Slutte med mme?

Rustad90

Glad i forumet
Kjapt spm..

For ems vil helst ha alt annet enn melk om dagen. Blir alltid kamp om å få i denna melka. Kan vi slutte å gi melk nå?

Kjapt spm..

For ems vil helst ha alt annet enn melk om dagen. Blir alltid kamp om å få i denna melka. Kan vi slutte å gi melk nå?
De skal helst ha morsmelk eller erstatning til de er ett år...

Melk skal barn alltid ha å drikke, og som mm eller mme til 10 måneder. Men hva med å gi mme på kopp til grøt og brød?

Brukte mme til eldste jenta til hun var over 1 år.. hun elsket å få en liten flaske etter kveldsmaten, som kos :) det er jo en veldig næringsrik melk, så jeg tenkte hun skulle få det til hun ikke ville ha lenger, og hun kuttet ut innen hun var 1,5 år.. men så var hun ikke noe glad i vanlig kumelk heller da, så drakk mye vann.. Så hvorfor ikke gi mme i kopp ved siden av grøt og brød, hvis barnet vil det :)

Vi har samme problem her og helsesøster sa at hun fikk i seg det hun trengte gjennom grøten, så det var ikke noe å stresse med :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Jeg gir mm eller me til frokost og kvelds, men hun drikker utrolig lite av det. Bekymrer meg for jobbstart, da får hun ikke så mye fra puppen heller:(

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Jeg har fått høre fra helsesøster om at de små må få mme fram til de er minst ett år:)

Helsesøstre sier altså så mye forskjellig:confused:
Men ville nok forsøkt å fått i henne iallfall ei flaske om dagen;)
Hva med å ha flaskekos i senga om morran? Det har vi, er deilig for da står man opp med en mett baby som er strålende blid under morrastellet:D

ALtså, helsedirektoratet anbefaler mm som nærmest hovednæring frem til 12 måneders alder. Og om dette ikke går skal morsmelkerstatning benyttes som ERSTATNING for morsmelk - altså også til 12 måneders alder.
JEg ville vært bekymret for om babyen fikk i seg nok næring ved å kutte ut et av de to alternativene så tidlig. Det er jo babyer vi snakker om.
Er det så små babyer som får så mye fast føde at det er ok å kutte ut noen av disse? Når de skal hovedsaklig ha melk frem til 6 måneders alder?
Morsmelkerstatning blir i det tilfelle også en stor kilde til jern

Jeg tror nok poenget til min helsesøster er at man ikke skal stresse med å få i dem verken det ene eller andre.. Elise får kun en flaske mme om dagen, men spiser grøt, middag og brødskiver som dekker hennes behov. Hun sover gjennom hele natta og er blid og fornøyd, så det er tydelig at hun får i seg nok ;)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Har snakka me hs idag og hu sa at a bør få litt hver dag til a er ca 1år. Så, noen tips til hvordan jeg skal få i a melk? Hu skjønner ikke konseptet med tutekopp og vil ikke ha flaske...

Har snakka me hs idag og hu sa at a bør få litt hver dag til a er ca 1år. Så, noen tips til hvordan jeg skal få i a melk? Hu skjønner ikke konseptet med tutekopp og vil ikke ha flaske...
Vanlig kopp da?

Noen blander melk i grøt, middag, friktmos og grønnsaksmos. Her er flaska kun interessant når vi står opp, før hver dubb og før leggetid. Hun drikker ca 4-5 flasker per dag på 210 ml

Hvilken tutkopp bruker du?? En med silikonventil som skal hindre søl og sørge for at barnet må suge aktivt for å få noe ut?? Asle skjønte heller ikke greia i starten, så jeg tok av den ventilen slik at det rant fritt ut av tuten, og så var jeg heller litt forsiktig med helningen på koppen når han drakk. Da skjønte han at det var drikke i koppen, så da jeg satte ventilen på plass, sugde han for harde livet for å få noe ut ;):D Så nå går det kjempefint :)

Back
Topp