Slutte med vogn

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Når sluttet dere med vogn?

Mannen og jeg er litt uenige, han mener at dersom vi er ute på tur trenger vi å ta med vognen til Lille U som ble 3 år i mars, jeg mener det ikke trengs.
Jeg er alene med barna denne uke.
Jeg har hatt med Lille U i en tur i skogen den ene dagen, en tur i den lokale dyrehagen en annen og en tur på nors folkemuseum og vikingeskiphuset i går.
Hadde ikke med vogn noen av dagene (i går viste klokken min 9.500 skritt når vi kom hjem), og til hans (mannen) sin store overraskelse hadde det gått helt fint uten vogn med de små beinene til Lille U.
Blir nok ikke mye vogn fra nå.

Når sluttet dere å bruke vogn?

Det kommer an på barnet. Mitt eldste barn nektet å sitte i vogn når hun var to år, selv om vi gikk mye. Treåringen min nå gidder ikke gå til postkassa en gang uten at hun krever å bli båret, så hun har vi ofte med liten trille til.

Vi har ikke slutta med vogn til 4 åringen. Han elsker den dessverre :p men vi bruker den ikke lengre på småturer og butikken ol, kun på lengre turer, både aktivitet og typ byturer.
Så vi jobber med å kutte ned, samtidig sliter han med mye voksesmerter og har derfor mye vondt i beina. Får også betennelser i sener. Nå er han inne i en periode hvor han sliter med å gå og han har tydlig vondt etter kort tid. Da må vogna frem om vi skal komme oss ut av huset.

Hmm... en eller annen gang mellom 3-3,5 år mener jeg.

Storebror sluttet vel rundt 3/3.5 år. :) Lillebror på 2 vil helst ikke sitte i vogn.

Vi går ikke så mye tur men her slutter de før de er to:) eldste sluttet å sove da hun var litt over ett så da ble det ikke lange trilleturer lenger. Minste på straks to hadde jeg med trille til da vi var i dyreparken denne uka men han går gjerne mye. Det ville kanskje vært annerledes om vi gikk flere km på tur til hverdags.

Eldste var rundt 2 år. Hu likte aldri vogn særlig heller og løp rundt fra tidlig av også. 9 mnd faktisk.
Minste var rundt 3 år. Hu gikk ikke før 1.5 år heller. Og hu var likte ikke gå særlig langt, små avstander var greit. Men var greit å ha med en trille hu kunne klatre opp i når hu var sliten [emoji4]

Vi har med vognen til vårt barn på 3 år, eller trille da. Her er det egentlig slutt på soving på dagen, men noen dager sover det. Og jeg har heller ikke tålmodighet på å vente og vente på alt som skal ses og tas på[emoji38]Så trilla er flittig brukt enda, derimot har vi solgt den store vogna vår[emoji5]

Vi slutta da lillebror ble født. Da var storebror 2 år og 11 mnd. Kjøpte søskenbrett til vogna, men til ingen nytte. Han skulle gå selv.. :p

Sluttet rundt 3 år med eldste :)
Tror det varierer veldig på barn! Noen liker å gå, andre foretrekker å sitte stille.
Tror man burde se an sitt barn :)

Når vi er på kjøpesenter så bruker vi den til en på snart 4, fordi det er koselig å sitte oppi der og få en juice og noen kjeks, og da vet vi hvor lille er :)
Utenom det sluttet vi vel med vogn for rundt et år siden.

Han har egentlig ikke sittet i vogn etter han var 1,5 men har hendt et par ganger at han e rmisunnelig på søsteren og vil sitte. Skjer veldig sjeldent. Han må gå.

Begge har sittet lite fra da de nærmet seg to år. Yngste blir to nå og trives fremdeles godt i vogna.

Back
Topp