Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har brukt vitex da syklusen kom helt ut av balanse da vi begynte prøvingen. Nå er jeg livredd for sa hvis jeg slutter med tilskuddene. Hva tenker dere?
Vitex use During Pregnancy
It is believed that Vitex’s ability to increase progesterone levels has explained the positive results seen by herbalists and midwives who used it to help prevent recurrent miscarriages in women. No studies on humans have been done yet supporting this, only traditional use. There have been reproductive toxicology studies with female rats where they were given up to 80 times the concentrated used clinically in humans, showing no difference in offspring compared with the rats given none.
German research shows Vitex can be taken safely through the end of the third month of pregnancy and may help prevent miscarriage. Vitex is still considered safe to take after the third month, but it is thought that it may stimulate lactation too early, so for this reason it is suggested to not continue after the third month of pregnancy. Also, during the third month of pregnancy the placenta takes over progesterone production, so Vitex most likely won’t be needed.
If you are deciding to use Vitex during pregnancy, we suggest you consult with an herbalist or midwife for guidance and supervision.
Jeg gjentar visdt meg selv en del, men min personlige mening er å alltid rådføre seg med lege ang slike ting. Ikke enkeltstående artikler eller generelle synspunkter. Hva andre har fått beskjed om kan virke annerledes på ulike mennesker