Slutte på progesteronstøtte...

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Noen her som har brukt støtte lenger enn til positiv test? Jeg bruker hvertfall til uke 11 fordi jeg har opplevd to tidlige SA før og kort lutealfase i naturlig syklus. Relativt kort hvertfall. Og da jeg er akkurat 11 uker på vei er jeg tom for Cyclogest og gruer meg sånn! Har resept på crinone liggende og vurderer å høre med gyn om å bruke det etter uke 11. Han mente det ikke var noen vits å fortsette, men samtidig har jeg hørt om de som bruker til de er 13 uker. Erfaringer?

Jeg brukte til uti uke 13. Aldri hatt sa/MA eller påvist progesteronmangel, men siden jeg aldri ble gravid turte de ikke la meg slutte når jeg først ble det. Så brukte det rett og slett for sikkerhetsskyld! Det er jo ikke skadelig, så da føltes det veldig trygt å fortsette syns jeg.. Men Gud så godt det var å slutte og, etter alle de ukene, he he :)

Jeg brukte til uti uke 13. Aldri hatt sa/MA eller påvist progesteronmangel, men siden jeg aldri ble gravid turte de ikke la meg slutte når jeg først ble det. Så brukte det rett og slett for sikkerhetsskyld! Det er jo ikke skadelig, så da føltes det veldig trygt å fortsette syns jeg.. Men Gud så godt det var å slutte og, etter alle de ukene, he he :)
Jeg tror nok ikke gyn nekter meg å bruke det lenger. Jeg har heller ikke påvist progesteronmangel, og sønnen min kom uten noe slikt. Nå går jeg jo på 400 mg x 2 og crinone er vel 90 mg per dose eller noe så jeg kunne kanskje sett på det som en nedtrapping? :P Det skader jo ikke å bruke det til rundt uke 13.. Veldig kliss, men det er jo ikke sååå lenge og absolutt verdt det. Har hørt om et tilfelle der ei mistet etter å ha sluttet med det i uke 13. Får helt angst jeg..

Jeg har cyklogest liggende hvis du trenger:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hvor mange "tabletter" trenger du? Kan se hva jeg har igjen:)

Jeg tror nok ikke gyn nekter meg å bruke det lenger. Jeg har heller ikke påvist progesteronmangel, og sønnen min kom uten noe slikt. Nå går jeg jo på 400 mg x 2 og crinone er vel 90 mg per dose eller noe så jeg kunne kanskje sett på det som en nedtrapping? :p Det skader jo ikke å bruke det til rundt uke 13.. Veldig kliss, men det er jo ikke sååå lenge og absolutt verdt det. Har hørt om et tilfelle der ei mistet etter å ha sluttet med det i uke 13. Får helt angst jeg..
Det er to forskjellige medikamenter, du kan ikke sammenligne styrken på de og bruke det som nedtrapping sånn sett..

Hvor mange "tabletter" trenger du? Kan se hva jeg har igjen:)

Vil liksom ikke spørre om resept på mer :P De sier jo det er trygt at jeg slutter. Men kunne kanskje hvertfall gått fra å ta to om dagen til en om dagen fra uke 11 evt og i to uker! Men kjære deg! Disse trenger du jo selv :)

Vil liksom ikke spørre om resept på mer :P De sier jo det er trygt at jeg slutter. Men kunne kanskje hvertfall gått fra å ta to om dagen til en om dagen fra uke 11 evt og i to uker! Men kjære deg! Disse trenger du jo selv :)
Men jeg får jo bare ny resept når jeg skal bruke de:) Ikke noe stress:)

Neinei:) Du kan jo få de av meg:)

brukte lutinus frem til uke 12.

Skal bruke Utrogestan til uke 10. Ingen nedtrapping. Slutter når jeg ikke har mere kapsler :)

-iPhone appen-

Back
Topp