Slutte med nattamming

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har noen tips for hvordan jeg går frem?
Må bare presisere at jeg IKKE vil gjøre dette a egoistiske grunner. Det handler rett og slett om at lille er en skikkelig gulpebaby og sliter med stille refluks,særlig på nettene. Antakelig fordi han ligger så mye ifht resten av døgnet. Dette fører til at han våkner veldig ofte, og kaver noe fryktelig både i våken tilstand og i søvne. Jeg ønsker at han skal få sove ordentlig godt og lenge om nettene, og tror derfor det kan hjelpe om han ikke spiser ila natten.

Hei! Forstår godt problemet ditt, men jeg tror ikke det er anbefalt å slutte med melk på natta før barnet er minst 6 mnd

Hei! Forstår godt problemet ditt, men jeg tror ikke det er anbefalt å slutte med melk på natta før barnet er minst 6 mnd
Er jo mange babyer som sover natten gjennom fra de er mye yngre enn 6 mnd? Meg selv inkludert,hele natten gjennom fra 2 ukers alder. Jeg vil jo selvfølgelig se an babyens behov,er han sulten så er han sulten,men jeg tenker jeg vil forsøke flere ting før jeg eventuelt tilbyr pupp.

Mi på 3 mnd sover til tider natten gjennom, har aldri tenkt tanken at det er problematisk. Så lenge barnet legger på seg og har normal vekt så er de ikke nødt for å ha måltid på natten.
Ville gitt mannen i oppgave å gi tutten til barnet på natten, så han ikke kjenner lukten av deg.

Du kan jo alltids prøve. Han kjenner bok melkelukt av deg så da er det sikkert litt lurt at han prøver i såfall. Min på fire mnd spiser hver tredje time hele natta enda han, men kan jo være det er han som er unormal.

Du kan jo alltids prøve. Han kjenner bok melkelukt av deg så da er det sikkert litt lurt at han prøver i såfall. Min på fire mnd spiser hver tredje time hele natta enda han, men kan jo være det er han som er unormal.
Hvis du leser det jeg skriver, så ønsker jeg å slutte med nattamming fordi lille våkner av at han gulper - ikke fordi det er dumt eller feil at han spiser på natta. Det er ikke uvanlig å spise ofte hele døgnet for disse små,men det er heller ikke farlig om de ikke gjør det.

Hvis du leser det jeg skriver, så ønsker jeg å slutte med nattamming fordi lille våkner av at han gulper - ikke fordi det er dumt eller feil at han spiser på natta. Det er ikke uvanlig å spise ofte hele døgnet for disse små,men det er heller ikke farlig om de ikke gjør det.

Nei, forstår det, men så lenge han klarer seg uten mat på natta er det jo helt greit å kutte på natta:) Det er jo bare å teste det ut:)

Tror ikke det finnes noe anbefalinger om at man ikke kan slutta å amme på natten. Men frå 6 mnd så trenger de ikke nattammingen. Men slik jeg har forstått så klarer de seg vel fint uten litt tidligere også. Noen sover jo natten gjennom. Med storebror måtte jeg slutte å nattamme ved 5 mnd alderen. Han sov så og si aldri. Og måtte få han inn i rutinene i samhold med helsestasjonen. Vi måtte da starte på sovemedisin, det var helt krise. Men da tok far den støyten. Og jeg måtte rett og slett "flytte" ned på gjesterommet. Ble jo så klart litt grining. Men det gikk bedre enn forventet. Vi lot han aldri skrike, så ble noen netter med mindre søvn på min kjære. Men etter noen dager fikk vi en baby som sov godt på natten. Dette er 6 år siden, men mitt beste råd er å la far i huset bysse, trøste, og kose og eventuelt gi smokk. For ellers kjenner han melken hos deg. Lykke til.

Noen som har noen tips for hvordan jeg går frem?
Må bare presisere at jeg IKKE vil gjøre dette a egoistiske grunner. Det handler rett og slett om at lille er en skikkelig gulpebaby og sliter med stille refluks,særlig på nettene. Antakelig fordi han ligger så mye ifht resten av døgnet. Dette fører til at han våkner veldig ofte, og kaver noe fryktelig både i våken tilstand og i søvne. Jeg ønsker at han skal få sove ordentlig godt og lenge om nettene, og tror derfor det kan hjelpe om han ikke spiser ila natten.

Har desverre ikke tips til deg, men forstår veldig tankene ift refluksen. Mini her har ikke spist om natten fra hun var en uke gammel, det er ikke farlig så lenge vekten er ok. Min første hadde ikke refluks, men ofte skikkelig sprutgulp. Da hjalp det å tilby vann på flaske, spesielt om hun våknet om natten. Hs har vel kanskje tips til deg?

Her grein jenta vår som en galing på kvelden fra vi kom hjem fra sykehuset. Redningen vår ble mme på flaske som siste måltid før natta. Siden det har hun vært tilfredsstilt og sovet gjennom natta fra hun var ca 2 uker, starta å sove 4-5t, så ble det 5-6, 6-8, 8-9, og nå sover hun vanligvis 9-10 timer sammenhengende gjennom natta. Det er da alltid samboeren som legger henne på kvelden. Og jeg tror at det at de får blitt skikkelig mette før natta og at du ikke legger babyen kan være et godt forsøk hvertfall. Det var da det startet å funke så godt for oss. I skrivende stund kan jeg si at jeg la meg samtidig med babyen igår ca halv 12, og hun ligger fortsatt og sover nå :)

Har du prøvd å heve hodeenden av senga til baby? Vi bruker klosser og har ikke hatt mange gulpene på nattestid

Har desverre ikke tips til deg, men forstår veldig tankene ift refluksen. Mini her har ikke spist om natten fra hun var en uke gammel, det er ikke farlig så lenge vekten er ok. Min første hadde ikke refluks, men ofte skikkelig sprutgulp. Da hjalp det å tilby vann på flaske, spesielt om hun våknet om natten. Hs har vel kanskje tips til deg?

Okei, får høre med hs. Har ikke fått noen konkrete tips enda, men har vel igrunn ikke bedt om det heller :p Har ikke heeelt tiltro til hs igrunn..

Back
Topp