Slutte med folat?

Jeg var på apoteket i går hvor de sa at det nå er kommet frem til at folat bør tas 3 mndr før og frem til 6 mndr inn i svangerskapet. Inte vet jag. Men det sa de altså. Og de presiserte at den gamle kunnskapen om at man skulle ta folat 3 mndr før og 3 mndr inn i svangerskapet ikke gjaldt lenger.

Det er stadig noe nytt , oppdateringer så snart en snur seg.

Jeg var på apoteket i går hvor de sa at det nå er kommet frem til at folat bør tas 3 mndr før og frem til 6 mndr inn i svangerskapet. Inte vet jag. Men det sa de altså. Og de presiserte at den gamle kunnskapen om at man skulle ta folat 3 mndr før og 3 mndr inn i svangerskapet ikke gjaldt lenger.

Det er stadig noe nytt , oppdateringer så snart en snur seg.

Jeg ville uansett valgt å stole på det som står på glasset og det jordmor sier. Frem til evt pakningsvedlegget blit endret. Er jo tross alt ikke dem som jobber på apoteket "som bestemmer" hvordan medikamenter skal brukes..

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ville uansett valgt å stole på det som står på glasset og det jordmor sier. Frem til evt pakningsvedlegget blit endret. Er jo tross alt ikke dem som jobber på apoteket "som bestemmer" hvordan medikamenter skal brukes..

Sent from my iPad using BV Forum

Ville bare si hva jeg har hørt nylig. Jeg har ikke hatt time med lege eller jordmor i mellomtiden og har ikke fått snakket med de om dette.

Men det sto jo også i artikkelen at dette var forskning gjort på Hjertepasienter, ikke oss med bra hjerte...

Sent from my iPhone using BV Forum

Har selv jobbet på gynekologisk avd, med hyperemisis pasienter, legene der anbefalt at det ble tatt folat litt lengre enn til uke 12. Sa ikke spesielt hvor lenge, men jeg fortsetter ihvertfall til jul (uke 17). Fastlegen min mente også at jeg skulle fortsette ett par uker til. Mener å huske at folat er vannløselig, slik at kroppen bare tar til seg det den trenger og skiller ut resten.

Back
Topp