Slutte med smokk 16 mnd

1Baby2023❤️

Blir kjent med forumet
Hei!

Lille her er 16 mnd og bruker smokk når ho sover på dagtid og natt. Ellers er det ved sykdom.. og i bil.
Skal slutte å gi ho smokk i bil om det er utenfor sovetid.
Men jeg ser at flere skriver det er lurt å slutte på dagtid først, og da lurer jeg på om det også gjelder søvn ?
For lille her bruker den ikke ellers.. har smokkene sine oppe på rommet sitt så får ikke tak i de heller ..
Noen råd ?

Hei!

Lille her er 16 mnd og bruker smokk når ho sover på dagtid og natt. Ellers er det ved sykdom.. og i bil.
Men jeg ser at flere skriver det er lurt å slutte på dagtid først, og da lurer jeg på om det også gjelder søvn ?
For lille her bruker den ikke ellers.. har smokkene sine oppe på rommet sitt så får ikke tak i de heller ..
Noen råd ?
Her er frøkna bare 4 måneder men vi gir hu sutt bare ved soving på dagtid og på kvelden når hu legger seg, og sånn ska vi holde det for å ikke få problemer ved sutt slutt!

Men dere kan jo prøve dere frem å se ossen baby reagerer?

Hei!

Noen råd ?
Vet ikke om det er et godt råd, men vi bare tok vekk smokken. Snakket med 2-åringen i fem mnd om det på forhånd, men tok den to mnd før planlagt (som skulle vært 3-årsdagen) pga. et sikkel-utløst utslett som ikke gikk bort. Når vi først gjorde det, tok vi fra 1-åringens (19 mnd) smokk også i samme slengen. Ingen forberedelse. Vi bare henta alle smokkene mens de var i bhg, la de vekk og sa at de var blitt så store at de ikke trengte det lenger. Vi sa vi ga dem videre til noen små babyer som trengte dem. Var ikke noe problem for noen av dem. Ett år siden nå. De brukte kun smokk under lur på dagtid og på nattestid i utgangspunktet.

Vi slutta også på dagen da eldste var rundt 1,5. Ble ekstra grining i noen dager, men det må man bare tåle. De har jo ikke vondt. Hun glemte det fort og sluttet å spørre etter kort tid. Går fint om man bare står i det.

Vet ikke om det er et godt råd, men vi bare tok vekk smokken. Snakket med 2-åringen i fem mnd om det på forhånd, men tok den to mnd før planlagt (som skulle vært 3-årsdagen) pga. et sikkel-utløst utslett som ikke gikk bort. Når vi først gjorde det, tok vi fra 1-åringens (19 mnd) smokk også i samme slengen. Ingen forberedelse. Vi bare henta alle smokkene mens de var i bhg, la de vekk og sa at de var blitt så store at de ikke trengte det lenger. Vi sa vi ga dem videre til noen små babyer som trengte dem. Var ikke noe problem for noen av dem. Ett år siden nå. De brukte kun smokk under lur på dagtid og på nattestid i utgangspunktet.
Å det høres ut som problemstillingen litt her og, hun har fått sokkel utslett og vil lism ikke gå vekk. Har ikke tatt den enda men passa på absolutt ingen smokk utenom ved søvn men da går jo ikke utslettet bort noe særlig fort bort. Hun har jo blitt veldig avhengig og må mangel en gang gå in til henne på natta fordi hun ikke finner den og gråter og merker de nettene som dette skjer at ho ikke e særlig uthvilt.

Hei!

Noen råd ?
Tannlegen sa ved 3-års tannlegekontrollen at det gikk fint å bruke smokk bare på natt og hvil fram til 4 år. Så her skal vi «sende de i posten til kaptein sabeltann» på 4 årsdagen. Mitt råd er derfor: ikke stress med det.

Back
Topp