Slutte med nattamming

Fudge

Glad i forumet
Julikulene 2020
Gresskarfrøene2023
Mini er snart 7 mnd og ammer fremdeles hver 2. Time på natt.. dvs fra han legger seg til morgen er det 4-6 amminger... Han nekter roe seg uten, men når han får pupp sovner han med en gang etterpå. Begynner på jobb om en mnd med kveldsvakter/nattevakter så må avvenne han til det. Han spiser 3-4 måltid til dagen+ ammer på dagtid som mellommåltider. Ligger på 50 percentil. Hvordan er best å gå frem for å slutte? Ta vekk ett og ett måltid eller slutte helt? Redd han da blir sulten gjennom natten da det er så stor overgang :banghead:. Noen råd?
 
Sniker
Jeg hadde best erfaring med å kutte vekk ett og ett måltid. Nattesøvn ble på sikt dessverre ikke så mye bedre før ungen bestemte selv at det var på tide å sove godt :hilarious: Men når jeg ikke nattammet kunne vi i det minste bytte på.
Tenker du merker på babyen om den er klar for å slutte eller ikke, blir hen veldig urolig og ikke lar seg roe tenker jeg det kan være for tidlig. Jeg prøvde først ved 8 mnd da vi hadde samme ammeshow som dere på natt, men babyen ble bare veldig urolig. Prøvde igjen ved 10 mnd og han lot seg enkelt roe i armkroken fra natt 2 :) Ammet ved legging og da jeg la meg selv, deretter tok jeg først bort ammingen rundt 01 og deretter den rundt 03/04. Beholdt til slutt amming ved legging og klokka 05.
Så bare prøv deg frem og kjenn etter hva som blir riktig, finnes jo egentlig ingen fasit heller.
 
Takk for svar! Tror også vi må prøve med ett og ett måltid, bare kvir meg for å begynne prosessen :p
 
Back
Topp