Slutte med smokk??

mirre27

Forelsket i forumet
Hei på dere alle, nå er det utrolig lenge siden jeg har vært innom her. Snuppa mi har jo litt 2 år og begynner å bli stor. Vi har begynt å tenke på å kutte ut smokken, men Emma er så veldig glad i den og vi ser for oss at det kan bli en stor utfordring. Noen her som har sluttet med smokken til barna??

Vi stresser ikke med å slutte riktig enda, men fra sensommeren har vi begrenset bruken til nesten kun soving, og om vi kjører langt i bil får han ha den. Det har fungert greit, og jeg synes han blir mindre og mindre avhengig av den nå og maser ikke så ofte om å få den.
Vi tenkte å gi smokkene til kaptein sabeltann i dyreparken til sommeren og har så vidt begynt å forklare han det nÅ; at han til sommeren er blitt så stor gutt at kaptein sabeltann kan få smokkene hans :)

jeg tenker litt på det inni mellom,men gidder ikke å stresse med det..hun er jo egentlig utrolig flink å ikke ha smokken så mye,i b.hagen får de smokken kun når de skal sove liksom..

og hos mormora hennes så får hun den nesten bare når hun skal sove,er verre her hjemme.. jeg prøver så godt å holde den vekke på dagen,men er ikke så lett å holde igjen når hun er grinette og hyler for å få den,hehe..

Jeg har vært veldig streng med smokken. Siden han var 1 år har han bare fått den når han var syk, kjørte bil eller ved soving.

Han sluttet med smokk for 2 mnd siden ca. Ikke så vanskelig å få han til å slutte. Grining 15 min første kvelden og mindre de andre nettene. Etter 5 dager var den helt glemt[:D]

jeg kastet 13 nov alle smokkene til Phillip i søppel og sa når er han stor gutt å han er storerbror og babyer bruker bare smokk så baby Leah må ha smoll men ikke Phillip. gikk bedre en jeg trudd, han har ikke spurt smokker siden 12 nov.

stresser ikke med det enda, skal få ha den en stund til. brukes kun til soving i bhg og av og til til/fra bhg. har i perioder vært veldig flink hjemme og ikke ha den før kvelden og kveldskos/legging er på gang, men ved sykdom og ferie sklir det veeeldig ut... men tilbake til hverdagen snart hehe[:)]

Her har aldri smokken vært et problem. Han bruker bare smokk om natta, og tror vel egentlig ikke at behovet er så stort til det lenger heller. Han maser sjelen om smokken.

Prøver å kutte ned på den, men syns det er enklere i ukedagene, enn i helgene og feriene. Sara er blitt veldig avhengig av den:(..
Spør etter den hele tiden, men godtar som oftest at vi tar den vekk og legger den i skapet. Men er veldig vanskelig å si nei når hun kommer og spør med dei fineste øynene og ser så fint opp på mamman med eit lite lurt smil... Sier som oftest at hun skal få den når hun skal legge seg....

Men det er litt fram og tilbake her for tiden, men har store planer om å kutte den helt ut... Men utsetter det hele tiden, hun er jo sååååå glad i den... Blir enklere å kutte den ut om dagen når hun ikke skal sove på dagen lenger. Nå finner hun alltid en rundt om kring i huset, trur hun gjemmer de:P Men ja, før sommeren om dagen og kutter den ut om natten når hun blir 3... (tenkte jeg) Vil ikke at hun skal ha smokken til hun blir for stor heller....

Her brukes kun smokken ved soving.
Og ved lengre bilturer.

Hun vil igrunn ikke ha den mer heller.
Vi er veldig påpasselig med å "ikke forstå" når hun prater med smokken i munn feks, så da tar hun den jo hvertfall ut.

Stresser ikke med å slutte med smokken om natta helt enda hvertfall...

Back
Topp