte samboeren i ny jobb og jeg var alene så godt som hele døgnet så da orket jeg ikke mer. Fikk aldri til å amme ordentlig jeg heller, derfor jeg pumpet og holdt på med det så lenge jeg klarte. Ville pumpe lengre, men mistet melken.
Pumpa i 6 uker, da var det ikke mange dråpene igjen. Psykisk krevende var det og.
Ja det er veldig krevende. Jeg grøsset av lyden fra den elektriske pumpa da jeg tok den fram i høst. Men hvis jeg får til det jeg håper på så skal jeg klare det til 6 mnd. Får se om melkeproduksjonen holder seg oppe.

Nå pumper jeg mye, lille har bare ikke tid til å ligge på puppen. Skal sitte og se rundt seg, i tillegg til tenner som gnager. Jeg ser at pumping er tidkrevende med tre små, men da vet jeg hvertfall hva hun får i seg. Syns du har vært kjempeflink jeg! Gjør det som er best for deg og dine!
Takk <3 Sliter litt med det samme som deg. Lillegutt har ikke tid til å spise. Han slukker sulten, men ikke noe mer. Så er han sulten igjen ikke lenge etterpå. Syns det er litt greit å ha kontrollen på hvor mye han får i seg. Foreløpig idag har han spist mindre enn jeg har fått ut når jeg har pumpet. Håper produksjonen holder seg oppe :)

Fullpumper og gir litt pupp på si bare for kosen. Av en eller annen grunn får han ikke ut mye melk av brystet selv om han suger tilsynelatende fint. Har holdt på i 3 mnd nå. Det tar mye tid og er krevende, man blir så avhengig av pumpetider at det fort kan bli mye stress rundt det. Dobbel jobb er det også, men det hår. Har 3 pumpesett og pumper hver 2.5 time på dagen a 30 min og hver 3.5 time på natten, 30 min da også. Er nødt til å pumpe så ofte for å holde produksjonen oppe. Planen er å holde på til jul, så får jeg se. Mannen er borte hver uke og er kun hjemme i helgene, så er ekstra stress rundt pumping når jeg skal følge opp et Skolebarn med lekser og fritidsaktiviteter. Lykke til,

Så utrolig deilig natt vi hadde. Jeg pumpet før jeg la meg og ga melken på flaske til lillegutt. Han sov helt til 0420. Tror det er lengste sammenhengende søvn jeg har fått siden før fødselen. Jeg ammet han og vi sov videre til 0830. Han godtok å bli ammet på natten. Det var det jeg håpte :) slippe å pumpe og koke flasker på nettene :)

Back
Topp