Slutte med nattmat (flaske)

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Jeg trenger råd og tips på hvordan jeg skal gå fram for å få mini til å slutte å ville ha flaske på natt. Hun er snart 8mnd, får 3-4måltider fast føde ila dagen og trenger strengt tatt ikke 2flasker melk om natta. Jeg har ikke stresset noe med dette, da jeg trodde det skulle gå seg til selv, men ser ikke sånn ut. Hun våkner stort sett til samme tidspunkt hver natt (kl.1 og kl.5) og sovner ikke igjen før hun får melk. Noen som har erfaring med å kutte nattflaska? Alle jeg kjenner som gir mme har babyer som sover natta igjennom, så lite hjelp å få der:(
 
Nå ammer jeg ca annen hver time på natta :p, men hørt om de som gradvis vannet ut flaske. Til slutt er det bare vann :)
 
Har alle du kjenner også 8 mnd gamle babyer? Min får mest mme om dagen, og våkner 3-4 ganger hver natt. Hun er 6,5mnd. Hun får pupp om natten. Har desverre hørt at mange barn ikke sover gjennom hele natta før de er 2 år. Regner med de fleste av disse vil ha mat/drikke når de våkner
 
Har alle du kjenner også 8 mnd gamle babyer? Min får mest mme om dagen, og våkner 3-4 ganger hver natt. Hun er 6,5mnd. Hun får pupp om natten. Har desverre hørt at mange barn ikke sover gjennom hele natta før de er 2 år. Regner med de fleste av disse vil ha mat/drikke når de våkner
Ja de i barselgruppa mi har babyer på 6-8mnd. Nå vet jeg jo ikke om det er helt sant det de sier om at de aaaaldri våkner for mat, men er det jeg har fått inntrykk av.... Men alle babyer er jo forskjellige :)
 
Haha det er veldig vanlig for babyer å våkne nattestid. Synes ikke du skal tenke at dette er et must allerede nå.
Mange sier babyer ikke trenger maten om natta. Men noen gjør faktisk det. Prøvd å kutte ned på melka på min på 11 mnd for å se om han er klar for det, men det er han ikke. Da våkner han bare opp grytidlig kjempesulten og sur og det blir en veldig slitsom start på dagen vår.

Hvis du skal kutte ned på det, så gjør det gradvis. Og gå tilbake til sånn det var om det ikle funker.
 
Haha det er veldig vanlig for babyer å våkne nattestid. Synes ikke du skal tenke at dette er et must allerede nå.
Mange sier babyer ikke trenger maten om natta. Men noen gjør faktisk det. Prøvd å kutte ned på melka på min på 11 mnd for å se om han er klar for det, men det er han ikke. Da våkner han bare opp grytidlig kjempesulten og sur og det blir en veldig slitsom start på dagen vår.

Hvis du skal kutte ned på det, så gjør det gradvis. Og gå tilbake til sånn det var om det ikle funker.
Veldig godt å høre at det er vanlig! :)
 
Ja de i barselgruppa mi har babyer på 6-8mnd. Nå vet jeg jo ikke om det er helt sant det de sier om at de aaaaldri våkner for mat, men er det jeg har fått inntrykk av.... Men alle babyer er jo forskjellige :)
Veldig sant at de er forskjellige. Har også oppdaget at noen sier babyen sover hele natta, men at de allikevel spiser en gang eller to. Så forskjellig oppfattelse av å sove hele natta også
 
Veldig sant at de er forskjellige. Har også oppdaget at noen sier babyen sover hele natta, men at de allikevel spiser en gang eller to. Så forskjellig oppfattelse av å sove hele natta også
Det er sant:) Hele natta betyr forskjellig for oss. Og noen legger seg tidlig og noen sent. Sto blant annet dette på Appen min forrige dagen ImageUploadedByBV Forum1428171740.397813.jpg
 
Her sluttet vi da Vesla var 6 mnd. Hun fikk tilbud om vann, men ville ikke ha. Det ble litt skrik i to netter, så var det over :) Lykke til :)
 
Her sluttet vi da Vesla var 6 mnd. Hun fikk tilbud om vann, men ville ikke ha. Det ble litt skrik i to netter, så var det over :) Lykke til :)
Sover hun nå uten å våkne for mat da? Og hva gjorde dere når hun skrek? Hvor lang tid tok det før hun sovnet igjen?
 
Sover hun nå uten å våkne for mat da? Og hva gjorde dere når hun skrek? Hvor lang tid tok det før hun sovnet igjen?

Nå er hun 2 år, så ja ;)
Det var mannen som tok de to nettene. Han ga henne vann på flaske (som hun ikke ville ha) ellers gikk han og bar på henne, ga henne smokk og fikk henne til å sove videre ved å bysse henne i søvn. Første natten skrek hun og han bar på henne i ca 2 timer.. Andre natten tok det kortere tid og tredje natten gikk det fint. Jeg vet det kan ta litt lenger tid for andre altså!!
Tenker det er viktig å tilby noe, samt gi masse kos. Da føler iallfall ikke baby at hun blir glemt :)
 
Nå er hun 2 år, så ja ;)
Det var mannen som tok de to nettene. Han ga henne vann på flaske (som hun ikke ville ha) ellers gikk han og bar på henne, ga henne smokk og fikk henne til å sove videre ved å bysse henne i søvn. Første natten skrek hun og han bar på henne i ca 2 timer.. Andre natten tok det kortere tid og tredje natten gikk det fint. Jeg vet det kan ta litt lenger tid for andre altså!!
Tenker det er viktig å tilby noe, samt gi masse kos. Da føler iallfall ikke baby at hun blir glemt :)
var hun vant til vann som drikke før det?
 
var hun vant til vann som drikke før det?

Nei, det var hun ikke. Har hørt andre som ga melk på flaske og vannet den mer og mer ut.. Vi ville prøve å slutte med en gang, så tilbød vann i tilfelle hun var tørst. Så viktig var det ikke, så da lot hun vær ;)
Hun spiste veeeldig godt på dagtid, så jeg var aldri redd for at hun skulle få i seg for lite mat om vi stanset nattmaten ;)
 
Ettåringen vår trenger nok påfyllet om natta. Våkner ca 24 og kl 5 alt etter hvor mye hun spiste til kvelds og hvor mye hun drakk før hun sovnet. Vi sliter veldig med måltider, men hun legger greit på seg sånn som det er nå.
 
Jeg er også spent på dette med avvenning om natten, alt var så enkelt med eldstemann som virkelig sov 12 timer sammenhengende fra hu var 4 uker (dvs uten mat). Lillebror har ikke samme taktikken, han er våken to ganger for mat..
 
Jeg syns ikke du trenger å stresse med å slutte med nattmat nå. Min sluttet ikke før hun var 9-10 måneder. Da sluttet hun av seg selv.
 
Gutten vår sov gjennom hele natten 22-08 da han var ca 3 mnd ^^ før det var det kanskje en amming på natta :)
 
Back
Topp