Slutte med folsyre?

FruAlve

Gift med forumet
Julegavene 2019
Er 12+0 i dag og har tre folsyre-tabletter igjen. Kjøpe nye eller slutte?

Tror du kan slutte etter de tre siste om du har normalt folsyrenivå fra før :D

Jeg fortsetter bare å ta hele veien, tenker det er bedre å ta enn å finne ut senere at det var for lite

Tror det er anbefalt med ca 200 mikrogram folsyre ut svangerskapet. Uansett så er jo folsyre bare en B- vitamin, og de er vannløselige. Så kroppen tar det den trenger og resten tisser du ut.

Jeg anbefaler alltid kunder på apoteket og bare ta det ut svangerskapet eller bare fortsette med 400 mikrogram rett etter fødsel. Det hjelper på hud, hår og negler som ofte trenger ekstra B-vitamin etter fødsel pga hormoner :)

Tror det er anbefalt med ca 200 mikrogram folsyre ut svangerskapet. Uansett så er jo folsyre bare en B- vitamin, og de er vannløselige. Så kroppen tar det den trenger og resten tisser du ut.

Jeg anbefaler alltid kunder på apoteket og bare ta det ut svangerskapet eller bare fortsette med 400 mikrogram rett etter fødsel. Det hjelper på hud, hår og negler som ofte trenger ekstra B-vitamin etter fødsel pga hormoner :)

Dette sa legen min også, at det var bare å fortsette å ta:) Så tenker jeg gjør det :)

Jeg bytter ut boksen med Folsyre med multivitamin med folsyre i når det går tomt.
Smart! Ser at det faktisk er 100 mikrogram i en Vitaminbjørn også, så man kan jo kombinere ting!

Sist jeg var gravid og var på svangerskapskontroll ca. uke 9, sa jordmor at jeg kunne bruke opp den ene boksen som jeg akkurat hadde kjøpt også slutte etter det.

Jeg har slutta nå (13+0). Fikk blodprøvesvarene og folatverdien var laaangt over laveste grensa. Så føler meg trygg på at baby har fått det den trenger i den mest nødvendige tiden. Tar vanlig vitamintilskudd nå i stedet. Og jern, ettersom jeg fikk påvist jernmangel samtidig..

Gynekologen ba meg forsette med prenatale vitaminer som også inneholder folsyre.

Back
Topp